Dringend mixer gezocht

NIVC

Stamgast
Ik zoek nu al een tijdje een analoge mixer namelijk de Mackie ONYX 1620i maar vindt er nergens een opduiken. Waarom wil ik deze nu juist? Ik heb meer kanalen nodig, hij moet analoog zijn en als ik iets digitaal wil gaan bewerken kan ik via firewire gemakkelijk elk kanaal binnenhalen via de ingebouwde interface.

Zijn er andere mixers met dezelfde mogelijkheden en zelfde prijscategorie?
Of heeft iemand eentje staan die hij wel wil verkopen?

Persoonlijk zou ik dit niet kopen.
Een degelijke mixer kan een heel leven meegaan. Een mixer met ingebouwd audio interface is maar zo lang relevant als de fabrikant er drivers wil voor voorzien. Zeker met firewire dus een probleem.

Op zich is dat direct kunnen opnemen ook perfect mogelijk, de meeste mixers hebben direct outs of inserts per kanaal die als direct out te gebruiken zijn. Hang daar een degelijke interface aan en gaan...

Persoonlijk zou ik dit niet kopen.
Een degelijke mixer kan een heel leven meegaan. Een mixer met ingebouwd audio interface is maar zo lang relevant als de fabrikant er drivers wil voor voorzien. Zeker met firewire dus een probleem.

Op zich is dat direct kunnen opnemen ook perfect mogelijk, de meeste mixers hebben direct outs of inserts per kanaal die als direct out te gebruiken zijn. Hang daar een degelijke interface aan en gaan...

Ik snap je zeker en ga akkoord, het enige wat me tegenhoudt is dat ik dan een nieuwe interface moet kopen met meer inserts waardoor er weer meer geld nodig is.

Koop dan de Zed24, die was eerst 550,- zelfs, met minder kanalen kun je net niets.
Nu kost die 700nogwat, en wat betreft die drivers, zorg dat je analoog op kan nemen ermee.

Momenteel wat te duur... Ik kan een Zed24 op de kop tikken voor ong €200...

Bij die Zed 24 moet je, als je een kanaal los wil binnenhalen, het toewijzen aan de Auxen of de Master L/R, Als je effecten gebruikt op kanalen moet je dus eerst al je sends dichtzetten op de kanalen die je niet wilt opnemen..
Een tafel met subgroepen waar je de op te nemen kanalen aan toewijst en via een losse soundcard opneemt lijkt mij een beter alternatief.. :)

Back