Probleem sysex dump

kazual

Nieuwkomer
Okay het volgende probleem doet zich voor, ik draai 2 systemen met daarop Cakewalk Sonar, op een daarvan maak ik zonder problemen sysex dumps van en naar een Roland XP-30.
Op de ander blijf ik wat ik ook probeer, data errors krijgen bij het terugdumpen naar mijn synth.

Ze draaien alletwee onder Win XP met dezelfde drivers voor de SB Live, heb naast de SB Live ook midi via mijn MidiSport 2x2 geprobeerd maar daar heb ik hetzelfde probleem, dus de SB Live lijkt me niet het probleem. Verder heb ik meerdere configs met het probleemsysteem gedaan en wat ik ook doe het lijkt maar niet te willen werken, let wel zowel midi als midi out doen het dus hierop, het enige wat ie verdomd is sysex terug te sturen naar mijn synth.
Het domme is nog dat als ik met Sonar sysex terugstuur dat ik mijn Midi out ledje van mijn Midiman niet zie flikkeren, probeer ik dit met Midi-Ox dan flikkert ie wel maar krijg ik nog steeds data bulk dump errors op mijn XP-30. Ik weet dus dat er ergens "along the way" iets fout gaat.

Weet iemand iets meer hiervan, ik begin zelf in de richting van het moederbord te denken, gezien voor de rest alles prima werkt, ik heb al een flash van bios voor het moeder uitgevoerd maar dat heeft niets opgelost.

Config.:

Intel PIII 700
Abit BE6-II moederbord
Soundblaster Live
Win XP

Welke error krijg je? En, zijn het twee identieke systemen. Zoniet, wat is het verschil ertussen?

Laatst gewijzigd:
De error die ik op de XP-30 met een sysex dump vanuit Midi-Ox krijg is:

Bulk dump: Receive Data Error

Met Cakewalk Sonar krijg ik niet eens een error op de XP, maar zoals ik zei, zo te zien aan het midi out ledje van mijn Midisport 2x2, passed Sonar helemaal geen midi out signaal door bij het sysex dumpen, met Midi-Ox zie ik het ledje wel flikkeren.

Het zijn geen volledig identieke systemen:

Met als verschillen het volgende:

Werkend systeem:

Amd Athlon 1800+
Asus A7V266-E (VIA® KT266A chipset) Moederbord

Niet werkend:

Intel PIII 700
Abit BE6-II moederbord(Intel ® 440BX chipset)

Op alletwee draait Win XP met een Soundblaster Live kaart, voor zover ik het nog weet zit in alletwee een Maxtor schijf, maar dat lijkt me niet zo snel het probleem.
Het vreemde vind ik vooral dat midi in en uit communicatie voor de rest goed lijkt te lopen, het is puur de sysex teruggeven aan de synth wat hij niet doet.

Laatst gewijzigd:
Ik weet wel dat ik bij Cakewalk 9.0 onder options ->global ->midi, SysEx aan moest vinken, voordat ik SysEx kon zenden en ontvangen. Ik weet niet hoe dat met Sonar is. Ook kreeg ik destijds wel een error toen ik een nieuw systeem aanschaf, maar dat was omdat de SysEx te snel verzonden werd, en de JD-990 een "Midi Buffer Overflow" kreeg. Ik heb toen in de TTseq.dll de Sysex Send Delay aan moeten passen. Het kan ook zijn dat je die error krijgt omdat de XP de data misschien gelijk weer terug zendt, zodat je eigenlijk in een loop zit. Probeer het het eens door "local off" in te stellen op je keyboard.

Hij doet het gedeeltelijk nu, ik heb het nodige in het TTseq bestand bijgeschreven en toen had ie nog steeds problemen om het vanuit Sonar naar de XP 30 te sturen.
Echter vanuit Midi-Ox kan ik nu zonder problemen een vanuit Sonar gesaved Sysx bestand naar de XP 30 toe dumpen, dus wat mij betreft werkt het goed genoeg om het momenteel toe te passen.

Bedankt voor de goede raad ;-)

Had ook nog een voutje gemaakt.8o) Bedoelde natuurlijk TTSEQ.INI in plaats van TTSEQ.DLL. Was ook weeral zo lang geleden dat ik er iets in heb moeten veranderen.

Toch vreemd dat Sonar totaal niets zend of ontvangt. Lijkt me toch iets dat je in het programma moet aanvinken.

Ja dat dacht ik eerst ook, maar op het andere systeem werkt ie met dezelfde instellingen dus prima, sysex staat in Sonar\Global standaard al aangevinkt, het blijft toch vreemd, want nadat ik gisteren in mijn TTseq.ini diezelfde sysex delays weer even had weggehaald deed ie nog steeds goed, behalve dus in Sonar zelf, het blijft voor mij een raadsel hoe die zonder problemen vanuit Sonar dumps ontvangt\midi in en uit stuurt maar geen dumps naar die XP-30 wil doen. Toch maar eens een mailtje naar "Twelve Tone Systems" toe sturen, al denk ik persoonlijk dat het een hardware probleem is.

Je zou ook eens kunnen kijken op de nieuwsgroep van Cakewalk zelf (news.cakewalk.com). De rubriek "Product Sonar" zit er ook tussen.

Kan ik inderdaad ook doen ja, eens kijken of ze er daar eerder van dit probleem hebben gehoord, in ieder geval bedankt voor de hulp.

mzzl

-Bastiaan-

Back