Pro2 + vco + filter

SB-SIX

Ouwe rot
Zou dit kunnen werken?

Een modular case met een mfb triple vco 03 en een e440 filter. Lfo's en envs via pro2 cv en audio terug in de pro2 zodat je de vca van de pro pakt. Eigenlijk heb je dan een hele vette monosynth erbij voor niet al te veel geld en kan ik later verder uitbreiden. Klopt dat?

Met een Elektron Analog Four werk zoiets perfect ja.
Maar een Pro2 - is die external input dan wel echt een VCA en geen 'gewone mixer'?

Nee dat gaat volgens mij wel goed:

"To process external audio:
1. Connect an instrument or audio signal to the audio in jack on the rear of the Pro 2 and turn up the instrument to a suitable level.
2. Adjust the ext. input level knob in the oscillator section of the Pro 2. (If you need to further boost the signal, adjust ext. in gain (soft knob 2 in the display).
3. Press the hold button then play a key on the keyboard. This holds the VCA open.
"

Analog four heb ik hier ook staan, maar vond de audio routen door de a4 vca's en filters niet zo'n succes.

Waarom niet? Als ik vragen mag

De audiokwaliteit ging merkbaar achteruit als je het via de tracks laat lopen. Als ik het via de ext in op de fx page laat lopen klinkt het wel goed, maar dan heb je geen vca.

Ik heb dit weekend een beetje lopen freaken met de PRO 2 als CV workstation:)
Het werkt prima, dus ik zeg gaan met die banaan :okdan:

het je de modules al of wil je die nog gaan aanschaffen?

Ok koel, wat heb je er aan gehangen? Ik heb nog niets, modules moet ik nog halen. Het ging mij met name om de e440, klinkt echt ziek:

Volgens mij een perfecte uitbreiding op de pro2, want wat ik nog miste was vcfs en een filter zonder stepping met meer character.

Ik kan het zelf niet meer proberen (want A4 verkocht) maar ik merkte wel dat-ie behoorlijk gevoelig was voor gain staging. Zeker met euro levels (want: hard!) moest je de external input behoorlijk terugdraaien.
Heeft dat misschien iets te maken met het kwaliteitsverlies wat je beschrijft?

Overigens is de E440 top, kan je je geen buil aan vallen.

Ik kan het zelf niet meer proberen (want A4 verkocht) maar ik merkte wel dat-ie behoorlijk gevoelig was voor gain staging. Zeker met euro levels (want: hard!) moest je de external input behoorlijk terugdraaien.
Heeft dat misschien iets te maken met het kwaliteitsverlies wat je beschrijft?
Ja zou kunnen, het geluid werd wat matter voor m'n gevoel.

Overigens is de E440 top, kan je je geen buil aan vallen.
Koel goed te weten :)

begrijp het issue.
Hoewel de Pro2 natuurlijk fantastische sounds kan produceren is het filter inderdaad wat karakterloos.
Ben ook nog steeds van plan met externe filters wat te experimenteren. De E440 is fraai.

Back