'klikjes' uit softsynth's

Bazz

Stamgast
Hallo,
Ik gebruik sinds kort Native Instruments Absynth in Cubase Sx als synthesizer (erg leuk ding)...
maar ik heb af en toe last van klikjes/tikjes helemaal aan het begin van het geluid. Volgens mij ligt dit niet aan de synthesizer, want bij andere plug-ins heb ik er ook wel eens last van.
Weet iemand dit op te lossen? Volgens mij komt het wel vaker voor...
Groeten,
Bazz

ummm wat heb je van geluidskaart kunnen namelijk je bufferinstellingen niet goed staan...

Da´s bijna altijd pijnlijk, zo'n onboard chip... Waarschijnlijk maakt deze geen gebruik van ASIO (zijn die chips er überhaupt?). Dit houdt in dat je, zoals al eerder in deze thread werd gezegd, je buffer instellingen wat groter moet zetten. Nadeel is dan uiteraard wel dat live inspelen schier onmogelijk wordt.

Die onboard soundchips kunnen al dat audio geweld echt niet aan. Je zal toch echt aan een behoorlijke geluidskaart moeten.

Is dit weer zo'n geval van "ik gebruik illegale software en ga dan lopen klagen als het niet werkt op mijn on-board bagger chippie"?

Die software kost een hoop geld, het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat je ook in behoorlijke hardware investeerd om het te gebruiken.

Origineel geplaatst door King of Snake
Is dit weer zo'n geval van "ik gebruik illegale software en ga dan lopen klagen als het niet werkt op mijn on-board bagger chippie"?

Die software kost een hoop geld, het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat je ook in behoorlijke hardware investeerd om het te gebruiken.
Duidelijk. :D

Als je dit legaal hebt aangeschaft, dan kan er ook nog wel een knap geluidskaartje af. Ik heb bijvoorbeeld nog een Audiophile 2496 liggen voor een leuk prijsje...

Het zou ook kunnen dat je de attack op 0.000(...)001 seconden hebt staan... dan gaat ie ook klikken. Native is de enige waarvan ik weet dat ze zulke snelle attacks toelaten (hoewel ik alleen FM7 gebruik dus zo zeker weet ik het ook weer niet) maar ik kan me voorstellen dat er meer plugins zijn die dat "probleem" hebben.

Origineel geplaatst door n0_key
Duidelijk. :D

Als je dit legaal hebt aangeschaft, dan kan er ook nog wel een knap geluidskaartje af. Ik heb bijvoorbeeld nog een Audiophile 2496 liggen voor een leuk prijsje...

Wat is een leuk prijsje?

Back