Target 3001

Snap (autocad) is iets anders dan grid. Bij snap kijkt ie naar het lijnstuk wat je aanwijst en zoekt ie bv. het einde op, of een kruising, of een raaklijn. Bij grid plonkt ie het domweg op een bepaald plek weg.

Origin verplaatsen is idd wel handig. Kun je ook snel kijken of dingen uitgelijnd zijn.

Snap (autocad) is iets anders dan grid. Bij snap kijkt ie naar het lijnstuk wat je aanwijst en zoekt ie bv. het einde op, of een kruising, of een raaklijn. Bij grid plonkt ie het domweg op een bepaald plek weg.

Origin verplaatsen is idd wel handig. Kun je ook snel kijken of dingen uitgelijnd zijn.

De Snap functie is op grid mogelijk, maar ook op alle andere mogelijke lijnen/elementen.. Of bv tov guide lines..

En het ding is dus dat de 'origin' van het grid niet verplaatst kan worden. Je kan dus niet eerst iets wegzetten op mm, de 'origin' op dit item plaatsen en dan verder in inches.
Mij lukt het iig niet..

De origin van je tekening (acad bv) ligt vast. Datgene wat je importeert heeft ook ergens een origin die dus dan op elkaar zullen moeten vallen.. Als dat niet zo is, is er wat mis met je dxf file?

Nee, het probleem is dat er objecten in mm's en in inches in 1 project staan, ze vallen dus net niet over elkaar heen.

Oei, ja das erg lastig om dan weer netje op een grid te krijgen, sterker nog, ik denk onmogelijk.
Of je moet een slimme inch-to-mm scale functie gebruiken.. Alles delen door 25.4 dus.

Heb net mijn eerste panel pool panel ontvangen. Vind de kwaliteit erg goed!
Het paneeltje is mooi gedetailleerd en ziet er strak uit, En dat voor nog geen 45 eypo..

Er zit een klein foutje bij de input attenuator maar dat is mijn eigen schuld..
Krautrock Panel.jpg

Is inderdaad mooi geworden PWM, complimenten! Hoop dat ik de mijne ook zo zou kunnen maken...

Thanks Smartbits!
Geef het design aspect wat tijd. Ik heb lang nagedacht over hoe het ook een begrijpelijk panel zou zijn voor iemand die niet zelf de unit heeft gebouwd. En over een huisstijl, zodat de modules een beetje op elkaar lijken in de toekomst en niet allemaal compleet random zijn.

En als je vragen hebt? Er schijnen fora te zijn waar mensen elkaar graag helpen... Ff goed googelen :)

Back