Access KC naar PC

alexander1982

Stamgast
Ik vroeg mij af wat ik hier nu precies allemaal voor nodig heb. Ik dacht zelf altijd dat ik aan de M-audiophile 2496 geluidskaart ( midi kabels natuurlijk)genoeg had maar onlangs kwam ik in gesprek met iemand en die zei dat er nog wel wat meer bij kwam kijken. Ik wil namelijk in Cubase SX gaan produceren

Alvast bedankt Alex

Een geluisdkaart met tulip of jack ingang, geen minijack iig.
Een mengpaneel kan ook zo z`n voordeel hebben.

Maar hoe zo als ik vragen mag. Als het goed is laat je in Cubase midi afspelen voor je virus, je jaagt wat geluiden uit je geluidskaart en neemt het op.

Dus als ik de M-audiophile 24/96 zou kopen dan zou ik zonder problemen moeten kunnen werken

Heb er een plaatje bij gedaan. Misschien dat jij er nog wat wijs mee kan

Attachments

• midiman-audiophile.jpg
    midiman-audiophile.jpg
    11,8 KB · Bekeken: 124
als je de KC in SX wil laten werken heb je alleen een goede geluidskaart met midi nodig. een audiophile is dan een goede optie.

waar je naar wil kijken is de hoeveelheid audio inputs in de kaart en de outputs op de KC (en of je al die outputs ook gebruikt)

wat jij wilt kan gewoon met elke full duplex (opnemen + afspelen tegelijk) geluidskaart.
Je maakt in cubase een nieuw audiospoor aan met als bron de ingang op je geluidskaart, waar de virus met z'n geluids uitgang aanhangt, en je maakt een midi-spoor aan om de noot info naar je viurs te sturen, en op te nemen welke toetsen je aanslaat op je virus. Op het audio spoor kun je dan weer realtime effecten e.d. zetten.

Alleen heeft de virus 3 stereo uitgangen en de Audiophile maar 1 stereo ingang, dus je kan de virus niet optimaal benutten. Maar je kan natuurlijk wel een audio spoor opnemen en dan een andere geluidje op de virus kiezen.

snap jij?

Thx voor de reacties

Metatron-> Aangezien ik alleen nog maar met software heb gewerkt en dus een hoop samples en VST's hierdoor heb.
Het enigste wat mij niet beviel waren mijn toontje ( dus niet zozeer de melodieen). vandaar dat ik zo verder wil, mocht het in de toekomst nog nodig zijn dan kan ik altijd overstappen op hardware, maar voorlopig is het op deze manier voldoende voor mij.

hier de site: www.m-audio.com

Cyan_Circle & Bitcrusher->Dan is misschien de ESI Waveterminal 192 X wel een optie dan krijg je er ook nog een MioDio bij.

http://www.sound-music.com/product_info.php?PID=23 Dan is het probleem gelijk opgelost lijkt mij

iig geval bedankt voor de hulp

Back