Oberheim OB8 kopen of niet?

synthkey

Stamgast
Via m'n werk kan ik van iemand een Oberheim OB8 voor 1450 euro kopen.
Diegene heeft tegen mij gezegd dat hij er snel van af moet ivm verhuizing, anders gaat hij op marktplaats.
Is dit de moeite waard? Ik ken wel de OBX-A, die is wel vet.
Wat zijn de voordelen/ nadelen van dit apparaat tov een OBX-A ?

voor die prijs zou ik het sowieso doen.
en anders mag je mij wel in contact brengen dan neem ik hem graag over.

Absoluut kopen.

Ik hoor/lees wel vaker dat er grote verschillen zouden zijn tussen een OBX-a en een OB8, maar ik snap niet zo goed waarop die uitspraken nu precies gebaseerd zijn.
Ooit ben ik in de gelegenheid geweest een OBX-a en een OB8 naast elkaar te horen/bespelen bij iemand die ze beide bezat.
Ik vond beide synths even vet en dan heeft de OB8 ook soms (page 2) meer mogelijkheden dan de OBX-a.
De eigenaar van deze beide synths vertelde me zelf overigens ook dat hij van mening was dat de OBX-a niet beter is dan de OB8. Maar goed..dat kan natuurlijk invloed hebben gehad op mijn mening.

Hoe de verschillen tussen een OBX-a en OB8 aan de ene kant en de OBX aan de andere kant zijn weet ik niet precies want die heb ik nooit naast elkaar gehoord.

Volgens mij zijn ze alledrie gewoon vet en is 1450,- een prachtprijs!
Dus ik zeg: DOEN

Zelfs als hij niet zou werken is het nog de moeite waard, 1450 is een koopje.
Ik hoop wel voor je dat hij zich niet vergist heeft in het getal want een OB12 is eigenlijk helemaal geen Oberheim maar een Viscount en met een prijs van 1450 is die wel heel erg duur betaald.

Was er hier nu een aantal weken geleden niet iemand die al zijn synths erg duur aanbood en er een OB8 voor 1500 tussen had staan? Edit: dat was een OB-X.

Als ie op marktplaats komt te staan, gaat ie snel en minimaal voor 2500 euro weg en wellicht nog voor
(een stuk) meer.

wel raar, alles behoorlijk aan de prijs ( 7000 euro voor mini bv, slik) en dan zo'n koopje ertussen ??

Back