Chat functie?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

n8wachT

--psychOwLdelic--
Hi.! :luv:

Bovenaan synthforum's pagina's staat altijd heel steady de balk waarmee je makkelijk kan navigeren naar andere tabbladen. Van ''voorpagina'' naar 'forum' bijvoorbeeld, ge snapt me denk ik wel. Mijn vraag gaat over de tab ''Chat.'' Na te hebben geklikt op chat lijkt het er wel even op dat weer een nieuwe tab opduikt. Maar zo snel als het levendig komt, zo plotseling dood valt het even snel.

Kan me vergissen. Maar lijkt alsof hier ooit een irc-webclient als invoegtoepassing actief is geweest? Zo ja, komt dat weer terug? Of is het misschien wel actief en ligt de oorzaak bij m'en eigen browser? Of kloppen geen van mijn bevindingen en gaat het met deze hulp-topic niet meer goed komen :dubbel:

eucDO2Q.jpg

Last edited by a moderator:
Bij mij werkt de chatfunctie normaal. De technologie erachter is mij onbekend. Wellicht kan een andere mod je hiermee op weg helpen. Mijn vermoeden is dat de oplossing ergens in je browser of sercurity-instellingen is terug te vinden.

Bij mij werkt hij ook. Maar volgens mij mis je niet veel...

Chat by Mibbit.comChat by Mibbit.com#synthforum (7)Close tab
17:02 <irc.ca.us.mibbit.net> *** Looking up your hostname...
17:02 <irc.ca.us.mibbit.net> *** Found your hostname (cached)

Beter idee... Gezien ik toch altijd een irc-client op de achtergrond heb draaien..

Kan iemand me de server details van het synth-irc gebeuren vertellen?
ip-adress / port to connect enzo

Dan maak ik handmatig verbinding

het lukte mij om gewoon te connecten met irc.ca.us.mibbit.net (zoals in de paste boven) en #synthforum te joinen.

Ik hoop dat ik niemand voor de benen schop door daar met een gewone client te hangen. Ik vind de melding dat je niet mag idlen een beetje dubieus, wat boeit dat?

Heb een oplossing gevonden- connected now

Bedankt allemaal voor het meedenken.! :slotje:

het lukte mij om gewoon te connecten met irc.ca.us.mibbit.net (zoals in de paste boven) en #synthforum te joinen.

Ik hoop dat ik niemand voor de benen schop door daar met een gewone client te hangen. Ik vind de melding dat je niet mag idlen een beetje dubieus, wat boeit dat?

er staat dat je niet anoniem mag idlen
idlen gebeurt genoeg daar :D

o ik zie dat dat tussen haakjes staat ja
maar ja dat is hilltree he, zero tolerance sf mod idioot
de chat is de afvoerput van sf
alleen de mensen die echt geen leven hebben komen daar

precies!!!

welkom in de chat fjoesz ... je bent er geknipt voor.

ik ben daar al een hele poos ja. ik ben ook te dik dus stroom niet weg door het putje

er staat dat je niet anoniem mag idlen
idlen gebeurt genoeg daar :D

o ik zie dat dat tussen haakjes staat ja
maar ja dat is hilltree he, zero tolerance sf mod idioot
de chat is de afvoerput van sf
alleen de mensen die echt geen leven hebben komen daar

Naar ik begrijp meent hilltree dit. Bij deze is wat mij betreft de chat afgeschreven.

Ik ben allergisch voor stomme regels. Ik heb 24/7 irc openstaan, een kanaal ernaast waar een agentje op zijn horloge zit te kijken of je wel genoeg met je benen beweegt past niet echt in mijn workflow :)

Desalniettemin gezellig jullie even te spreken.

Naar ik begrijp meent hilltree dit. Bij deze is wat mij betreft de chat afgeschreven.
Ik vrees dat ik er ook zo over denk :bekdicht:

IDLEN of Lurken is wat mij betreft nooit een misdaad geweest op chat-kanalen. Ik zie het meer als tool. Een sticker waardoor anderen ook weten of ze even wel of juist niet iets aan me hebben. Door daar een regel van te maken beperk je in feite de functionaliteit van IRC.

Maar zoals ik al eerder aangaf.. Als daar echt duidelijke regels over zijn dan zal ik die respecteren, ben tenslotte in jullie kamer te gast. Alleen komt het er wel op neer dat ik vrijwel geen gebruik zal maken van de chat. En ik vind IRC kickuh hoor, heb nog 8 channels openstaan as we speak. Maar is niet haalbaar om regels als niet IDLEN na te komeb,

Echter ... zal je me vaak genoeg voorbij zien komen op het forum. Want hier leeft de community wel op een manier die me aanspreekt. Kan het ook nog niet echt vergelijken met andere fora, dus... :W

May the force be with OwL.

h0996Mb.jpg

Volgens mij is hier van een mug een olifant gemaakt (iets wat wel vaker voorkomt op dit forum). Die regel staat er voornamelijk om te zorgen dat mensen geen "guest" nicks aanhouden maar zich identificeren zodat je weet met wie je chat.

Voor je de chat afschrijft op basis van "principes": Ben je wel eens uit de chat gekickt omdat je idle was? ;)

Ja, 5 minuten voor ik dat bericht stuurde. Ik kan niet uitsluiten dat ik misschien een autist ben en het een geintje was, maar ik vroeg Hilltree of hij serieus was met die kick, en het antwoord luidde "ik ben altijd serieus". Komt op mij vrij eenduidig over :)

Meestal ben ik de enige, dus welkom :kimono:
Zelfs ik kwam vrij regelmatig daar op bezoek en er gebeurde vrij weinig inderdaad, het maakt niet uit in welke tijdstip. Maar dit geeft mij ruimte om andere dingen te gaan doen i.p.v. luren op de chat :)

Hoezo moet je weten met wie je chat? Ik hoef toch ook niet te weten wie anoniem op het forum lurkt?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back