Welke synth is dit ?

Origineel geplaatst door Bass
Tja, behalve dan dat redelijk suffe Lily was here...:o:

Tja ... you can't hav 'em all. Iedereen maakt al wel eens iets minders, zeker? In ieder geval vind ik z'n Eurythmics-werk toch niet slecht, hoor ;)

En ja ... misschien zijn er wel mensen die toch van Lily houden ... wie weet (Lily zou het leuk vinden, denk ik 8o) )

:doei:

:confused: Goh, en ik meende ergens gelezen te hebben dat 't geluid uit een SH ofzo kwam..
[note: geluid van 'Sweet Dreams' ..]

...op welk apparaat zit Dave eigenlijk te toetsen halverwege de clip van Sweet Dreams? (omstreeks het gedeelde met de koeien in de wei)

banner051.jpg

Origineel geplaatst door Zoidsity
:confused: Goh, en ik meende ergens gelezen te hebben dat 't geluid uit een SH ofzo kwam..
[note: geluid van 'Sweet Dreams' ..]

SH101 had ik idd ook gelezen ja. volgens mij op synthforum hierzo...

Origineel geplaatst door 6 trak
qua 'timeline' zou het idd kunnen dat de SH is gebruikt... ik zie toch liever harde bewijzen...

:) Misschien eens MTV vragen om dat interview nog eens uit te zenden :)

Misschien dat iemand het artikel dat Exzit aanhaalde nog in z'n bezit heeft?

Hoe dan ook, het was een low budget plaat met een héél grote impact ... en dat alleen maakt het al tot een prachtige prestatie :halleluja

Origineel geplaatst door Camiel Toe
http://www1.minn.net/~egusto/a43.htm

Hier een verhaaltje hoe de opnames voor de eerste twee albums zijn verlopen. Helaas niet echt duidelijk welke gear ze gebruikt hebben.

Erg leuk en interessant om te zien hoe grote nummers tot stand kunnen komen met weinig materiaal en veel lef, spitsvondigheid en inspiratie. Inderdaad jammer dat er niet bijstaat wat ze exact gebruikten, maar die 8-track zat er in ieder geval tussen. Uit het interview dat ik gezien heb, stonden daar de JP8 en Linn bij. Het was in een soort woonkamer dacht ik, maar na dit stukje gelezen te hebben, kon het wel eens goed hun 'studio' geweest zijn.

Het zou wel eens best kunnen dat de SH09 in het spel meegespeeld heeft. Life werd ie in ieder geval gebruikt, is te lezen. Misschien dat het origineel de JP8 is geweest en dat de SH life overgenomen heeft. Ik vind het wel raar dat de JP8 of Linn nergens in het stuk voorkomt.

Ach wat ... het was in ieder geval erg leuk om dit stukje eens te kunnen lezen :okdan:

Origineel geplaatst door Danny
:) Misschien dat iemand het artikel dat Exzit aanhaalde nog in z'n bezit heeft?:doei:

Ik heb hem niet meer alle Music makers weggegooid. En is een exempolaar uit een jaren 80 jaargang.

Back