Landr. Online mastering

sjeff

Ouwe rot
Iemand dit al gechecked? Online mastering van Landr/mixgenius. :D

https://www.landr.com/

The music world has changed. New technology has made it easy and affordable for artists to create and share their work with total independence, but the final step in making music a fully DIY enterprise - mastering - has remained a complicated and elusive step. Until now.

Better Sound. Instantly.
LANDR revolutionizes the mastering process with drag-and-drop simplicity, achieving results that rival professional studio work in minutes. This opens up a world of possibilities for producers: LANDR your demos before sharing them, drop in full length DJ mixes or live recordings, make a track on the road and have it mastered in time for your gig the same night. LANDR lets you integrate mastering seamlessly into your creative process.

A.I. From the Heart
MixGenius incubated and refined algorithms developed over eight years of university research, testing and tweaking based on feedback from trained audio experts. Our team is composed of music industry veterans - award winning mixing engineers, top-level DSP programmers, musicians, producers and label owners - who know exactly what the mastering process needs to deliver.LANDR is smart and getting smarter. Its true beauty lies in its ability to learn. Our system is built around an adaptive engine that ‘listens’ and reacts to music, using micro-genre detection to make subtle frame-by-frame adjustments selectively using tools like multi-band compression, EQ, stereo enhancement, limiting and aural excitation based on the unique properties of the song. Basically, the more we throw at LANDR, the better it gets.

The Simple Truth
Rather than present an overwhelming array of options, LANDR presents one. Great design is all about limiting the field. We’ve added just a couple of carefully selected options to guide LANDR to produce the perfect master for you. If you feel comfortable in front of 40 different knobs, then try out one of the many quality mastering plugins out there, then compare the results to what LANDR can do. We’re confident you’ll hear the difference.

Laatst gewijzigd:
Ik kan me moeilijk voorstellen.. dat als je het zo makkelijk kon automagiseren.. dat steinberg ofzo niet een 1knops mastering tool in cubase heeft gepropt.. (of welke dawmaker dan ook). .

Ik kan me wel voorstellen, dat als je 100 tracks neemt van wanna-be-muzikanten.. dat 95 van hun dezelfde fouten maakt.
en dat je daar gewoon een template van kan maken.. en daar al je klanten doorheen gooit.. 5 mensen vinden het nergens naar klinken en 95 anderen zeggen... Wow het klinkt luider, dus het moet wel beter zijn..

tadaa.. automagische mastering, voor heel weinig.. dat ik er zelf niet opgekomen ben..

zijn er wel meer die dit doen, dit is i.d.d. niveau Ozone Preset en heeft weinig met echte mastering van doen. Maar goed, zijn altijd mensen die erin trappen natuurlijk.

Ik denk dat dit wel werkt voor veel mensen. Zeker in een tijd als deze waarin je maar 1 knop in hoeft te drukken voor een pakket klaar nummertje. Dan kan dit er ook nog wel bij ghehe.

Heb het geprobeerd met een paar tracks van mijzelf. Resultaat vind ik voor de josti-manier waarop nog best te pruimen. Niet dat ik het ga of zou gebruiken voor een release. Maar vind het proces wat ze beschrijven best interessant. Benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen!

Wat als dit er nou voor zorgt dat die loudness-war verdwijnt haha. Dat zou wat zijn ofnie?!

wat je doen is adaptieve EQ, dus ze hebben de EQ van een referentietrack genomen en laten jouw track naar die curve corrigeren, dan brengen ze hem op volume en that's it.

wat je doen is adaptieve EQ, dus ze hebben de EQ van een referentietrack genomen en laten jouw track naar die curve corrigeren, dan brengen ze hem op volume en that's it.

En daar hebben ze dan 7 jaar overgedaan op een universiteit....ik zou zeggen een blinde test is interessant. Neem eens een aanal tracks en laat deze behandelen door verschillende materaars hier op het forum en door deze tool en dan eens de verschillen laten horen.

De youtube links, gewoon niet normaal hahahah... Maar als een nummer klinkt zoals in de tweede video, ik zou zeggen doen hehehe... Ik kan me echt niet voorstellen dat ze het voor niets doen.

Van de andere, proberen kan altijd maar er zijn geen audio voorbeelden om te beluisteren dus ik weet het niet. Ik ben hier gewoon een leek :P

Dat doe toch makkelijk zelf, masteren?

Gaat vrij moeilijk als de bedroom producers half doof zijn, de kennis/ervaring/software missen en geen goeie plek en afluistering hebben om het zelf te doen.

Dit is een track die ik gedaan heb gisteren, voor een kennis, wat problemen met gebrek aan hoog en teveel mid ....
attachment.php

Zoiets als landr is leuk, maar software weet niet waar de muziek over gaat en welke accenten belangrijk zijn. Dan zou je net zo goed een oneindigde goeie song generator kunnen bouwen, en daarvan is bekend dat die de human feel missen, zo moet de uiteindelijk track in de mastering ook behandeld worden vind ik. Een masteraar staat veel dichter bij de uiteindelijke afnemer, de beluisteraar, dan een computer. Hersenen versus chips, universiteit of niet.

Software weet niet of het vetter klinkt als die punch ietsje meer meekrijgt, ondanks dat de referentie waarde al gehaald is. Of dat de punch misschien ietsje minder kan om de rest wat meer ruimte te geven, ondanks dat de referentiewaarde al gehaald is. Dat zijn menselijke afwegingen van wat nog wel en niet toelaatbaar is, hoe ver je dat stukje extra kan gaan. Dat kan een machine niet op basis van een berg referenties.

Attachments

• master.png
    master.png
    387,7 KB · Bekeken: 175
Even uitgeprobeerd met een trackje (beetje EDM bigroom beukhouse achtig trekkie) dat ik onlangs gemaakt had en welke ik zelf ook heb gemasterd.
Ik heb hun "master" vergeleken met die van mij.

Die Landr master klonk echt nergens naar. Heel muf, en totaal niet loudness-war-compatible.

Leuk bedacht, dit concept, maar mijns inziens werkt het niet.
Elke track heeft toch z'n eigen behandeling nodig, of je dat nu doet met Ozone of met dure analoge outboard gear, het is het resultaat wat telt en het is maar net hoe goed de oren van de masteraar zijn.

Mijn mening over Mastering en "masteraars" is het volgende: als er iemand aan m'n werk zit, wie dan ook, dan beuk ik em op z'n oog ;)

links of rechts ?

Ligt eraan wat die gedaan heeft. Compressie links, EQ rechts. Compressie, EQ, stereobeeld en limiting... Tsja ;)

Edit: Ozone preset? Knietje in z'n noten! ;)

Back