ben op zoek naar een plugin die akkoorden maakt voor Logic

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Wie weet er een goede plugin voor Logic om akkoorden te maken ?
Ik wil weten of er nog meer plugins bestaan om akkoorden te maken ik vindt die van Logic nogal erg beperkt of heb ik het verkeerd...

Ik zoek zeg maar een programma of een plugin die weet welke akkoorden bij elkaar passen en welke noten een akkoord vormt. Er is vast wel iets die dat kan toch ?

Ik had namelijk bij een maat van me gezien die Cubase heeft dat het daar veel uitgebreider is van wat ik gezien heb.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hier mee.

Ik zoek zeg maar een programma of een plugin die weet welke akkoorden bij elkaar passen en welke noten een akkoord vormt. Er is vast wel iets die dat kan toch ?
Chtulhu suggereert niks voor je, er zitten wel een hoop presets in. En - je hebt er een workaround voor nodig (zie onderin pagina)

Ik had namelijk bij een maat van me gezien die Cubase heeft dat het daar veel uitgebreider is van wat ik gezien heb.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hier mee.
Alternatief: download Chordbot of zo iets, exporteer het resultaat naar MIDI (mits mogelijk). Die tablet/smartphone apps geven vaak wel suggesties.

Heilige graal: http://www.cognitone.com/products/mps/intro/page.stml

Iemand ervaring met Sundog op dit vlak en is Synfire echt de heilige graal?
Is dit het enige programma dat akkoord-suggestief kan werken?

Sorry dat ik zo laat nog reageer.
Wil jullie bedanken voor het mee denken!

Ik heb zelf Native Instruments Maschine MK1 het is een mogelijkheid om het daar mee te doen.
Mucoder had zelf al gevonden alleen nog niet echt wat mee gedaan ga ik nog uitzoeken volgens mij is dat wel handige plugin.

Nogmaals bedankt!

Tjesus. En ik maar denken dat al die muzikanten zo leuk akoorden achter elkaar kunnen spelen ;-)
De revolutie begint bij muzikanten; over een paar jaar dringt dit door tot de internationale politiek en hebben ze daar plugins voor vredesakkoorden ;)

De revolutie begint bij muzikanten; over een paar jaar dringt dit door tot de internationale politiek en hebben ze daar plugins voor vredesakkoorden ;)

Ja of voor een ultiem slotakkoord.

Zelf leren, begin met de "circle of fifths"

ik ken de circle of fifths, en hoe die gemaakt en opgebouwd is, maar ik weet niet HOE dit concreet toe te passen
om een phrase te maken. Het kan ook gebruikt worden ivm compositie/arrangement heb ik zelfs al gehoord...

grtz!

ps: sorry voor deze late reactie :p

http://chordmaps.com

Lees maar eens. De circle of fifths is niks anders dan een set paden.

Stel je voor, je wil van een C majeur naar een F majeur. Je kunt dan de vorige stap pakken van F - Bb dus - om die tussen de C en de F te gooien . Dat kan direct - Cmaj / Bbmaj / Fmaj - maar ook subtiel. Een Cmaj7 bevat de Bb al. Van G naar F gaat ook met wat hulp van Bb.

Als je van Cmaj naar Gmaj wil kun je dat via de Dmaj spelen. Die zit een stap van de G af.

Zo kun je allemaal paadjes vinden om van het ene akkoord naar het andere te gaan.

@bombario..

Zoals ik een jaar geleden al in post #5 meldde, er zit precies zo een plugin al native ingebakken in Logic. Maja niemand die mijn posts leest as usual. ;)

Back