Jp 8080 werkt arpediator niet

klinkske

boeketje voor de vrouw
De draaiknop vh tempo vd arp heeft veel wobble en er aan draaien maakt geen verschil. Nu hoor ik dat de 8080 zijn arp net zo tof is. Zou ik m laten herstellen? Is het t waard?
Wat zou me dat kosten, waar laat ik t doen? Ik,heb m zelf al eens open gehad en de knop uitgemeten maar werd er niet wijzer van of dat de oorzaak is vh probleem.

Je kan kijken of de knop in 'scope' mode wel waardes aangeeft.

Je moet wel de juiste midi input poort gebruiken, als het een 8080 is.. (die van keyboard In denk 'k)

De knoppen vd JP zijn wel einde voorraad bij de officiele Roland Support..
Mss dat er nog wel te vinden zijn bij de synth herstellers,, die adressen stonden ook bij de roland support site

Idd moet je voor de arp bij de 8080 de keyboard input gebruiken:eureka:

Ja maar hij hoort vast gewoon te werken als ik de witte knoppen gebruik als keys op de 8080 en dat doet ie niet.
Ik probeer 't nog één keer, dan ben ik er zeker van dat ie stuk is. Ik herhaal even de vraag: is 't 't waard om te laten herstellen? Ik kan 'm ook verkopen en eentje kopen die helemaal werkt natuurlijk, vermoedelijk goedkoper dan laten herstellen?

Als je de preview buttons gebruikt moet ie gewoon werken idd.

Ik heb de arp zelf nog nooit gehoord via de witte knoppen vd 8080...

En tja, die knoppen vd JP worden alsmaar slechter,,
Ik heb mij nog pot meters gescoort, maar dat was voor 200 euro,, kuch kuch..

IK ben bijna zeker dat een 8080 nu op 2de hands, hetzelve probleem heeft... of snel ook gaat hebben..

En dan te bedenken dat een gewone pot voor de JP bij Roland Support rond de €1,80 was...als je nog een knop zou kunnen scoren dan zou ik zeker de volume knop scoren.

Maar On-topic, de ARP van de JP vind ik zelf niet een buitensporig interessante arp. Ik zou er zelf niet veel geld aan spenderen.

Ja maar hij hoort vast gewoon te werken als ik de witte knoppen gebruik als keys op de 8080 en dat doet ie niet.
Ik probeer 't nog één keer, dan ben ik er zeker van dat ie stuk is. Ik herhaal even de vraag: is 't 't waard om te laten herstellen? Ik kan 'm ook verkopen en eentje kopen die helemaal werkt natuurlijk, vermoedelijk goedkoper dan laten herstellen?
ik denk dat die helemaal niet stuk is om eerlijk te zijn, het klinkt meer alsof de vorige eigenaar gewoon de jp8080 geslaved heeft aan de midi clock van zijn daw of zo. Dan gaat de arpeggiator ook niet lopen als je dan de preview knoppen gebruikt. De midi instellingen van een jp8080 zijn vrij complex om te doorgronden en kunnen veel invloed hebben op de manier waarop de jp8080 werkt (bijvoorbeeld een andere global channel heeft weer andere symptomen).

Ik zou als ik jouw was eens een factory reset doen zodat alle midi instellingen weer goed staan, zou maar zo kunnen dat het dan weer helemaal goed werkt.

factory reset doe je als volgt:

1. druk op EDIT
2. druk op [INIT/UTIL][BANK 7] (net zo vaak tot je de factory reset page krijgt)
3. gebruik [DEC/INC] om te selecteren wat je wilt resetten, in jouw geval is denk ik ALL de beste keuze
4. druk daarna op [REC] (je krijgt een bevestiging vraag)
5. druk op [WRITE] (nu is die klaar)

Je bent denk ik wel je custom sounds kwijt dan, dus eventueel moet je die even van te voren backuppen, want je krijgt dan gewoon weer een jp8080 die de instellingen uit de fabriek heeft.

Laatst gewijzigd:
Oeps, idd,, Met de Onboard witte toetsten in Preview mode, werkt de ARP ook,,,

Ik heb dan ineens maar 9 pot meters vervangen van één van m'n JP8080'n
't was een uur geconcentreerd werk,, maar die pot meters zijn wel gemakkelijk los en terug vast te solderen hoor..

Back