House, acid, techno-ish wat denken jullie ervan?

Hoi, ik ben in een heel ongeduldige bui en heb wat geskipt door je tracks........

Het heeft potentie maar ik vind het een beetje recht toe recht aan klinken qua sounds....

Ga het experiment aan!

En dan beloof ik dat ik in een geduldige bui weer opnieuw zal luisteren! :-D

track 1heb ik niet zoveel mee
track 2 vind ik erg goed en lekker :mega:
track klinkt 1 beetje Detroit techno, ook okay luistert lekker weg, maar mijn fav is nummertje 2 :P

Klinkt wel heel erg elektron qua sound, of bedrieg ik mijzelf?

track 1heb ik niet zoveel mee
track 2 vind ik erg goed en lekker :mega:
track klinkt 1 beetje Detroit techno, ook okay luistert lekker weg, maar mijn fav is nummertje 2 :P

Klinkt wel heel erg elektron qua sound, of bedrieg ik mijzelf?
Hey Septic, bedankt voor je reactie.
Er is geen (helaas) geen Elektron aan aan te pas gekomen, ik werk vooral met wat budget synths en ander oud spul ;)

Goed bezig hoor, track 3 heeft wel een lekker sfeertje ook

Ok, heb ze toch helemaal afgeluisterd....

Maar ik blijf bij mijn mening! Het heeft potentie! Maar....

Ik ben echter niet zo deskundig hoor...

Klinkt allemaal als een wekker radio of een lopass filter vanaf 100 aanstaan. Boxy karton achtig. Maar vooral door gaan is het motto .

Je mixen zijn al veeeeul beter dan een jaar geleden :)

Bij track 1 zit de reverb alles een beetje in de weg

Bij track 2 zit baslijn 2 de 303 in de weg, al is het al vaak nagenoeg onmogelijk bij een drukke 303 iets van bass er bij te stoppen :P

Bij track 3 klinkt je mix prima al is dat basje aardig aanwezig

Maar ga vooral zo door :)

Al klinkt soundcloud vanzichzelf al kut en word ook nog eens gecompressed.

Jij neemt toch alles in one take out of te box op? of ja dat deed je eerst... sequencen met ableton en spelend opnemen.

En ja masteren is ook echt niet makelijk als je niemand hebt om het uit te leggen.

Hoe zag je master chain eruit dan bij deze tracks?

met een spectrum analyser weten waar je sound zit . bassdrum 41 tot 77 hz met een goeie parametrische eq . probeer cut waar je hem niet wilt horen. side chain compressie op de bassline voor 7 % op de kick. bassline op welke noot je wilt in de zelfde pitch als de bassdrum of een aanverwante toonsoort.

http://www.phy.mtu.edu/~suits/notefreqs.html

probeer eerst eens een goeie kick / bass te maken die goed helder crispy clean klinkt. als je dat kan ben je eigenlijk al 90% gepasseerd.

je hoeft echt niet gelijk een kick / bass neer te zetten ala showtek of deadmau5 .

Je mixen zijn al veeeeul beter dan een jaar geleden :)

Bij track 1 zit de reverb alles een beetje in de weg

Bij track 2 zit baslijn 2 de 303 in de weg, al is het al vaak nagenoeg onmogelijk bij een drukke 303 iets van bass er bij te stoppen :P

Bij track 3 klinkt je mix prima al is dat basje aardig aanwezig

Maar ga vooral zo door :)

Al klinkt soundcloud vanzichzelf al kut en word ook nog eens gecompressed.

Jij neemt toch alles in one take out of te box op? of ja dat deed je eerst... sequencen met ableton en spelend opnemen.

En ja masteren is ook echt niet makelijk als je niemand hebt om het uit te leggen.

Hoe zag je master chain eruit dan bij deze tracks?

