Het grootste online natuurgeluiden archief

roland kuit

ローランド・クイト:音楽、科学、アートが交わる革新の場
now fully digital and fully online.

“In terms of speed and the breadth of material now accessible to anyone in the world, this is really revolutionary,” says audio curator Greg Budney, describing a major milestone just achieved by the Macaulay Library archive at the Cornell Lab of Ornithology. All archived analog recordings in the collection, going back to 1929, have now been digitized and can be heard at www.MacaulayLibrary.org

tumblr_inline_mgs5wquBwe1rcq5qi.jpg

Last edited by a moderator:
De draad zou eigenlijk Het grootste online natuurgeluiden archief moeten heten,
maar kreeg dit niet veranderd na het plaatsen.

Cool is het wel :)

'Het grootste online natuurgeluiden archief ' lijkt me ook niet echt de best denkbare titel. Het zijn tenslotte alleen maar opnames van vogels ? ;)

'Het grootste online natuurgeluiden archief ' lijkt me ook niet echt de best denkbare titel. Het zijn tenslotte alleen maar opnames van vogels ? ;)
Nee, het heet wel The Cornell Lab of Ornithology, maar zit meer in dan vogels! Ook insecten,reptielen, vissen, etc...
Lijkt me een leuke bron om uit te samplen! Zoiets klinkt toch wel interessant:

Walrus - Audio 53276 Once heard, the “coda” song of the male walrus is one of those unforgettable sounds in the world. It is comprised of two basic types of elements, series of evenly-delivered taps followed by an extraordinary bell or gong-like sound.

Nee, het heet wel The Cornell Lab of Ornithology, maar zit meer in dan vogels! Ook insecten,reptielen, vissen, etc...
Lijkt me een leuke bron om uit te samplen! Zoiets klinkt toch wel interessant:

Je hebt helemaal gelijk ;)

Kan de heer van Lansberg ervoor zorgen dat The Cornell Lab (of Ornitology) z'n naam dan ook even aanpast? :P

vergeet niet de artiest royalties te betalen.
Appeltje, banaan, nootje of zoiets dergelijks :P

thanks !

Ik ging hier net een zielig postje zetten over hoe ik dit wel leuk vind maar geen sampler meer heb (de Nord Electro als sampler gebruiken is niet echt aan te raden), maar toen bedacht ik mij de ES-1. Naast wat drumgeluiden kan die best ook wel gebruikt worden om een vogeltje links of rechts ten berde te brengen.

mmmmkauwkie-kauwkie fraaaap fraaaap.

Back