Waarmee record / edit je anno 2015??

Waarmee record / edit je anno 2015??

• Totaal aantal stemmers
    71
  • Enquete gesloten .

Enzo.F

vrijwillig lid
Met welke software werk je anno 2015??

Neem op met Cubase en Ableton. Ableton werkt sneller bij jammen maar bij editen op details werkt Cubase beter voor mij.
Soms rewire ik Ableton weleens binnen Cubase om een project daar wat meer uit te werken.. maar dat kent weer zijn beperkingen op midigebied en plug-in gebruik.

Ik gebruik geen computer om op te nemen, maar een Akai DPS-16. Een beetje uit de tijd misschien, maar het voldoet voor mij.

Adobe Audition is nu de tool. Opzoek naar iets dat Audition kan vervangen. Wellicht is Bitwig iets. Ik werk met een 8 kanaals multi track soundcard.

FL Studio, omdat ik daarmee kan lezen en schrijven. Ableton staat op een mooie tweede plek, maar ik vind FL toch net iets fijner en sneller werken.

@mod: in de poll staat nu Ablton, daar mist een e'tje.

Anders, namelijk zonder software. Ik neem alles gewoon live spoor per spoor op in een Tascam DP32.

Geeft dat nog een bepaald voordeel boven bijvoorbeeld opnemen in Audacity of een ander simpel recording progje.

Met name makkelijker te scripten en een stuk flexibeler qua wat je kunt opnemen (bijvoorbeeld van meerdere bronnen tegelijk, door te koppelen aan je outputs).
Direct encoden naar ogg, flac, mp3, $watjewilt etc. En in het algemeen fijner om in de hele jack-chain te hangen.

Ik gebruik Cubase voor op mijn PC omdat ik hier ooit mee heb leren werken en het voor mij prima werkt ondanks dat ik er af en toe wel wat in mis wat andere DAW;s mogelijk wel hebben.
In lessituaties op de muziekschool gebruik ik Garageband en een MP3 recorder.

Leuk om te zien wat mensen gebruiken. :)
De keuzelijst is alleen wel wat beperkt zo zonder Sonar, Reaper, ProTools, Reason, etc.

Sorry, wellicht iets te snel te werk gegaan.

Idd erg interessant, ook de redenen zijn gaaf te lezen.

Back