multitrack recorder die meeloopt met sequencer?

koediman

--<{(OoO)}>--
Bestaat er zoiets als een 4track recorder die meeloopt met een midisequencer? Ik zou graag af en toe wat live dingetjes willen opnemen in sync met m'n Cirklon. Het liefst zonder een pc hiervoor in te schakelen maar als het op een pc kan is het ook goed. De Cirklon moet wel master zijn, ben juist zo blij met z'n strakheid.

Nou, na wat verder onderzoek lijkt er niks hardwarematigs op de markt te zijn met een midi of sync ingang. Ik open wel iets in het softwaregedeelte want ik vrees dat het toch via de pc moet (als het al kan).

Je bedoelt anders om. Een cync die mee loopt met tape.

inderdaad, je kan wel Tape-sync naar midi doen. Op 1 spoor van je recorder het tape-sync signaal opnemen en daarna dat kanaal uitsturen naar een Tape-to-midi-sync-converter!

Zoek op midi time code mtc.. Tr7x7 heeft het. Maar waarschijnlijk zoek je dit helemaal niet.

Ik heb een Fostex R8 met een MTC. Ik kreeg het nooit lekker aan de praat met Atari/Cubase. Moet nog steeds die tapes eens overzetten. Dan kan die meuk er ook uit.

destijds was ik daar ook naar op zoek in hardware vorm, ook niet kunnen vinden ..
omgekeerd wel idd, maar omslachtig.
tegenwoordig gebruik ik meestal m'n sampler , dan worden het lange loops (van bijv 16 maten ofzo)
of ik neem de midi partijen als audio uit de synths op in m'n multitracker en voeg daar de akoestische bij.

wel irritant dat zoiets niet bestaat als je geen zin hebt om met een computer muziek te maken

Hi, de nieuwere multitrack recorders hebben helaas geen midi of mtc slave meer idd. Ik gebruik zelf hiervoor een Korg D3200. Eerder had ik een Korg D1600 MKII die ook midi sync doet.

http://link.marktplaats.nl/m958142888

Uiteraard kun je hier ook een D1200 , een akai DPS24 of de oudere tascam recorders hiervoor gebruiken.

succes met je zoektocht..

Ik ken persoonlijk de Cirklon sequencer niet, maar als ik de manual moet geloven kan die zowel MIDI Time Code(MTC) lezen als uitpoepen. Je moet dus even op zoek naar een HD-recorder die hiermee overweg kan. De wat oudere types met een MIDI-interface doen dit zonder problemen. Ik denk dan aan bv een Yamaha D24(zorg wel dat je er eentje hebt met een in/output kaart), een Yamaha AW4416, een Akai DR4, DR8 of DR16, EMU Darwin en volgens mij ook de 19 inch recorders van Tascam. Keuzemogelijkheden ten over als je tweedehands wilt zoeken. Er staan er volgens mij altijd wel een aantal op Ebay. Persoonlijk zou ik de recorder dan als master laten lopen, en de sequencer als slave, voor je timing maakt dat niets uit. NIeuw zal je ook best nog HD recorders kunnen kopen met een MIDI interface erin, maar die zijn dan gelijk wat meer sporen.

Bedankt voor de antwoorden jongens. Ik had het druk vandaag dus die andere post is er even niet van gekomen.

ik wil dus 100% de Cirklon als master houden. Zou tegenwoordig met digitale audio toch geen probleem hoeven zijn lijkt me maar blijkbaar is er weinig tot geen vraag naar. Ik zal eens kijken naar die oudere HD recorders maar heb liever wat kleins en simpels. Het gaat ook maar om hooguit een paar spoortjes. Misschien toch maar eens kijken of er op de PC wat mogelijk is.

Roland VS recorders kunnen midi master uitsturen, en ook als slave werken, geloof ik. Misschien de handleiding checken of het echt zo is....

Back