Ja, dit hebben we nu toch al 10x genoemd in deze thread....
Oh...., excuse me.
Mij zullen jullie niet meer horen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, dit hebben we nu toch al 10x genoemd in deze thread....
Dit is iets waar ik benieuwd naar ben. Is er een manier om onvervormd tegen de 0 te komen i.p.v. de standaard van -24dBFS en -18dBFS? Een speciale preamp misschien?Wat is de bedoeling nu eigenlijk ?
Een zo hard mogelijk onvervormd geluid te bekomen ?

Niet afhaken Jompo. Zonder jou zou ik nog denken dat de ingangen van mijn audio interface stuk warenOh...., excuse me.

Oh...., excuse me.

Wel om in DAW's referenties te bepalen kun je n.m.i. beter tewerk gaan door te vertrekken vanuit de 'bron' : de 16-bit-data als wave-file op bvb. 1000 Hz. Daarin kan een sinus of elke ander golfvorm als hoogste waarde maximum (2^16)/2 of 65536/2 = 32768 hebben. Als je zo'n zuivere sinus, op maximum genormaliseerd dus, door je systeem stuurt, kun je de dB verhoudingen/metingen controleren.Dit is iets waar ik benieuwd naar ben. Is er een manier om onvervormd tegen de 0 te komen i.p.v. de standaard van -24dBFS en -18dBFS? Een speciale preamp misschien?
Ik had inderdaad beter kunnen benadrukken dat het in mijn situatie om een cleane opname gaat op -24dBFS. De mails naar de sample pack makers zijn echter al verstuurd......Je moet wel het hele verhaal vertellen en de dingen niet uit hun context gaan rukken als je antwoorden wilt waar je echt iets mee kunt...
Ik weet niet wat ik moet met dit antwoord. Mocht iemand nog weten hoe je een cleane opname krijgt net onder de 0 op een audio interface, ik hoor graag een antwoord. @Jompo Kan jij het input level van jouw Apogee audio interface zo instellen? Weet iemand of er andere audio interfaces zijn die dit (ook) kunnen?Wel om in DAW's referenties te bepalen kun je n.m.i. beter tewerk gaan door te vertrekken vanuit de 'bron' : de 16-bit-data als wave-file op bvb. 1000 Hz. Daarin kan een sinus of elke ander golfvorm als hoogste waarde maximum (2^16)/2 of 65536/2 = 32768 hebben. Als je zo'n zuivere sinus, op maximum genormaliseerd dus, door je systeem stuurt, kun je de dB verhoudingen/metingen controleren.
Wel als je dan zelf kunt beantwoorden wat een "cleane opname" is zul je het mss begrijpen...Ik weet niet wat ik moet met dit antwoord. Mocht iemand nog weten hoe je een cleane opname krijgt net onder de 0 op een audio interface, ik hoor graag een antwoord. @Jompo Kan jij het input level van jouw Apogee audio interface zo instellen? Weet iemand of er andere audio interfaces zijn die dit (ook) kunnen?
Hoe liggen de verhoudingen tussen de oude 16 bit sampler meters en de 24 bit dBFS DAW meters?...Belangrijk is ook te onderscheiden wanneer men praat over dB's, of men het heeft over analoge meters danwel digitaal. En zelfs in het digitale zijn er die oude meters van 16bit apparaten, die een heel andere level aangeven dan de moderne dBFS meters van de 24bit DAW's.....
Ik had inderdaad beter kunnen benadrukken dat het in mijn situatie om een cleane opname gaat op -24dBFS. De mails naar de sample pack makers zijn echter al verstuurd...
Ik weet niet wat ik moet met dit antwoord. Mocht iemand nog weten hoe je een cleane opname krijgt net onder de 0 op een audio interface, ik hoor graag een antwoord. @Jompo Kan jij het input level van jouw Apogee audio interface zo instellen? Weet iemand of er andere audio interfaces zijn die dit (ook) kunnen?
Yamaha A3000 manual schreef:....If you are recording an analog signal, adjust the front panel’s REC VOL knob so that maximum input level reaches (but does not exceed) the [C] mark that appears to the
right of the meter. The [C] mark indicates the “clip” level....
Ik hoor inderdaad weinig verschil in de 4 samples. Bedankt cult45 voor jouw moeite!