Origineel geplaatst door matrixxx
beste mensen heel lief van jullie de antwoorden maar de vraag is denk ik niet goed gelezen
ik wil niet weten wat een goed altenatief is voor de mpx1 of de pcm 81 maar de verschillen en hoe goed is de mpx1 tegen over de pcm 81
Klankmatig heel weinig, wat programeer diepte betreft heel erg veel.
Is de MPX1 een hele mooie Effectprocessor, je kan er niet veel aan editen (voor de dagelijkse dingen genoeg)
wil je echt diep in de darmen van een effect kunnen editen is de PCM veel geschikter.
Je kan een PCM 81 altijd als een MPX 1 laten klinken, een MPX1 vaak ook als een PCM 81 (zelfde lexichip e.d.)
Alleen ga je de PCM echt doorgronden en zelf veel editen schiet de PCM de MPX met sprongen voorbij.
Kijk maar eens in diverse besprekingen naar de hoeveelheid parameters die teeditten zijn.
Een wereld van verschil.
Je kan met een PCM dus weirdere dingen doen, daarnaast heeft de MPX alleen SPDIF in en uit.
De PCM gebruikt het AESEBU interface voor digitaal.
Gaat het je voornamelijk om de reverb en minder om de andere effecten kan je beter uitkijken naar de PCM91
Die is juist daarvoor gemaakt. Wil je echter alle andere effecten erbij is de PCM81 een hele mooie machine.
Ik zou doorsparen :-)