Vraag over 1604VLZ4 mixer: Main Mix VS Headphone

Freelander

Ouwe rot
Ik heb onlangs deze mixer gekocht en wil kunnen luisteren via de headphone zónder dat geluid het via de monitor speakers komt.
De main mix geeft signaal op de speakers én op de headphone... als ik de main mix dus op 0 zet, hoor ik ook niets meer op de headphone. Dat kan toch onafhankelijk van elkaar ?

Doe ik iets fout of zie ik wat over het hoofd ? Hoor graag van jullie

OK dank je wel... het lukte mij ook op geen enkele manier.

Afgaande op de block diagram ....
Ik ben niet zeker maar als je de rode signaalweg volgt (zie figuur), via die Assign to Mix, lijkt me dit toch afzonderlijk uit te kunnen komen op de phones output. Als dit lukt, toch opletten, omdat het signaalverloop in omgekeerde richting wordt aangeduid.

Attachments

• Mackie 1604VLZ4.jpg
    Mackie 1604VLZ4.jpg
    64,2 KB · Bekeken: 125
afgaande op een prentje van het toestel in kwestie staat er "CTRL ROOM/ PHONES" op 1 knop, om het antwoord te weten hoef je dus geen complex schema te analyseren ;)

wat je wel kan doen is meer uitleg geven over "waarom" je dit wil kunnen
ik kan me bvb bedenken dat je wil bepaalde signalen voorbeluisteren? Dan zou ik de "Main mix" aansluiten op de monitors en je subgroepen naar ctrl room / phones sturen (en dus wat je wil voorbeluisteren naar de subs sturen)
je kan namelijk makkelijk kiezen of je main of subs in headphones hoort.

er is geen "pfl" per kanaal zoals op meer uitgebreide mixers.

afgaande op een prentje van het toestel in kwestie staat er "CTRL ROOM/ PHONES" op 1 knop, om het antwoord te weten hoef je dus geen complex schema te analyseren ;)
Als je het 'complexe' schema bekijkt zie je dat CTRL ROOM en PHONES rechtstreeks verbonden zijn. Die switch geeft dus geen keuze tussen één van beide weer.

Ik heb de vlz3 en dit is inderdaad niet een optie helaas. Ik heb er eerst een kleine mixer tussen gezet. Daarna een monitorcontroller. Succes.

Ik ben niet zeker maar als je de rode signaalweg volgt (zie figuur), via die Assign to Mix, lijkt me dit toch afzonderlijk uit te kunnen komen op de phones output. Als dit lukt, toch opletten, omdat het signaalverloop in omgekeerde richting wordt aangeduid.

Hi,
De 'assign to mix' is om het signaal van de 'tape inputs' naar de mix te routen, vandaar dat het signaalverloop in omgekeerde richting loopt (Tape in-> Mix).
Er komt geen signaal uit de "assign to mix'.
Die linkse rode lijn loopt dus niet zoals het getekend staat, maar van 'tape in' naar 'assign to mix' of anders van 'tape in' naar de knop om de 'tape inputs' naar zowel phones als controlroom te sturen.

Hi,
De 'assign to mix' is om het signaal van de 'tape inputs' naar de mix te routen, vandaar dat het signaalverloop in omgekeerde richting loopt (Tape in-> Mix).
Er komt geen signaal uit de "assign to mix'.
Die linkse rode lijn loopt dus niet zoals het getekend staat, maar van 'tape in' naar 'assign to mix' of anders van 'tape in' naar de knop om de 'tape inputs' naar zowel phones als controlroom te sturen.
Eerst en vooral ik heb dat toestel niet en hmm... die rode lijnen heb ik getekend (eentje daarvan moet touwens een draad lager doorlopen, maar soit).

Als je die linkse rode lijn ook meer doortrekt naar links, zie je dat er op dezelfde lijn wordt afgetapt als de main mix. Dus als je die assign to mix schakelaar juist zet (op L-R n.m.i.), er geen input via de tape ingang komt, je de CR-phone-source daarvan wel indrukt, zou een identiek signaal op de phone regeling moeten aankomen zoals via de main mix. Aldus het draadschema. De knoppen op het toestel hebben blijkbaar een iets andere benaming, dus dat wordt even uitzoeken.

Lossolderen die kneut. Ik geloof dat ik dat wel eens gedaan heb... Ooit heel lang geleden.

Back