Korg polysix

Link. Advertentie meldt niet of de batterij al een keer vervangen is, voor de koper is dat wel een oplettertje.

Link. Advertentie meldt niet of de batterij al een keer vervangen is, dat wel een oplettertje.

Vooral als die al gelekt heeft, verkoper verrmeld i.d.d. niet of er al een batterij wissel is gedaan.
Je kunt hem testen dus hij zal wel naar behoren werken!

Altijd erg benieuwd naar geweest, het is een beetje Korg's Juno 106 toch? Maar dan zonder midi?

Vergeleken bij de juno106 is de PolySix naar mijn mening een stuk veelzijdiger en ruwer. De Juno is wat mij betreft een chorus unit met toetsen.

Standaardmodel heeft geen MIDI, maar kits zijn goed te vinden. Als je avontuurlijk bent kun je ook voor de KiwiSix mod gaan.

En de 'Chorus' van de Polysix is ook nog eens veel beter. Heeft Pasing, Chorus en Ensemble. Voor een esnsemble zijn drie vertragingslijnen nodig. De Juno 106 eeft er maar twee. Tevens heeft de Chorus van de Polysix ook companders om de Signaal ruis verhouding te verbeteren.
Toch vind ik de Juno 106 best een mooi instrument.

Laatst gewijzigd:
Ik zou de juno106 niet lelijk willen noemen. Hij klinkt heel mooi. Hij is alleen nogal erg zichzelf en heeft buiten zijn comfort zone weinig te melden.

Als muzikant vind ik de 106 echt een fantastisch instrument, wellicht zelfs een beetje vanwege het wat dunnere geluid. Een ideale synth om vol in een track te stoppen zonder dat het een aanslag op je zintuigen is. Niet voor leads, meer voor echt de basis van een track. De polysix zou wellicht eenzelfde functie voor me kunnen vervullen.

Felix the Housecat's oudere albums vind ik een goed voorbeeld van hoe de 106 echt een track kan dragen, neem bv het Aphrohead album. Of veel DJ Duke. Maar dat zijn wellicht erg genre specifieke voorbeelden. En ja, Felix Stallings is wellicht niet de beste twitteraar :D

Felix the Housecat's oudere albums vind ik een goed voorbeeld van hoe de 106 echt een track kan dragen, neem bv het Aphrohead album.

Ah, ik heb 'Thee industry made me do it' destijds helemaal grijsgedraaid en draai er nu nog regelmatig tracks van maar heb nooit geweten dat de 106 hier zo een overduidelijke rol heeft gespeeld.
Geniaal album :)

Niet bij een Polysix die types 2044 en 2056 zijn er genoeg een 2044 klinkt ook niet zo goed als een 2040 in een Prophet 5 Rev 2

2040 filter klinkt vrij awesome idd, heb er een in mijn Octave Cat zitten (SRM)
SRM II heb ik nooit gehoord maar die heeft dus ook de 2044 als filter.

Vooral als die al gelekt heeft, verkoper verrmeld i.d.d. niet of er al een batterij wissel is gedaan.
Je kunt hem testen dus hij zal wel naar behoren werken!

Ik heb het ooit eens anders meegemaakt met een Polysix die te testen was...=(

Mensen die redeneren "hij werkte toen ik hem op zolder zette, dus die doet het nu ook nog want er is sindsdien niks mee gebeurd" en niet de moeite (willen) nemen om hem toch nog even te proberen.

Ik vond de ARP niet zo lekker meelopen met de klok en de ENV waren ook wat slapjes voor wat ik doe.

Back