Afgemixt en wel :)

Slipperman

Rooibosje iemand?
Ok remember de 4 tracks die hier stonden vorige week. 3 van de tracks zijn afgemixt en helemaal klaar.

http://www.deadmurder.com/band.php?owner=918&artist=santibanks is de link voor de artiestenpagina op deadmusic.com

http://www.deadmurder.com/show.php?pk=1580 voor de muziek zelf.

Er zijn stukken van track 4 waar ik helemaal zeker over ben. Die heb ikdus ook mee geexporteerd maar ze zijn dus nog NIET af. (behalve de andere 3 die wel)

Afmixen is voornamenlijk met de hoofdtelefoon gebruikt. Heb zo ruimtelijk mogelijk geprobeert te werken. Veel panning, stereo widening en wat effecten (voornamenlijk reverbs en vind het toch wel met suc6 te noemen voor 1e keer)

titels zijn er nu ook al behalve voor track 4.

00.00-01.31 : My dream
01.32-04.26: Dream on
04.27-09.36: Zetatron
09.37-12.07: naamloos

Reacties ontvang ik gaarne :) Waardeer ze enorm. Zeker het aantal positieve dat ik tot nu toe voor debagger mix al heb ontvangen...:halleluja

Origineel geplaatst door Unic
Ik vind het een heerlijke mix, niets dan lof.

1 klein dingetje, ik had graag 1 stuk wat heftiger muziek gehoord. Houdt daar wel, in alle rust ineens lekker opzwepend.:)

:halleluja
dat wilde ik zelf ook erin dus het komt er ook in ;) komt zeg maar in track 4. 1e 3 tracks zijn rustig. track 4 word enorm omgegooid.

Wat er precies is veranderd t.o.v. de vorige versie weet ik niet precies maar eigenlijk lig ik daar niet van wakker want het klinkt nog steeds heel erg goed.

Alleen, net zoals de vorige keer ... een abrupt einde. Of volgt er nog?

Hoi Slipperman,

Ik heb je nummers eens beluisterd ...... :okdan: Erg mooie sfeer die je opbouwt. Echt iets voor 's avonds, in het donker, met hoofdtelefoon op ... lekker hard ... en dan wegzinken in jouw droomsfeer.

Prachtige akkoordenprogressies met de (mellotron?)-samples. Deze worden trouwens door een lekker warme pad ondersteund. Is dat de VFX? Je stereoverwerking vind ik ook geslaagd. Vooral over hoofdtelefoon hoor je het goed.

Kortom: WAY TO GO /!\ :okdan: :halleluja:

:doei:

hey santi,ik geloof niet dat ik nog iets hoef toe te voegen aan dit geheel...je weet hoe goed ik de tracks(mix) vind!!! topperrrrrr van de week....lol....:D

Coooooooooooooooooooooooooooooooooooool

Goeie sounds bij elkaar gebracht, maar mag wel iets meer effecten hebben....

alleen die panfluit-synth, eeeeeeh

Mooie spanningsboog die opgebouwd wordt

Ik zou als je het kan, iets meer gaan tweaken.... Draaien aan al die knoppen....

Yep, klinkt goed

ff tijdje niet meer gekeken zie dat er nog steeds word gepost :) er komt idd nog meer ja. heb de track even links laten liggen omdat als je er de hele tijd aan werkt je er gewoon doof voor begint te worden.

wat er veranderd is, tja vocals zitten er bij (ave maria alweer hehe.) de square lead naja hij blijft zoals hij is ;) de 1e 3 nummers heb ik afgesloten daar sleutel ik niet meer verder aan zegmaar... das ook helemaal gemixt en gemasterd.

meer effecten> op alle tracks/parts zitten wel effecten :) van kleine reverb tot vocoder gebruik ;)

de mellotron word door de superwave8P ondersteund. simpele rezonance strings. de akkoorden progressie is idd appart:

Dm| F | Gm| A| (met gewoon root noot inde bas)
later overigens komt ook nog de fm7 string erbij wat lager in de mix. die word met het uifaden van de mellotron meer versterkt maar goed hij is er wel degelijk.

draaien aan de knoppen? welke knoppen? 8o)

iig bedankt voor de reacties :)

als nummer 4 klaar is zal ik alleen nummer 4 posten (om daar nu weer het geheel voor te posten ;) )

1 woord, Relaxed.

Tenminste een keer niet van die muziek waarbij je opgejaagd word.

En wat ik het leukste ervan vindt is dat je niet kunt voorspellen wat er gaat gebeuren,
Alles sluipt er heel mooi in, of heeft af en toe een abrupte maar passende wending die je niet kunt voorspellen maar wel klopt. Waarbij je naderhand denkt :okdan:

De panning vindt ik ook zwaar relaxed, (zo te horen veel aandacht aan besteed, wil ik de laaste tijd ook doen maar krijg niet wat ik wil, dus bij deze weer een compliment)

En nog een plus punt.

Dit is geen goedkope muziek en daarmee bedoel ik,
Dat je waarschijnlijk gewoon bewust hebt gekozen voor elk detail in je muziek, bij andere kun je vaak horen van "zo doen ze dat altijd dus ik doe dat ook, en dan heb ik het niet alleen over de opbouw.
Ja ik weet niet hoe ik het goed uit kan leggen maar het klinkt wat zelfverzekerder als regular stuff.

Dit is gewoon relaxe muziek dat niet stoort, niet verveeld en dat niet voorspelbaar is.

Waar ik persoonlijk ook wel van hou is dat het eerst relaxe is en dat je dan af en toe een keer een contrastpunt maakt dat iets wat agressiefer is, maaar nogmaals dat is persoonlijk, en je overgangen maakt het zo, dat dat agressieve weer niet hoeft, maar kan wel!

O ja, En dat knoppen draaien zou ook wel heel vet zijn in dit soort muziek, dat echt alles in mekaar oversmelt, maar wederom dat was ook al heel goed gelukt maar geeft wel weer een extra boost, Mischien onstaat daarbij wel een keer een iets wat agressiefe overgang,

Maar wie ben ik om daarover te beslissen,

Ga zo door,

Inderdaad relaxed stukje muziek, vooral het laatste deel vind ik erg mooi klinken; mooie sounds gebruikt!
Over de mix: op zich prima, alleen vind ik de algehele sound een tikkie kil klinken over m'n monitoren: je hebt een behoorlijk breed stereobeeld, en ik heb het idee dat er op sommige moment zo weinig meer overblijft in het midden dat de sound een beetje kil kan klinken.

Maar verder erg toppie hoor! :)

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Inderdaad relaxed stukje muziek, vooral het laatste deel vind ik erg mooi klinken; mooie sounds gebruikt!
Over de mix: op zich prima, alleen vind ik de algehele sound een tikkie kil klinken over m'n monitoren: je hebt een behoorlijk breed stereobeeld, en ik heb het idee dat er op sommige moment zo weinig meer overblijft in het midden dat de sound een beetje kil kan klinken.

Maar verder erg toppie hoor! :)

heb erg in de breedte gewerkt dat klopt maar de drums staan altijd in de center:) de linndrum tamb. bijvoorbeeld is zelfs mono... dus ach maar goed ik heb op hoofdtelefoon gemixed. denk dat dat wel het verschil is?

Back