Welke synth is dit ?

Bass

Gepokt en gemazeld
Goed dan ,

een zeer karakteristieke sound vind ik zelf ,

welke synth(s) spelen hier mee? Ik bedoel dus niet de drums...

:biertje:

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Ik kan op mijn werkplek geen geluid horen, maar aan de naam te zien is een stukje van 'Sweet dreams'? Als het om de baslijn gaat, dan ben ik er voor 99% van overtuigd dat die uit een Wasp komt.

Het kan hoor, maar ik heb in 86 een interview met de man in kwestie op MTV gezien, en daar zat hij achter z'n JP8 en Linn en toen beweerde hij dat hij zo goed als alles van dat album met deze twee dingen gedaan heeft. :confused:

Hoe dan ook: het klinkt leuk ;) Eigenlijk zijn het 2 sequences boven mekaar (als je goed luistert).

:okdan:
:doei:

Origineel geplaatst door OnAcid

Je zeurt altijd over onoriginele dance/house/trance, maar continu proberen andere klanken na te bootsen is ook weinig origineel.... :gaap:

Wie zegt in heavens name dat ik ze wil nabootsen ????

Origineel geplaatst door Bass Wie zegt in heavens name dat ik ze wil nabootsen ???? [/B]

het staat hier Bas:

Ik wil deze sound re-creeren..hoe??

uit een van je threads dus..

Origineel geplaatst door Arv
het staat hier Bas:

Ik wil deze sound re-creeren..hoe??

uit een van je threads dus..
Ik zie hem niet... link ?

staat dat ook bij deze dan ??

Tis altijd leuk om te weten waarmee bepaalde Classics zijn gemaakt vind ik zelf...

Iemand vraagt hier gewoon om waarmee iets gemaakt is en meteen is er mot... Waarom? Omdat de bananen krom zijn...

Johhny, er is geen ruzie hoor!

Nee joh !

ruzie zou er pas zijn als ik wil weten met welke synths Trance gemaakt wordt ! :dubbel:

Johhny, er is geen ruzie hoor!
Dat zie ik ook wel, maar het is wel weer zo'n zeik sfeer, waar veel mensen niets aan hebben...

Origineel geplaatst door Danny
Jupiter 8!

Dave Stewart heeft alles van dat album met een JP8 en een LinnDrum gemaakt.

En volgens mij op 8 sporen opgenomen.
Dat waren nog eens tijden.

Origineel geplaatst door Exzit
En volgens mij op 8 sporen opgenomen.
Dat waren nog eens tijden.

Inderdaad ;) Heb jij ook dat interview gezien? Inderdaad wel gaaf. Tegenwoordig hebben velen de neiging om veel materiaal aan te schaffen, maar beluister die LP maar eens: 1 synth, 1 drumcomputer en een 8-track bandopnemer (ik dacht een Fostex, maar daar ben ik niet zeker van).

"Sexcrime" dacht ik dat van hun opvolger kwam. "Love is a stranger" behoort in ieder geval ook toe aan de voorgenoemde setup :halleluja

Inderdaad ;) Heb jij ook dat interview gezien? Inderdaad wel gaaf. Tegenwoordig hebben velen de neiging om veel materiaal aan te schaffen, maar beluister die LP maar eens: 1 synth, 1 drumcomputer en een 8-track bandopnemer (ik dacht een Fostex, maar daar ben ik niet zeker van).

Nee gelezen ik was toendertijd geabonneerd op MusicMaker en daar stond een interview in Van Dave Stewart en ging over hoe het album was opgenomen. Eigenlijk was het heel lowbudget opgenomen. Maar klinkt fantastich.

Origineel geplaatst door Exzit
Nee gelezen ik was toendertijd geabonneerd op MusicMaker en daar stond een interview in Van Dave Stewart en ging over hoe het album was opgenomen. Eigenlijk was het heel lowbudget opgenomen. Maar klinkt fantastich.

Inderdaad !! Soms is less inderdaad more ;) Maar ja ... Dave Stewart is nu wel niet de eerste de beste natuurlijk :halleluja

Inderdaad !! Soms is less inderdaad more ;) Maar ja ... Dave Stewart is nu wel niet de eerste de beste natuurlijk :halleluja

Tja, behalve dan dat redelijk suffe Lily was here...:o:

Back