geluidskaart met meer outputs

Kikker

Stamgast
ik werk met FL studio en nou wil ik mijn muziek afmixen met een mooie mixer, als ik het goed begrijp moet ik dan een geluidskaart hebben met meerdere outputs zodat ik elk kanaal in FL kan doorlinken naar een kanaal op de mixer, maar nou kan ik geen geluidskaarten vinden met meer dan 8 outputs, hoe krijg ik dan al mijn kanalen op de mixer? want ik gebruik wel meer dan 8 kanalen in FL... 12 of 16 lijkt me toch wel een leuk aantal...

Origineel geplaatst door Kikker
wat is een ADAT converter??

convert adat optical out van de geluidskaart (of een ander apparaat) naar 8 verschillende outputs, de adcon (en veel andere adat-converters) doen trouwens hetzelfde de andere kant op, van 8 inputs naar optische adat input.
hierdoor heb ik dus de beschikking over 16 outs en 10 ins in plaats van 8 outs en 2 ins die je standaard uit de echo gina haalt.

Je kunt er ook 2 naast elkaar in hangen van 8. Kun je er later nog 1 verkopen als je wat meer met hardware gaat werken en alleen wat samples uit je pc trekt.

en als je er zo'n converter tussen zet dan ziet je software ook dat je meerdere outputs hebt??
das dan wel handig
en kan iemand me uitleggen hoe dat dan werkt met de RME hammerfall, moet ik dan ook nog zo'n converter hebben of zit ie daar al in??

Ik kan je de RME Multiface aanraden, die heb ik zelf ook en gebruik het standaart in Fruity.

Je kunt bij de effect kanalen dan instellen op welke uitgang je dat effect kanaal wilt hebben, ik zelf gebruik meerderen effect kanalen op een uitgang.

Dit is goed te doen op deze manier en ben je voor volgensmij rond de 900 euro klaar.

en als je er zo'n converter tussen zet dan ziet je software ook dat je meerdere outputs hebt??
das dan wel handig
en kan iemand me uitleggen hoe dat dan werkt met de RME hammerfall, moet ik dan ook nog zo'n converter hebben of zit ie daar al in??

jep... de software is daarop ingesteld...

rme gebruikt soms een soort modulair systeem... ik weet ook niet precies hoe die kaart werkt die jij hebt gelinkt, maar misschien passen daar nog andere rme-"kaarten" op. in ieder geval ziet het er op het eerste gezicht naar uit dat je 2 adat-convertors erop kunt zetten... verschil met de gina is ook dat de gina al 8 analoge uitgangen van zichzelf heeft, deze heeft geen break-outbox met analoge in/uitgangen zo te zien, dus je hebt in ieder geval nog 1 of 2 andere apparaten nodig om "gewone" outputs naar je mengpaneel te krijgen.... of je moet voor een digitaal mengpaneel gaan dat adat-signalen kan ontvangen, dan is zo'n kaart wel heel erg handig...

Re: geluidskaart met meer outputs

ik werk met FL studio en nou wil ik mijn muziek afmixen met een mooie mixer, als ik het goed begrijp moet ik dan een geluidskaart hebben met meerdere outputs zodat ik elk kanaal in FL kan doorlinken naar een kanaal op de mixer, maar nou kan ik geen geluidskaarten vinden met meer dan 8 outputs, hoe krijg ik dan al mijn kanalen op de mixer? want ik gebruik wel meer dan 8 kanalen in FL... 12 of 16 lijkt me toch wel een leuk aantal...

Tenzij je echt vette compressors en andere dure/vintage outboard spullen hebt zou ik gewoon digitaal blijven mixen. Der gaat wel niks boven een goede geluidskaart.

Waarom wil je analoog gaan mixen??

Re: Re: geluidskaart met meer outputs

Re: Re: geluidskaart met meer outputs

Origineel geplaatst door Toon
Tenzij je echt vette compressors en andere dure/vintage outboard spullen hebt zou ik gewoon digitaal blijven mixen. Der gaat wel niks boven een goede geluidskaart.

