stekke
Stamgast
Heeft er iemand ervaring met een Oberkorn Sequencer van Analogue Solutions? Een tijdje geleden werd die getest in de SOS alwaar die er toch wel erg mooi uitkwam, maar het grootste nadeel was de 'interferentie' tussen de 3 kanalen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Interferentie? Ze bedoelen toch niet dat de CV dus instabiel is? Dat zou zeer bezwaarlijk zijn. Heb je 1 lijntje goed staan, programmeer je er een lijn bij en het eerste lijntje is weer vals.Origineel geplaatst door stekke
Heeft er iemand ervaring met een Oberkorn Sequencer van Analogue Solutions? Een tijdje geleden werd die getest in de SOS alwaar die er toch wel erg mooi uitkwam, maar het grootste nadeel was de 'interferentie' tussen de 3 kanalen.
Dit komt me inderdaad bekend voor, maar ik ben dan ook niet gewend om met echt materiaal analoge sequencers te werken.Origineel geplaatst door stekke
Heb jij dan al ooit een analoge sequencer gezien (HW) waarvan het voltage WEL stabiel was ? Meestal gebruik je een quantiser module om de boel accuraat af te stemmen. Welke sequencer dan ook geeft -meestal- kleine variaties in CV. Soms loopt die dan 3 sequencies perfect, om dan plots een halve toonhoogte verschil op 1 step te geven. Ze hebben dit allemaal, van Doepfer tot Moog.
Ik vind sowieso die start puls op elke step interessant en hun quantizer.Toch heb ik een goed gevoel bij analoge sequencers.Origineel geplaatst door stekke
Het werken met Sequencers die maar 1 lijn hebben is trouwens erg beperkt. Bij normale toepassingen heb je al minstens 1 lijn voor de CV van de OSC(s) en 1 lijn voor de filtering CV. M.a.w. moet je al minstens drie dergelijke Analogic-ACS bakken kopen om er iets met multi-aansturing mee te doen.