M-Audio Midisport 1x1

Tinus

Nieuwkomer
Ik heb sinds gisteren een M-Audio Midisport 1x1 USB-midi interface. Nieuwste drivers voor XP gedownload.
Installatie volgens manual: eerst programmaatje draaien, is ok, daarna Midisport in USB geplugd, XP ziet nieuwe hardware, gaat drivers installeren en dan gaan het fout: XP komt het het bericht: "Fout tijdens de installatie. Kan opgegeven bestanden niet vinden".

Als ik dan in Systeem//Hardware/Apparaatbeheer staat de Midisport zowel onder USB-controllers, als onder Besturing voor geluid, video en spelletjes. Zal wel goed zijn.

Wat niet goed is is dat in beide gevallen XP aangeeft dat de stuurprogramma's niet aanwezig zijn (zgn. Code 28) en dat bij de eerstvolgende boot de vermeldingen verwijderd worden (wat ook inderdaad gebeurt). Opnieuw proberen de stuurprogramma's te installeren lukt dan ook niet, er komt dan een melding dat bij de eerstvolgende boot alles wordt verwijderd.

Wie heeft dit ook meegemaakt en weet de oplossing?? Ik wordt er gewoon depri van!!

Het probleem ging bij meer installaties spelen. Als test ook een istallatie gedaan van een apparaat waarvan ik zeker wist dat het moetst werken. Zelfde probleem: Kan opgegeven bestanden niet vinden!

Uiteindelijk besloten XP opnieuw te installeren. Als eerste de midisport aangesloten en wat denk je? Gelijk goed geinstalleerd!

Dit probleem ligt dus waarschijnlijk zo diep dat alleen een herinstallatie nog helpt..........

het is idd een klote ding om onder xp te installeren.
Maar xp opnieuw ging mij wat te ver.

Na een poging of 6 is het mij uiteindelijk ook gelukt.

wat ik uiteindelijk gedaan heb is het apparaat verwijderd in apparaten beheer, toen de pc opnieuw opgestart, USB kabel in de 1x1 gestoken, windows zag een nieu app. instaleren en nu werkt hij als een zonnetje....

Back