Roland System-100 Plugout

Roland heeft een nieuwe Softsynth/Plugout uitgebracht, de System-100.

-Perfect replica of SYSTEM-100 sound and behavior
-ACB provides expansive, liquid tone of the original
-Model 101 Synthesizer and Model 102 Expander in a single instrument
-Sophisticated architecture with dual VCO, dual LFO, S&H, Ring Mod, Noise and more
-Versatile semi-modular patching capabilities
-Integrated Phaser with modulation inputs, Reverb and Delay
-Advanced arpeggiator with Scatter capabilities
-VST, AU and PLUG-OUT compatible

De prijs is € 175,-, maar voor System-1(m) bezitters is er een "special price"

pg-sys100_panel_patch_gal.jpg

Een demoversie is beschikbaar
http://www.roland.com/products/system-100_plug-out/downloads/

snel de sh5 verkopen ?

ik heb ook diverse sys101 en 102's gehad, had nooit stemstabilteitsproblemen....
kon hem aanzetten en stond na een week nog goed
dit even als aanvulling op post waveman
vind de sound van de serie 101/102/sh5 erg prettig, fijner nog dat die van de latere sys100m etc , maar da's persoonlijk natuurlijk.
ben wel benieuwd of de prijzen van de vintagehardware nu sterk gaat dalen ??

Ben echt benieuwd! De ProMars plugout zit nu al een tijdje in mijn System-1 en hij klinkt zo enorm goed. Daarvoor had ik een tijd de (ook te gekke) SH-2. Ik ben alleen bij deze plug-in/out bang dat veel parameters niet bereikbaar zijn met de System-1 en System-1m, dus dat ze alleen werken in de VST modus: LFO2, routing matrix, etc.

Ik ben alleen bij deze plug-in/out bang dat veel parameters niet bereikbaar zijn met de System-1 en System-1m, dus dat ze alleen werken in de VST modus: LFO2, routing matrix, etc.

Dat gevoel heb ik ook, maar wel mooi om te zien dat Roland hierop doorgaat.

en de echte ziet er toch wel cooler uit inderdaad
maakt me eigenlijk ook niet echt veel uit, hij blijft toch

gaaf, straks zit je als Roland freak ineens met 12 system-1's met alle plug outs!
top concept!

Oei oei, die system1 wordt steeds leuker.

Goed bezig Roland! Moet me inhouden om niet per ongeluk een te kopen.

Heb de plugin variant geprobeerd, klinkt goed. Presets geven een goed beeld van wat er allemaal mee kan, lijkt toch behoorlijk uitgebreid. Het is dat ik Bazille en Oscillot al heb (en daar nog niet genoeg mee heb gedaan) en dat ik de aanschaf van 175eu aan de forse kant vind, maar deze hou ik zeker in de gaten.

Echt vet! Gebruik die sh's (5/7) nog steeds wekelijks.
Geweldige synth(s).
Als die plug-ins ook maar in beetje in de buurt komen vind ik 175,- zeeeeer schappelijk

Ik vind € 130,- niet direct een koopje, maar ik heb even met de demo gespeeld en ik vind dit veruit de interessantste plugout en is die prijs dus geen 'dealbreaker' voor mij.
Dit maakt de System-1m voor mij nog interessanter als basis voor mijn beginnende modulaire systeem.

je koopt zo'n hardware apparaat en dan mag je vervolgens tig honderden euro's uitgeven aan allerhande plugouts. Waarschijnlijk een gat in de markt maar totaal niks voor mij.

je koopt zo'n hardware apparaat en dan mag je vervolgens tig honderden euro's uitgeven aan allerhande plugouts. Waarschijnlijk een gat in de markt maar totaal niks voor mij.

Je koopt een hardware apparaat die al 2 verschillende synths is (System 1 en SH101), op zichzelf al een relatief unique selling point volgens mij (ok je hebt de plugiator en dingen als een Nord Modular (niet helemaal hetzelfde)). En dan kun je er ook nog eens voor kiezen om nog een aantal andere synth modellen te laden.

Je zegt het zelf al, je mag honderden euro's uitgeven aan plugouts, maar dit hoeft niet en doet ook niets af aan de klank of functionaliteit van de synth die je hebt gekocht.

Hoezo dan totaal niets voor jou? Het feit dat je keuze hebt? Of juist dat er zoveel keuze is en je al die plug-outs zou willen kopen (dat zou ik mogelijk hebben)? :P

Back