Iemand ervaring met de Yamaha DJX 1 (portasound)?

Kneelz

Reuzebonk
Yeah, ik heb gisteren een Yamaha djx 1 gekocht, kan ik mooi meedoen met de band van een vriend van me.
Best een leuk ding!!! Sequencer, drums, arp, sampler, fx en veel preset sounds met nog wat synth edit mogelijkheden ook... voor dat geld niet gek.

Wat ik me nu afvroeg; er zit ook een STEP sequencer in die best intuitief werkt maar ik zie geen mogelijkheid om deze in looping mode te zetten; in de handleiding vond ik ook geen info.

Zou wel helemaal te gek zijn want dan kan ik mooi TB lijntjes laten scheuren :okdan: ...dat kan ie best wel met flinke reso, distortion en de goede voice.

BANNGGGGG for bucks !!!

PLUS midi/out met velocity sensitivity... voor 60 euro! (gangbare prijs voor die dingen)

...koop je net een multiple voor joh

De reden dat hij meestal niet meer dan 60 kost, is meer omdat het een omgebouwde PSR-225 is. De DJX1 biedt veel mogelijkheden en is zijn prijs ook zeker waard. Maar ik heb eens een DJX1 meegenomen om met een band te repeteren. En dan blijkt dat je totaal niet hoorbaar bent, ongeacht hoe hard je het volume zet. Dat is dus de beperking en de reden dat hij geen 500 euro kost.

Ahh oke dat is jammer.

Je bedoeld dat hij erg iel klinkt, geen body?

Iets met dynamiek en signaal-ruisverhouding. Als je de DJX op zichzelf gebruikt en er zelfs een hele productie mee maakt, is er niets aan de hand. Dan hoef je vanwege de mindere dynamiek alleen maar minder compressie achteraf toe te passen. Maar als je met een DJX boven scheurende gitaren en knallende drummers wilt uitkomen, heb je een probleem.
Dat gezegd, krijg je voor 60 euro wel erg veel lol. Al zou je hem alleen maar in de slaapkamer gebruiken.

:) we hebben het toch over dat blauwe keyboard?? en niet die makeII ?n
dat was destijds eerste keyboard wat ik ooit heb gekocht.. heb m nogsteeds.. erg fun als sample-voeder.

De II is eigenlijk een heel ander instrument. Waar de I nog bruikbaar was als normaal keyboard, was de II meer bedoeld om patroontjes aan te sturen. Maar in kwaliteit zullen ze niet veel van elkaar verschillen.

mk1 is ook beter te circuit benden...volgens mij het laatste yamaha awm1 keyboard.

De II is eigenlijk een heel ander instrument. Waar de I nog bruikbaar was als normaal keyboard, was de II meer bedoeld om patroontjes aan te sturen. Maar in kwaliteit zullen ze niet veel van elkaar verschillen.

Daarom heb ik destijds nooit zo'n mkII gekocht.. de keyboardversie was meer van hetzelfde.. en die dj-doos met scratch-cd op de voorkant vond ik ook 3keer niets.. kwa geluiden verschilden het inderdaad niet zo..

krijg gewoon zin om de mijne aan te zetten uit nostalgische gedachtes :)

Hahaha ja die mkii lijkt er veel op (vriend van me heeft die) maar mist toch wel wat zaken. Met name midi out inteplementatie, velocity sensitivity en een pitchbend wheel. Dynamiek is niet geweldig inderdaad maar ja, voor dat geld... ik moet hem nog uitproberen tussen onze gitaristen en drummer, ben benieuwd of het een beetje te doen is.

Back