Hoi Hans, dank voor de feedback!:okdan:
Bij Track 1 was ik inderdaad al bang voor de reverb, zal deze dan maar eens wat terugdraaien. Wordt altijd erg enthousisast van reverb's en delay's

Track 2: Blijft inderdaad moeilijk een bass naast een 303 lijn te plaatsen, maar vind het wel erg lekker ;)

Bij Track 3 begrijp ik precies wat je bedoeld, met die bas lijn zit ik al zo lang te stoeien. En ik wil hem ook niet helemaal kapot EQen...

Verder zat er op al deze masterchains een EQ, vitalizer, saturation en soms een heeel lichte compressie (heb nog steeds wat ruzie met compressoren). Nog tips wat ik weg kan laten bij kan voegen?

met een spectrum analyser weten waar je sound zit . bassdrum 41 tot 77 hz met een goeie parametrische eq . probeer cut waar je hem niet wilt horen. side chain compressie op de bassline voor 7 % op de kick. bassline op welke noot je wilt in de zelfde pitch als de bassdrum of een aanverwante toonsoort.

http://www.phy.mtu.edu/~suits/notefreqs.html

probeer eerst eens een goeie kick / bass te maken die goed helder crispy clean klinkt. als je dat kan ben je eigenlijk al 90% gepasseerd.

je hoeft echt niet gelijk een kick / bass neer te zetten ala showtek of deadmau5 .

Hey Dre, thanks voor de tip en link! Ik zal er eens mee gaan experimenteren!
Al moet ik wel zeggen dat ik vaak kick, snare etc. allemaal op 1 kanaal binnen laat komen, maar ik ga er eens mee rommelen. Dank!

Wat helpt bij reverb en delays is daar op de return tracks ook al het laag af te snijden, of dipjes er in 50/70hertz en 100/125 hertz. En ook ff luisteren op je koptelefoon dan hoor je al snel of je verb teveel heb of in de weg zit..

Ik zou sws al je drums los proberen niet kapot eq`n maar over al het laag er af snijden waar je het echt niet nodig hebt.. Ik heb de luxe van een oude 48 kanaals mixer dus heb makelijk praten :P Die mixt ook van zelf lijkt wel soms hehe

Wat ik ook doe met mn drums is parallel compressen , dat houdt in maak 2 groepen met drums eentje compress ik tot het lekker klinkt en mix de ongecompressde drums er bij in de mix. Dan krijg je beetje best of both worlds. Haal wel de hh en ride enzo uit de comp groep want die moet je eigk niet compressen...

En ja masteren.. je hoeft niet bang tezijn voor compressie :P Moet het alleen een beetje snappen, wat een comp eigenlijk doet is de piekjes na beneden drukken zodat je een constanter volume hebt en dat het beter hoorbaar is..

Ik compress dus mn drums en mn 303,101 & vaak nog iets van een dikke lage pad/string en dan zijn mn compressors op , out of the box heb ik het dan over he.

en in de box ziet mn master chain er zo uit.
Kleine comp( echt mini ook omdat ik out of the box geen comp op de master heb) dan 31bands eq ( vervelden piekjes er uit plukken) , neve chanelstrip waar van ik vaak het laag af gebruik, mulitband comp ( om het laag nog wat te drukken en het hoog open te houden) met die mulit comp pomp ik het ook op tot -6/-3db (digitale dbs) en dan een maximizer/limiter ( daar bij ook de grens op zoeken van wat je wilt wat de limiter doet)

zoiets doe ik of het ergens op lijkt wat ik doe? das een smaak ding :P

https://soundcloud.com/daan-doeleman-1/303-blues Wil niet zeggen dat dit top werk is maar hier zit heeeeel veeeeul vies laag in van een 303 en lage pads met veeul distortion. Maar de drums liggen dik voorop ( side chain op bass en parallel comp)

Ik doe live audio met bandjes en dance dingen/festivals voor beroep, beetje dagelijkse koek dus dingen aan elkaar smeren...

