Soundscapes!

soundscapes

soundscapes

... leuke topic binnen de reeks ...

ik heb de andere nog niet kunnen reviewen, maar sommigen klinken erg goed. Leuke expirimentele ideeen.

ik weet niet of mijn bijdrage van 3,5 mb iets toevoegt, maar het was een leuke sessie; lekker je uitleven op de zwevende en valse tonen die mijn huiskamer en gangpad in geslingerd werden. Ik verwacht elk moment klachten van mijn buren :D

een lfo expiriment op de formant:

Walk the shape

PS: de volgende upload wordt hoop ik iets tonaler....

hier eentje van mij. ik beschouw het niet als een track meer als een
"test". gewoon met wat dingen klooien en niet teveel nagedacht over
de dingen.kzou er wel een lange en betere soundscape van kunnen maken
op gebied van kwaliteit en compositie alhoewel mijn interesse nu niet echt
in die richting ligt. maar kga hem bewaren voor later. :W

soundscape

Origineel geplaatst door isnieZot
hier eentje van mij. ik beschouw het niet als een track meer als een
"test". gewoon met wat dingen klooien en niet teveel nagedacht over
de dingen.kzou er wel een lange en betere soundscape van kunnen maken
op gebied van kwaliteit en compositie alhoewel mijn interesse nu niet echt
in die richting ligt. maar kga hem bewaren voor later. :W

soundscape

vind hem goed!
duistere shit rules.

valt ook in de categorie soundscape denk ik...

simpel, maar wel naar mijn mening een cool gevoel neergezet...

absence

Origineel geplaatst door barn
valt ook in de categorie soundscape denk ik...

simpel, maar wel naar mijn mening een cool gevoel neergezet...

absence

en deze mag er ook weer wezen
apart gevoel als op het laatst de lage tonen wegvallen, slaat daar de titel op?

Origineel geplaatst door Bahamut
en deze mag er ook weer wezen
apart gevoel als op het laatst de lage tonen wegvallen, slaat daar de titel op?

Er zit best veel in...;)

tip: file info :geslaagd:

Iedereen die van dit soort interessante soundscapes/pure ambient houdt, zou toch minstens een keer 'Brian Eno - Ambient 4: On Land' gehoord moeten hebben (of nog beter: meerdere keren :)).
Ik heb nu al veel soundscape achtige muziek gehoord, maar tot nu toe kan niets dit meesterwerk benaderen... die sfeer is zo echt en organisch... Je kan het over je heen laten komen zonder erop te letten, of juist vol aandacht beluisteren. In beide gevallen doet het gewoon iets met je. Met name van die laatste track word ik bijna emotioneel, zo desolaat, en toch ook mooi.

Holaaaaaaaa,

Na het beluisteren van de muziek begon ik volgens mij te begrijpen wat soundscpae is. Een verzameling klanken die misschien niks met elkaar te maken hebben maar wel een sfeer brengen en toch lekker te beluisteren is???

Heb ik het goed?? Dan heb ik weer wat geleerd namelijk.:) Graag ff een reactie:)

Origineel geplaatst door Unic
Holaaaaaaaa,

Na het beluisteren van de muziek begon ik volgens mij te begrijpen wat soundscpae is. Een verzameling klanken die misschien niks met elkaar te maken hebben maar wel een sfeer brengen en toch lekker te beluisteren is???

Heb ik het goed?? Dan heb ik weer wat geleerd namelijk.:) Graag ff een reactie:)

niet helemaal juist...

als die klanken nix met elkaar te maken zouden hebben, zouden ze ni samen in een track staan. Het is net de verhouding tussen de sounds die het meeste schept

Iedereen die van dit soort interessante soundscapes/pure ambient houdt, zou toch minstens een keer 'Brian Eno - Ambient 4: On Land' gehoord moeten hebben (of nog beter: meerdere keren ).

of "music for airports !" die is ook super

Origineel geplaatst door Unic
Holaaaaaaaa,

Helemaal juist. Alle 'muziek', of geluiden, vloeit natuurlijk voort uit het ondeelbare 'OerGestalt' (lees Goethe maar).

inderdaad Jazzman
die verzameling klanken zal met name sfeer brengen als ze op een bepaalde manier bij elkaar passen en gestructureerd zijn.. (die zaken moet je wel ruim zien natuurlijk)

er kan zeker willekeur zijn in de keuze van geluiden en de plaatsing ervan, maar in het 'totaalplaatje' moet uiteindelijk wel structuur zitten vind ik.... volledige willekeur vind ik per definitie crap

en tja het verschil tussen iets dat effect heeft en iets wat nergens over gaat is bij dit soort muziek natuurlijk een erg grijs gebied en persoonsgebonden

Back