lezicon MPX1 of toch voor de pcm gaan

matrixxx

Ouwe rot
ik ben op zoek naar een goed multi effect van lexicon

ik ken de lexicon pcm81 en die is goed maar ook duur
ik zie de mpx1 ook als multi effect staan en wat is de mening van de gebruikers onder ons over de mpx1 en is dit een goed altenatief of is het beter om ff door te sparen voor de pcm81

en niet te zuinig ook zeg hehehe

Ja, ik Lexicon verder niet zo goed maar weet wel dat lexicon ook veel duurdere racks heeft. . .
Ik heb zelf die MPX 100 , hij is wel aardig voor een galmpje b.v.
maar b.v. m'n ibanez AD-220(rack) is milky-ways vetter(dit is een analoge Delay & multi-flanger.)
Misschien is zo'n soort rack iets ?(o.k. 't is dan wel multi in de kleinste zin des woords natuurlijk)
Goed zoeken op marktplaats zou kunnen omdat veel mensen bij ibanzes gelijk aan een gitaarpedaaltje denkt.

beste mensen heel lief van jullie de antwoorden maar de vraag is denk ik niet goed gelezen

ik wil niet weten wat een goed altenatief is voor de mpx1 of de pcm 81 maar de verschillen en hoe goed is de mpx1 tegen over de pcm 81

de mpx-1 is heel goed en benaderd de pcm's vrij goed , kan er dus niet mee mis zitten dnek ik met een mpx1

Origineel geplaatst door matrixxx
beste mensen heel lief van jullie de antwoorden maar de vraag is denk ik niet goed gelezen

ik wil niet weten wat een goed altenatief is voor de mpx1 of de pcm 81 maar de verschillen en hoe goed is de mpx1 tegen over de pcm 81

Klankmatig heel weinig, wat programeer diepte betreft heel erg veel.
Is de MPX1 een hele mooie Effectprocessor, je kan er niet veel aan editen (voor de dagelijkse dingen genoeg)
wil je echt diep in de darmen van een effect kunnen editen is de PCM veel geschikter.

Je kan een PCM 81 altijd als een MPX 1 laten klinken, een MPX1 vaak ook als een PCM 81 (zelfde lexichip e.d.)
Alleen ga je de PCM echt doorgronden en zelf veel editen schiet de PCM de MPX met sprongen voorbij.
Kijk maar eens in diverse besprekingen naar de hoeveelheid parameters die teeditten zijn.

Een wereld van verschil.

Je kan met een PCM dus weirdere dingen doen, daarnaast heeft de MPX alleen SPDIF in en uit.
De PCM gebruikt het AESEBU interface voor digitaal.

Gaat het je voornamelijk om de reverb en minder om de andere effecten kan je beter uitkijken naar de PCM91
Die is juist daarvoor gemaakt. Wil je echter alle andere effecten erbij is de PCM81 een hele mooie machine.

Ik zou doorsparen :-)

Als de MPX-1 dezelfde kwaliteit heeft zou ik die kiezen, omdat ik eigenlijk gewoon zoiets heb van als je 1 dure FX processor die vooral goed is in galm hebt waarom zou je daar dan juist de weirde dingen uit gaan halen. Hoewel een soort onderwatergalm effect of dat soort rare fratsen gewoon wel erg leuk zijn om een paar keer te gebruiken, maar om daar gelijk de hoofdprijs voor te betalen gaat mij persoonlijk weer wat te ver.

Ik zou eerlijk gezegd gewoon de presets gebruiken en die slechts licht modificeren.

Ik vind datgene wat ik aan mijn MPX1 kan veranderen genoeg om te beantwoorden aan al mijn wensen qua timing diepte leegte, complexe ...... dingen soms word het zelfs te complex, ik zou daarom niet weten waarom ik de 81 zou willen.

Qua galm zitten ze beiden waarschijnlijk dicht in de buurt zoniet hetzelfde, lexi is mooie galm voor vocals om maar een voorbeeld te nemen. De MPX1 heeft dus ook zijn aparte chip voor en de galm en de andere specialer FX'en, 2 dus.
Voor weirde effecten, zou ik eerder uitzien naar een TC fireworx, Eventide4000, maar dat is wat offtopic op onze vriend zijn vraag hier.

Ik heb de MPX voor 400 eurootjes op de kop weten te tikken, ik weet niet of dat ook opgaat voor de pcm81 maar voor mij part zal je dan ook veeel diepr in je buideltje moeten tasten voor ietwat diepere editeer mogelijkheden. Het kan voor sommogen sounddesigners e.a. subtiele producties wel een extraatje opleveren. Maar bij mij heb ik zelfs nog niet het onderste uit de kan gehaald van die MPX1. Ik kan voorlopig nog wat voort.

look what I found ;)

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2559338614&category=40732

leesvoer:
http://www.lexiconpro.com/mpx1/reviews/EM-MPX1-Review-6-1997.pdf

zo ik heb wat duidelijke antwoorden gekregen waar ik heel hard over na moet denken en dan nog dat ik de verschillen nog te horen heb gehad en nog live te horen krijg uit deze 2 units van een goede bekende
er is me door de gebruikers buiten het forum om ook geadviseerd om eerder voor de pcm te gaan ondacks dat deze duurder is maar wel meer kwaliteit leverd en toch een aardige stap verschil in zit

ik ga het ff afwachten tot dat ik deze effecten appart van elkaar heb gehoord

Ik heb een MPX-1 en deze vind ik meer een muzikantenbak dan de PCM. Een PCM is een bak voor geluidstechnici. Subtiel verschilletje :D

Maar om nu te zeggen dat de MPX gebruiksvriendelijk is... nee. Ik vind de routing een ramp vergeleken met andere multi-fx. Maar welke je ook kiest, je zult er geen spijt van krijgen.

na veel advies kan ik beter voor de pcm81 gaan ondacks dat deze wel veel duurder is
ik ga maandag de pcm luisteren

nog even een andere lexicon naar voren toveren de lxp15 iemand daar ervaringen mee
ik heb hem ooit gehoord en vond hem best ok
jullie mening????

Back