Waarmee record / edit je anno 2015??

Waarmee record / edit je anno 2015??

• Totaal aantal stemmers
    71
  • Enquete gesloten .
Ooit begonnen met Steinberg op de Atari 1040st, en gewoon blijven hangen bij Cubase al die jaren. (maar nu op de pc ipv Atari uiteraard)
Goed genoeg voor Kraftwerk, en goed genoeg voor mij ;)

(oftewel: ik ben gewoon te lui om iets anders te leren, al denk ik laatste tijd wel serieus over Bitwig...mischien dat ik me daar toch nog aan ga wagen)

Reason

Qua motivatie: eerste programma dat ik had en gelijk verliefd op de handson layout (gewoon lekker een rack). Inmiddels full fledged met midi out en audio in. Erg stabiel altijd, beetje de apple onder de DAW's wellicht, ook als je kijkt naar de Rack extensions (de Propellerhead pendant van IOS apps).
Daarnaast vind ik dat de Propellerheads een enorm muzikanten hart hebben, met een constante nadruk op 'creƫren' en altijd met oog voor veel verschillende muziekstijlen. Ook het opzetten van een muzikanten community/online collaboraties waardeer ik heel erg. Het spreekt mij allemaal wat meer aan dat dan de machinaal aandoende layouts/techy setting die ik bij andere programma's meen te zien.
Goede manuals ook.
Kortom, big fan hoewel ik met Ableton ook altijd goed uit te voeten kan.

Ik mis de bazenoptie een beetje: REAPER :halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja

Ik ga terug aan de slag gaan met maschine. Omdat ik stenen kloten krijg van Ableton. Ik vind 't lelijk en een dedicated controller is fijn. Los daarvan heb ik veel aan maschinetutorials.com gehad. Ik moet 't echt terug opnemen.
In Ableton nam ik enkel mijn jams op multitrack om vervolgens enkel wat compr en limiting op te gooien en verder een fade out.
Ik vind ableton niet tof om te sleutelen aan je sound / opname. Heb er geen klik mee, ookal heb ik er ooit een week les voor gehad.

Van fasttracker naar logic naar cubase/nuendo naar logic sinds 10 jaar...logic dus.

Zijn er hier mensen die met digital performer werken, mooie features maar kon niet wennen
aan de workflow. En werkt nog steeds oa met protools/digidesign hardware?

Ooit begonnen met Cubase op de Atari. Daarna doorgegaan op PC en Mac. Jaren(te)lang in ouderwetse manier van opnemen blijven hangen. Alles via midi aansturen met apparaten zonder save optie. Soms weken verder voordat ik aan iets nieuws kon beginnen omdat ik nog geen goede opname had gemaakt. Kwam vaak niet verder dan 12-15 tracks per jaar.

Op advies van bevriende producerenden overgestapt naar Logic en dat beviel wel. Wederom op advies overgestapt naar een moderne Mac (ik had altijd oude computers) met Logic waardoor ik audio kon opnemen. Een verademing omdat ik nu met meerdere projecten tegelijk aan de slag kon of in ieder geval een nieuwe opzet starten voordat de vorige track 'af' was.

Na een jaar Logic op de nieuwe Mac zag ik Ableton bij een vriend. Daarvoor had ik het idee dat het niets voor mij zou zijn omdat zij zichzelf verkochten als 'DJ based loopprogram'. Dat blijkt dan toch iets voor mij te zijn want ik vind het een perfect progamma. Push erbij en de flow is behoorlijk verhoogd. Ik maak nu een stuk meer tracks af op jaarbasis en er staan nu iets van 80 ideeen op de Mac die ik nog verder moet uitwerken. Ik neem eigenlijk vaak mini livesetjes op en van daaruit bouw ik mijn tracks op.

Om een idee te krijgen waar ik mij mee bezighoudt...

https://soundcloud.com/evert-c

ProTools 11 voor opnames en Audition CS2 voor editing van losse audiofiles.

Voordat ik naar ProTools ging heb ik altijd met Cubase op een Atari ST gewerkt. Maar ik vond destijds (rond 1999) dat Cubase op de PC niet echt lekker liep. Hoorbare timing issues en allemaal pop-up vensters wat je op de Atari niet had. Dus toen de eerste versie van PT (LE) voor de PC kwam heb ik direct een Digi001 aangeschaft. Daar heb ik zo'n 14 jaar mee gewerkt. En daarna toch maar eens een nieuwe PC aangeschaft met PT 11. Ik hou enorm van de eenvoud van de interface. Het midi gedeelte vond ik altijd wat minder dan op de Atari.

Welke software gebruik je voor recording / editing van audio?
en dan kan je kiezen uit sequencers ???

Je had moeten kiezen uit audio edittors als soundforge, of je titel veranderen :
Welke software gebruik je als sequencer ?

Of neem je anno 2015 in je sequencer audio op om de wave te editten ?

ProTools 6 op een Mac G4-1.25Hz. Wordt gebruikt als een digitale bandrecorder.

Ah, ze bestaan nog :)

Ik hier ook op een G4, maar dan met Audiodesk van Motu. Met een Motu uiteraard. Een 828 geloof ik.

Welke software gebruik je voor recording / editing van audio?
en dan kan je kiezen uit sequencers ???

Je had moeten kiezen uit audio edittors als soundforge, of je titel veranderen :
Welke software gebruik je als sequencer ?

Of neem je anno 2015 in je sequencer audio op om de wave te editten ?
Anno 2015 kan je die moeilijk nog (enkel) 'sequencers' noemen.

Back