Bandcamp en de nieuwe BTW regels

Unic

El Musica
Hallo allen,

Wie gebruikt er nog meer Bandcamp? Doet ook daadwerkelijk aangfite van omzet 8) dus het bedrag wat via payal uiteindelijk op je bankrekening komt. (paypal laat ik even buiten beschouwing want dat is is grijs gebied)

Bandcamp houd nu heel slim bij elke verkoop de berekende btw in van het land waarin het product is gekocht. Deze in ik dus zelf niet meer.

Maar hoe ga ik dit nu administreren? Ik wil mijn omzet best opgeven, maar wil niet nogmaals btw betalen.
De belastingtelefoon is dicht, kon even niks vinden van deze specifieke situatie. Dus wellicht een synthforumer:)

bedankt!

gr, Arnaud

Ik gebruik Bandcamp en zou het ook niet weten... Bandcamp houdt inderdaad de BTW bij voor de landen waar je koper vandaan komt en betaald dat aan het betreffende land. Maar verder dan dat ben ik, ook na contact met de belastingtelefoon niet, wijzer geworden.

Wellicht dat ze nu iets meer weten bij de Belastingdienst, toen ik belde was het een week voordat de regeling in ging. En je weet hoe de communicatie werkt bij de overheid: eerst een regeling invoeren en dan pas de mensen die er mee werken (intern en extern) op de hoogte stellen.

Ok, het is lastig met al die rare financiƫle stromen, hoe klein ook:) haha

Het kan zijn dat je deze omzet geheel niet meer aangeeft bij je btw aangifte, omdat deze elders is afgehandeld. Maar deze uiteraard wel opgeeft (na kosten ) voor je inkomstenbelasting. Dit lijkt mij het meest logisch.

Back