[VSTi] Drumcomputer

Kijk ook eens naar deze: pas uit, van 1 van de makers van Propellerheads Reason:

NuEdge Sonic Charge MicroTonic VSTi v1.0 : http://www.soniccharge.com

Sonic Charge µTonic is a VST plug-in for Windows featuring a unique drum
and percussion synthesizer combined with a pattern based drum-machine
engine.

You can use the µTonic as an ordinary sound module to play drum sounds
from your MIDI keyboard or sequencer, or you can use the built-in pattern
engine to play drum patterns in sync with your sequencer (provided your
sequencer supports synchronization of plug-ins). The sound of the µTonic
is 100% synthetic and rendered in real-time. No samples or pre-rendered
waveforms are used.

Sonic Charge µTonic was created by Magnus Lidström. Magnus is known for
his work with Propellerhead Software. In particular, he was the brain
behind the highly acclaimed Malström synthesizer introduced in Reason 2.0.
(Magnus is also responsible for Typhoon, the alternative OS for the Yamaha
TX16W.)

Ik herinner mij ook een andere thread waar iemand zoiets zocht.

Take care

EF

vetje.

ik zit er aan te denken om dat ding aan te schaffen. wat een unieke sounds. heerlijk demootje

Origineel geplaatst door EternalFall
Kijk ook eens naar deze: pas uit, van 1 van de makers van Propellerheads Reason:

NuEdge Sonic Charge MicroTonic VSTi v1.0 : http://www.soniccharge.com

Sonic Charge µTonic is a VST plug-in for Windows featuring a unique drum
and percussion synthesizer combined with a pattern based drum-machine
engine.

You can use the µTonic as an ordinary sound module to play drum sounds
from your MIDI keyboard or sequencer, or you can use the built-in pattern
engine to play drum patterns in sync with your sequencer (provided your
sequencer supports synchronization of plug-ins). The sound of the µTonic
is 100% synthetic and rendered in real-time. No samples or pre-rendered
waveforms are used.

Sonic Charge µTonic was created by Magnus Lidström. Magnus is known for
his work with Propellerhead Software. In particular, he was the brain
behind the highly acclaimed Malström synthesizer introduced in Reason 2.0.
(Magnus is also responsible for Typhoon, the alternative OS for the Yamaha
TX16W.)

Ik herinner mij ook een andere thread waar iemand zoiets zocht.

Take care

EF

Wat is dit een heerlijk ding zeg!:dj: :okdan:

je kan trouwens ook gewoon gaan voor reason zelf hoor. deze kun je zelfs via rewire als slave laten meedraaien met je cubase of logic sequencer en zit bomvol leuke dingen zoals een drumcomputer en Dr. rex loop player, met stapels beats..

ik maak de laatste tijd heel veel gebruik van de DRUMATIC; je kunt er echt zeeeer coole crispy geluidjes uit halen en het een en ander is ook nog met midi te tweeken. Reason gebruik ik om samples mee af te spelen maar er zit als preset track ook een analogue drum machine bij samengesteld uit meerdere synths aangesloten op de redrum in Reason.

Ik heb met de v-station van novation ook best lekkere kicks gemaakt. Alleen blijft het dan altijd een beetje software-achtig klinken...

De waldorf attack vindt ik een beetje tegenvallen.

sonic charge

sonic charge

Hello

Kben nieuw in het maken van muziek en heb me de sonic charge aangeschaft lekker ding maar kheb nu toch wel een serieus vraagske :confused:
Ik gebruik het in fruity maar het blijft spelen op de patterns van sonic charge zelf... kan er mij iemand vertellen hoe ik de noten kan plaatsen in fruity in de piano rol en of in de step sequencer?

ALVAST BEDANKT

Re: sonic charge

Re: sonic charge

Origineel geplaatst door geerdy
Hello

Kben nieuw in het maken van muziek en heb me de sonic charge aangeschaft lekker ding maar kheb nu toch wel een serieus vraagske :confused:
Ik gebruik het in fruity maar het blijft spelen op de patterns van sonic charge zelf... kan er mij iemand vertellen hoe ik de noten kan plaatsen in fruity in de piano rol en of in de step sequencer?

De keys C1 t/m G1 kunnen gebruikt worden om de sounds te triggeren. Naar mijn mening is dit veel beter dan de gare interne sequencer van dat ding.

Ik post mijn vraag maar even hierin, omdat ik niet weet of het gewaardeerd wordt als ik zomaar een nieuw onderwerp hierover aanmaak. Maar goed, het volgende: ik heb GEEN ervaring whatsoever met softsynths, ik gebruik tot nu toe alleen hardware (zie sig). Nu zoek ik als uitbreiding daarop wat leuke softsynths voor de variatie, zo ben ik met name een beetje op de drums uitgekeken en aangezien ik graag met percussie experimenteer, zocht ik iets in die geest.

Dus keek ik even dit topic door...en kwijlde op wat plaatjes...en zag steeds...VST dit VST dat.

Vergeef me als dit een domme opmerking is, maar zover ik weet heb je alleen iets aan VST stuff als je Cubase gebruikt, wat ik niet doe, ik gebruik Cakewalk. Overstappen is wat mij betreft geen reeele mogelijkheid, dus is automatisch de vraag of er ook van dit soort proggy's bestaat die stand-alone of als slave voor Cakewalk/Sonar gebruikt kunnen worden? Iemand suggesties?

Sonar 3.x ondersteunt VST out-of-the-box, en voor eerdere versies kun je apart een VST adapter installeren. Op de website van cakewalk kun je hier het e.e.a over vinden. Elk serieus programma die softsynths ondersteunt (dus niet alleen Cubase) ondersteunt wel VST's eigenlijk...

Origineel geplaatst door The Unholy
Ik heb met de v-station van novation ook best lekkere kicks gemaakt. Alleen blijft het dan altijd een beetje software-achtig klinken...

De waldorf attack vindt ik een beetje tegenvallen.

Kan je mij uitleggen hoe jij dat hebt gedaan? :) (de basis)

Een kick met de Vstation?

Neem een lege user-preset, zet osc 1 op een sinus, mod env depth van osc 1 rond de 40, afspelen op c1 en je hebt al een basis....

naar smaak envelopes, pitchmodulatie en effecten aanpassen en klaar is Kees :peukie:

eeeeh.....

alle 3 osc dicht, noise open, filter env depth (bijna) vol open, cutoff wat dichtdraaien en de amp /mod envelopes instellen naar smaak....

misschien een beetje resonantie en distortion voor de liefhebber.

edit: ik denk dat je hiervoor beter utonic oid kan proberen maar met de V moet het ook wel redelijk lukken

Back