Udo Super 6 Kopen of niet

musicheaven

Ouwe rot
...Zit al een paar jaar naar dat apparaat te loeren...;)

Zaken die me echter tegenhouden het te kopen:

1) Die modmatrix lijkt me heel snel en intuïtief om zaken toe te wijzen, maar daarna lijkt het me (zonder scherm) quasi onmogelijk om nog te zien wat er is gebeurd; zeker als je zaken toewijst die niet op de 'mod-matrix-toetsjes ondereraan staan. Hoe zijn jullie ervaringen? Valt het wat te doen iets terug te vinden eens je het geëdit hebt?

2)
Ik hoor en lees her en der klachten over onbetrouwbaarheid van het apparaat, bugs, reparaties...
Hoe zijn jullie ervaringen?

3)
Is het een bak waar je op sounddesign-vlak veel kanten mee opkan? Veel users klagen dat je altijd zowat de zelfde 'kleuren' hebt (maar bon, dat geldt eigenlijk voor elke synth)
Ik stel me ook vragen bij sommige beperkingen op modulatievlak-gebied qua sources.
Ervaringen?

4)
O ja, dat stereo gedoe interesseert me niet; in de mix lijkt me dat quasi altijd onbruikbaar. Dus daarvoor zou ik hem al zeker niet kopen

Ik heb er een paar keer op gespeeld en ik was niet onder de indruk. Hij ziet er wel mooi uit en is redelijk veelzijdig, UI is beetje hit & miss (misschien iets té minimalistisch) maar ik vind vooral de klank weinig inspirerend. Beetje saai, steriel en weinig leven.

Oei, als de klank er al niet is, is er geen enkele reden om hem te kopen wat mij betreft...

Nou ja, zal ook smaak zijn. Mij kietelde het in elk geval niet. Orbital gebruikt een Udo op het podium (neemt plaats in van Jupiter 6) dus zo slecht zal het niet zijn :D

Ja heeft zo wel die juno/jupiter vibes qua look, sound en achterliggende gedachte

Het is één van mijn lieveling synths. Eenvoudig en goed. (UDO Gemini versie)
De matrix is zeker geen probleem. De funfactor is hoog. De synth smeekt om klanken te maken.
De klank is anders dan junos of jupiters. Niet beter of slechter. Die youtube filpjes zijn misleidend.

De oscilatoren zijn mega strak, bijna steriel. Maar je kan ze regelen tot heel vintage/organic en verder tot helemaal zieke kip die naar de synthdokter moet.

Ik zou zeggen kopen.

UDO Gemini lijkt mij de meest vette nieuwe Polysynth. Wat is een leuker alternatief ?

Bij mij is er maar één raadgever,hoe zijn de klanken?

Ok, over de klank zijn de meningen dus verdeeld.

Maar dan kom ik terug op mijn initiële vragen:

1) Die modmatrix lijkt me heel snel en intuïtief om zaken toe te wijzen, maar daarna lijkt het me (zonder scherm) quasi onmogelijk om nog te zien wat er is gebeurd; zeker als je zaken toewijst die niet op de 'mod-matrix-toetsjes ondereraan staan. Hoe zijn jullie ervaringen? Valt het wat te doen iets terug te vinden eens je het geëdit hebt?

2)
Ik hoor en lees her en der klachten over onbetrouwbaarheid van het apparaat, bugs, reparaties...
Hoe zijn jullie ervaringen?

Heb zelf geen ervaring met de UDO, maar ik weet inmiddels dat er maar één manier is om erachter te komen of een synth jou ligt...

Ik zou gewoon gebruikmaken van die 30 dagen retouroptie van de bekende webwinkels.

Ik heb er een keertje een half uurtje op gespeeld en vond 'm toen wat tegenvallen. Een beetje steriel/karakterloos, zoals hierboven al omschreven werd. Het hybride concept was wel leuk, maar ik vond 'm nergens echt in uitblinken. Ik vond twee oscillators toch wel een beperking, en iets van een schermpje/display miste ik ook wel. Ik had liever gezien dat ze twee analoge oscillators naast twee digitale hadden gezet (zoals op de Tempest drumcomputer) om echte hybride sound design mogelijkheden te hebben.

In het prijssegment van de Super 6 is veel moois te vinden tegenwoordig. Als ik je sound design wens zo lees zou ik eerder richting een Iridium neigen. Dan heb je 3 extreem veelzijdige oscillators en enorm veel modulatie-mogelijkheden. Of eventueel een Prophet Rev2 als je een analoge poly met een uitgebreide mod matrix zoekt.

Maar goed, allemaal ervaringen gebaseerd op een half uurtje testen, dus ik vind de suggestie van @FrankieMachine hierboven wel slim.

Laatst gewijzigd:
1) Eerlijk gezegd gebruik ik de modmatrix heel weinig, in 90% van de gevallen heb ik alles wat ik wil op de schuiven en de shift functies van de schuiven. de mod matrix heeft wel leds die aan gaan/knipperen om de modmatrix iets duidelijker aan te tonen. Dat is uien een scherm was beter geweest. toch beleef ik meer lol aan de UDO tegenover mn REV2. Dat komt juist door de eenvoud.

2) Bugs en reparaties, ik weet van geen bugs, bouw is zeer goed en stevig geen gebreken.

Het is natuurlijk allemaal heel persoonlijk, beste is een Super6 + iridium + rev2 + jup6 + summit in huis hebben :mega:

Het is één van mijn lieveling synths. Eenvoudig en goed. (UDO Gemini versie)
De matrix is zeker geen probleem. De funfactor is hoog. De synth smeekt om klanken te maken.
De klank is anders dan junos of jupiters. Niet beter of slechter. Die youtube filpjes zijn misleidend.

De oscilatoren zijn mega strak, bijna steriel. Maar je kan ze regelen tot heel vintage/organic en verder tot helemaal zieke kip die naar de synthdokter moet.

Ik zou zeggen kopen.
Precies zelfde ervaring

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Back