Sifam meters gezocht

mr MONQ

Stamgast
Voor het herstel van mijn vintage F700-p compressors (Audio Design & Recording) ben ik op zoek naar vervangende meters. Deze meters zijn van het merk Sifam en niet meer in productie. (Sifam director 14 denk ik ?) Afmetingen zijn 50mm/42mm

Als iemand er nog 2 heeft liggen of weet waar er misschien oude voorraden te krijgen zijn, hoor ik dat graag.

20517490564_5492454536_c.jpg

xg4v8j

Jeetje, dat zal niet meevallen, eBay al afgespeurd neem ik aan?
Onderdelen toko's zoals Baco etc. (ApexJR in US wellicht?)?

Thanks voor de tips. Ebay houd ik in de gaten en je links ben ik aan het napluizen.

Zelf ben ik hier niet echt in thuis, het herstel gebeurd door mijn technische man (die ook zijn lijntjes uitzet) De compressors zijn de oude Philips Phonogram compressors, dus wel zo leuk als het zo origineel mogelijk gebeurd.

En daar zitten origineel sifam meters in?
In die tijd (50-er jaren tot 80-er jaren) maakte "de Philips" zelf bergen paneelmeters. Staat er een 12nc op? (12nc is partnumber wat op elk philips ding staat)

Audio & Design Recording is een Engels merk.
Tof merk overigens!

Hoe was de verbinding met Polygram destijds?

De modules zijn inderdaad gewoon Brits. Het zijn vroege versies van de Audio Design & Recording compex f760 compressor/limiter (die ik ook heb overigens) Zeer tof merk !

Meters zijn van Sifam herkenbaar aan de S linksonder

Ik denk dat deze modules destijds speciaal gemaakt zijn voor philips/phonogram (toen was alles op bestelling neem ik aan) Misschien daarom ook f700-P ? Het was 1 van de eerste solid state fet compressors

Phonogram was meer een eerdere verzamelnaam voor allerlei Philips labels. Polygram heeft die rol later overgenomen dacht ik.

2 meters zijn oke (op t oog) en 2 minder zoals je ziet. Van 1 is misschien alleen het ruitje kapot.. iemand ooit een nieuw ruitje gefixed voor een meter ?

MatthewLeBlom heeft jouw F700 ook de omgekeerde meters (0-20 versus 20-0 in de Compex) ?

Hela,

Nee, mijn meters lopen allemaal van -20 tot 0.
(Zie foto)

Attachments

• ADR-meters.jpg
    ADR-meters.jpg
    46,5 KB · Bekeken: 80
Back