DIY Synth Convention in Tilburg (SEP2015)

SRPP

Ouwe rot
Luitjes,

Binnenkort is er in Tilburg het Incubate festival, en daar vindt ook de DIY Synth Convention plaats. Zijn er meer mensen die daar naartoe gaan? Het programma ziet er erg leuk uit!

DIY Synth Convention

Zelf wil ik wel even handjes laten wapperen bij de Befaco workshop en de Rebeltech workshop. Met allebei heb ik al even gemaild over het hoe en wat, en Martin van Rebeltech heeft een inschrijflink online gezet:

Inschrijven voor Rebeltech workshops in Tilburg en Barcelona

Wellicht zijn er nog hete pokeraars hier die meer info hebben (zitten er hier mensen van de soldeerclub uit Tilburg?).

Ja, LAB_ had hier ook al een draadje voor gemaakt en doet zelf ook een workshop.
Ik heb me ingeschreven voor de Befaco workshop, hoop dat ze de sampling modulator ook meenemen om te maken. Ik heb ook nog getwijfeld over de Rebeltech workshop, maar doe die toch maar niet. Hun modules vind ik erg interessant en was al van plan om ze bij Thonk te bestellen, maar zag pas dat die allemaal ook de 5v rail gebruiken. Ik vind het iets teveel gedoe om voor 1 module de stroomvoorziening in m'n case aan te passen...

ik had hier al wat info neergezet:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=190152

er komen ook wat side events, :

Thursday evening 22:00 a “what u see is what u geek” cafe gathering

*On Friday, several participants will partake in a panel ​about the joys of modular
synths and DIY electronics. Hosted by Incubate Café, moderated by Hajo Doorn of
Worm, Rotterdam.Friday 18th, 12:00*14:00 at Incubate Café, Rode Salon @ theater
De NWE Vorst.

John Richards of Dirty Electronics: Friday 18th, 01:00 at Paradox

Peter Kirn of Meeblip: Saturday 19th, 17:30 at Stadskelder
Dan Snazzle of Snazzy FX: Saturday 19th, 18:30 at Stadskelder
Wouter Jaspers of KOMA Electronik: Saturday 19th, 19:30 at Stadskelder
Ewa Justka: Saturday 19th, 20:30 at Stadskelder

Laatst gewijzigd:
Ah, maar ik ben vastgeroest in het DIY gedeelte van't forum, vandaar dat ik die niet had gevonden (op zich is het ook wel iets voor de "nieuws" pagina, en ook daar had ik hem niet gevonden).

Betreffende die 5v rails, Bart, had jij nou ook zo'n voedingsprint van mij? Daar zit ook 5v op, daarnaast is een convertertje zo gemaakt. Zelf wil ik wel zo'n Stoicheia, heb een aantal andere projecten met Euclidean sequencers, maar 1 ervan krijg ik niet aan de gang, en de triggerhappy is nog heel veel werk. Stoicheia is een simpeler en sneller projectje (hoop ik).

Nee, die voedingsprint had ik nog niet... ;)
Heb inmiddels wel ook nog een Frequency Central powersupply PCB die ik er voor kan gebruiken. Dus misschien komen die Rebeltech modules er nog wel, maar dan bestel ik ze wel bij Thonk. De workshop die ze geven is ook al redelijk vroeg (18:30u geloof ik) en dat is met werk wat lastiger te halen. Dus vandaar alleen de Befaco workshop voor mij!

Lopende band werk, met een slavendrijver als LAB_ als keiharde productieleider...

Ik ben wel erg geïnteresseerd in deze workshops ik vraag me alleen af of ik nog genoeg tijd heb om te beslissen wat ik precies zou willen doen.

DIY in het algemeen lijkt me erg leuk ik heb altijd veel interesse gehad in electronica ik weet alleen niet zo goed hoe ik moet beginnen met een leuke setup (en dan bedoel ik eigenlijk sound-wise)

gewoon langskomen en ons om advies vragen dan maar?

Ik denk dat ik dat zeker ga doen. Waarschijnlijk ga ik op vrijdag eens kijken, misschien dat ik me nog in schrijf voor een workshop van bv. befaco misschien een output module of mixer lijkt me wel leuk.

Ik ben uiteindelijk 3 dagen naar de conventie geweest. Op vrijdag en zaterdag heb ik mijn eerste befaco module gebouwd (sampling modulator) en op zaterdag ook een mute synth. Ik denk dat ik het DIY virus te pakken heb, daarom ben ik zondag terug gegaan om ook nog een bus-board en switching power supply van befaco te halen. Mijn plan is om een 6u desktop case te maken van wat mdf dat ik nog heb liggen. Ik moet alleen nog even wel kijken waar ik aan rails kan komen, ook moet ik nog wat soldeer spulletjes etc.. hebben.

We hebben em!

.....................

Sjooooongejongejonge wan feest zeg!

Harstikke bedankt allemaal voor het in elkaar zetten en ons voeren en laven.
Schitterende apparaten en mensen gezien, precies genoeg bier op!
Gauw weer hoop ik

:mega:

Weer te veel inspiratie en gearlust opgedaan en wat heerlijk om al die noodle lovers bij elkaar te zien, ga zeker binnenkort eens de noodlebar bezoeken

Back