Zou iemand voor mij de alpha juno golfvormen kunnen opnemen ?
Ik kan mijn eigen opnames niet meer terugvinden helaas sinds de hdd swap.
Is voor het verder perfectioneren van onderstaande virtuele kloon.
Het gaat erom dat ik de exacte onderlinge levels kan meten, dus 5 seconden per osc en golfvorm is al prima.
Ook wil ik de exacte noise vorm eens nader checken, dus die mag wel 10 seconden of langer duren.
Voorstel van opname:
1. droge alpha juno patch zonder chorus, lfo of filter (vol open, geen resonatie)
2. keys c1, c2 & c3, los van elkaar, niet tegelijkertijd
3. geen attack, decay, sustain en releasetijd (alle T's en L's staan dan op 0 denk ik) alles volgas open dus, vca env mode op gate (zie init afbeelding)
4. 3 x pulse, 5 x saw, 6x sub (x 3 levels), 3 x noise
5. de hardste noise x 4 hpf settings (voor het exact opmeten van de filtercurve)
6. bij voorkeur 44.1 khz, stereo, 24 bit wave.
7. alles in 1 take, geen normalisatie. Piek ergens rond -6 dbfs is al prima, als het maar zeker onder de 0 is.
Mijn (en uiteindelijk onze) dank is groot
Ik kan mijn eigen opnames niet meer terugvinden helaas sinds de hdd swap.
Is voor het verder perfectioneren van onderstaande virtuele kloon.
Het gaat erom dat ik de exacte onderlinge levels kan meten, dus 5 seconden per osc en golfvorm is al prima.
Ook wil ik de exacte noise vorm eens nader checken, dus die mag wel 10 seconden of langer duren.
Voorstel van opname:
1. droge alpha juno patch zonder chorus, lfo of filter (vol open, geen resonatie)
2. keys c1, c2 & c3, los van elkaar, niet tegelijkertijd

3. geen attack, decay, sustain en releasetijd (alle T's en L's staan dan op 0 denk ik) alles volgas open dus, vca env mode op gate (zie init afbeelding)
4. 3 x pulse, 5 x saw, 6x sub (x 3 levels), 3 x noise
5. de hardste noise x 4 hpf settings (voor het exact opmeten van de filtercurve)
6. bij voorkeur 44.1 khz, stereo, 24 bit wave.
7. alles in 1 take, geen normalisatie. Piek ergens rond -6 dbfs is al prima, als het maar zeker onder de 0 is.
Mijn (en uiteindelijk onze) dank is groot