Laatst gewijzigd:
Heb Xpres de rest niet gelezen.

1 Zit helemaal goed op cloud 9 space niveau
voor mij gezien is 2 dan best rauw maar wordt mooi afgeroomd
3 is helemaal en ook helemaal niet mijn peop
Samples zijn heerlijk de biet soms wat te lomp overal:
:okdan::W8>:mega:dubbel:

Wat helpt bij reverb en delays is daar op de return tracks ook al het laag af te snijden, of dipjes er in 50/70hertz en 100/125 hertz. En ook ff luisteren op je koptelefoon dan hoor je al snel of je verb teveel heb of in de weg zit..

Ik zou sws al je drums los proberen niet kapot eq`n maar over al het laag er af snijden waar je het echt niet nodig hebt.. Ik heb de luxe van een oude 48 kanaals mixer dus heb makelijk praten :P Die mixt ook van zelf lijkt wel soms hehe

Wat ik ook doe met mn drums is parallel compressen , dat houdt in maak 2 groepen met drums eentje compress ik tot het lekker klinkt en mix de ongecompressde drums er bij in de mix. Dan krijg je beetje best of both worlds. Haal wel de hh en ride enzo uit de comp groep want die moet je eigk niet compressen...

En ja masteren.. je hoeft niet bang tezijn voor compressie :P Moet het alleen een beetje snappen, wat een comp eigenlijk doet is de piekjes na beneden drukken zodat je een constanter volume hebt en dat het beter hoorbaar is..

Ik compress dus mn drums en mn 303,101 & vaak nog iets van een dikke lage pad/string en dan zijn mn compressors op , out of the box heb ik het dan over he.

en in de box ziet mn master chain er zo uit.
Kleine comp( echt mini ook omdat ik out of the box geen comp op de master heb) dan 31bands eq ( vervelden piekjes er uit plukken) , neve chanelstrip waar van ik vaak het laag af gebruik, mulitband comp ( om het laag nog wat te drukken en het hoog open te houden) met die mulit comp pomp ik het ook op tot -6/-3db (digitale dbs) en dan een maximizer/limiter ( daar bij ook de grens op zoeken van wat je wilt wat de limiter doet)

zoiets doe ik of het ergens op lijkt wat ik doe? das een smaak ding :P

https://soundcloud.com/daan-doeleman-1/303-blues Wil niet zeggen dat dit top werk is maar hier zit heeeeel veeeeul vies laag in van een 303 en lage pads met veeul distortion. Maar de drums liggen dik voorop ( side chain op bass en parallel comp)

Ik doe live audio met bandjes en dance dingen/festivals voor beroep, beetje dagelijkse koek dus dingen aan elkaar smeren...
Hey Hensie,
Bedankt voor de enorem uitgebreide uitleg, ik heb je advies opgeslagen zodat ik deze er volgende keer naast kan houden :D. Staan namelijk veel nieuwe dingen in die ik nog nooit heb geprobeerd...nogmaals dank!:okdan:

Net even snel geluisterd naar de 2e .. Acid spreekt mij wel aan dus ik zat natuurlijk te wachten op de TB sound.. Vond dat ie wel ineens zo van hupakee erin werd gegooit. Langzaam op laten komen zou denk ik mooier zijn net zoals je m later wel afentoe langzaam laat uit faden. Op die manier krijgt het een meer dromerige atmosfeer zonder dat je ineens geluiden hard in de mix gooit.

Tijdens de break die bij 4:45 start zou je ook nog wat leuke dromerige effectjes kunnen toevoegen op bijv de breakbeat geluidjes, beetje delays en panning van links naar rechts ofzo zodat je ook tijdens de break een spacerig gevoel blijft houden.

Verder vindt ik t een leuk trackie. Zit op de laptop te luisteren over de laptop speakers dus geluid en mix kan ik niet echt beoordelen maar t klonk in ieder geval best aangenaam :)

Back