ADAT op RME

morningfactory

Nieuwkomer
Hi, ik heb een RME UCX en deze bevalt tot nu toe prima. Nu ben ik langzamerhand wel door mijn inputs heen. Ik kan bijv opzoek naar een andere RME. Maar op de UCX zit ook ADAT waardoor ik direct kan uitbreiden. Alleen ben ik nog niet zo thuis in dat hele ADAT verhaal.
Wat raden jullie mij aan? Ik ben op zoek naar min 4 stereo's extra...
Moet ik nu gaan voor ADAT of andere (RME) geluidskaart? Bij ADAT: RME of ander merk? Is bijv. een budget ADAT voldoende of is dat echt ruk tov een RME ofzo? Maw: Tips zijn welkom!

Thanks!

Prijs kwaliteit komt de ada8200 van Behringer steeds naar voor. Dit is natuurlijk in de lagere prijsklasse er is echt vanalles te krijgen. Het spreekt voor zich dat Behringer niet zo kwalitatief is als RME.
Slechte adat uitbreidingen vervangen door goede wordt vaak omschreven als een deken van de speakers afhalen (kwestie van je een idéé te geven over het verschil).
Nu heb ik zelf een ADA8000 (voorloper van de ADA8200) en vind ik het eigenlijk nog wel meevallen. Je weet natuurlijk maar echt het verschil als je upgrade naar iets beter... .

Wat is je budget trouwens?

Er staat hier op het forum een Octopre LE met adat uitbreiding te koop momenteel. Ook een goede optie denk ik.

Als je er plaats en budget voor hebt kan je er ook een digitale mixer achter hangen.
Wel kijken naar eentje met ADAT uitbreiding erin uiteraard. Enkele modellen:

-Yamaha 03d
-Yamaha 02r
-Yamaha 01v
-Behringer DDX3216
-Tascam [...]

Tweedehands voor nette prijzen te vinden tegenwoordig; zo ongeveer tussen de 300 en 700 euro.
Dan kan je voorlopig wel weer even vooruit.

ik had een creamware A16 aan m'n RME hangen, top ding, maar moeilijk te vinden.
De opvolger is de soniccore A16 ofzo, ook top waarschijnlijk.

Ik heb de behringer ADA8000 gehad aan dezelfde RME, werkte ook prima, ik kon niet "een deken van je speakers af" verschil horen tussen de twee toendertijd over genelec 8040's.

Thanks voor de tips en uitleg! Budget is iets ondergeschikt. Zullen we zeggen 500 euro ofzo, zullen we zeggen goede prijs/kwaliteit.... Geef liever iets meer uit want dan heb je meteen ook wat (heb ik geleerd ondertussen). Ben nl. nogal onder de indruk van de rme "sound". In een keer mutitrack opmenen zonder gedoe is iets wat mijn creativiteit behoorlijk bevordert en de fun factor verhoogt... Ik lees dat de budget ADATS toch iets achter liggen (de deken over de monitors) , maar dat er toch goede opties zijn. Ik ga de suggesties eens bekijken... thanks voor de hulp!

Is het probleem met oude adats niet dat hij op rec pauze moet staan om door te kunnen geven ?
Staat mij iets van bij.

Nee, heb zelf nog een adat classic recorder eraan gehangen 16 bit
Gewoon direct monitor
Als je 24 bit gaat moet je , dacht ik , bij mijn ff400 wel erop rekenen dat je maar 4 ipv 8 monokanalen in/ uit per adat in/ uitgang hebt ipv 8
Heeft rme niet ook zelf omzetters te koop ?

Voor 500 euro zou je ook bijv een gebrukte Lucid 8824 kunnen kopen. Een bijzonder goed klinkende converter!

zie dat ze bij bax er 100 af hebben (van die digimax) gedaan sinds mijn post, 400 is niet extreem duur meer, nog wel prijzig. tips van vizion zijn goed, dat zou ik zelf nu doen, er staat een Yamaha 03d op marktplaats, heb je gelijk een yamaha effectenbak, wel beetje stroomvreter die plek inneemt

thanks, Exo :)
echt een prima ding, maar heb zelf eigenlijk meer dan genoeg aan de UFX aansluitingen, en kan het geld goed gebruiken. anders zou ik hem zeker hier houden.

let wel op: voor 16 I/O's heb je twee ADAT I/O's nodig, zo staat hij nu op de UFX aangesloten. met één ADAT I/O kan je 8 I/O's erbij krijgen.

Back