Waarom wil je analoog gaan mixen??

digitaal mixen ja, maar dan mix ik gewoon via de mixer in FL studio he, dan krijg je nooit zo'n mooi geluid als dat je het analoog uitmixt... of is zoiets met een goede geluidskaart alleen ook al op te lossen??
voor de duidelijkheid ik maak en hardcore en dub (leuke combinaite toch) dus het is me niet te doen om een perfect geluid, gaat me meer om een 'lekker' geluid

ha... een hardcore dubber... vet!!... nou... jij hebt inderdaad een analoog mengpaneel nodig, hoe kan je anders live dubben?... als je nog geen mengpaneel hebt kan ik je een soundcraft/spirit aanraden... de lekkerste eq voor de prijs!

dub on!!

Origineel geplaatst door koediman
ha... een hardcore dubber... vet!!... nou... jij hebt inderdaad een analoog mengpaneel nodig, hoe kan je anders live dubben?... als je nog geen mengpaneel hebt kan ik je een soundcraft/spirit aanraden... de lekkerste eq voor de prijs!

dub on!!

ik dub (nog) niet live lijkt me wel supergaaf om te doen ben er nog maar een paar maand mee bezig, heb jij wat van je werk online staan??

Re: Re: Re: geluidskaart met meer outputs

Re: Re: Re: geluidskaart met meer outputs

digitaal mixen ja, maar dan mix ik gewoon via de mixer in FL studio he, dan krijg je nooit zo'n mooi geluid als dat je het analoog uitmixt... of is zoiets met een goede geluidskaart alleen ook al op te lossen??
voor de duidelijkheid ik maak en hardcore en dub (leuke combinaite toch) dus het is me niet te doen om een perfect geluid, gaat me meer om een 'lekker' geluid

Koop gewoon een degelijke geluidskaart. Hoeft zelfs niet met meerdere in/outputs te zijn. Als je je mix digitaal niet in orde krijgt dan zal het analoog ook zeker niet lukken. Analoog heeft een toevoegende waarde maar maakt van iets slecht niks beters.

hoewel het tegen m'n dub-instinct is, moet ik toon wel een beetje gelijk geven... als je live wilt dubben heb je zowiezo (behalve de geluidskaart) een mengpaneel en een paar outboard effekten (delay/reverb/phaser) nodig... dat gaat toch knaken kosten alles bij elkaar... misschien doe je uiteindelijk toch liever alles binnen de computer en dan heb je een hoop spul voor niks gekocht.
het blijft natuurlijk handig om vooruit te kijken en iets te kopen wat eventueel verder uit te breiden is naar bovengenoemde analoge set-up als dat is wat je denkt te willen.

wat je ook doet, iig veel succes ermee!

Origineel geplaatst door koediman
wel iets ja... helaas niet echt "live" maar wel wat meer uitgewerkte nummers gecompileerd in een "dj-set" hier

de meeste nummers dus opgenomen met o.a. een gina24 en een soundcraft spirit live tafel. enjoy! (hoop ik ;) )

zo he

dit is wel heel erg vaag

maar wel erg goed!!!

dan maak ik toch wel iets meer van de ouwe school
ben nu een track aan het exporteren is m'n eerste werkje wat af is en een beetje het luisteren waard is
zal 'm zo uploaden en hier wel posten

om ff ontopic te blijven, ik denk dat ik het beste een geluidskaart kan halen die gewoon goed klinkt met weinig latency en die eventueel later uit te breiden is met ADAT converters
heb ook nog ff de tijd bovenaan m'n verlanglijstje staat eerst de korg microcontrol (ja ik heb hele mooi gevormde soepele slanke vingers, en niet van die lompe vingers die te groot zijn voor die toetsjes 8) )

Back