Hulpvraag: wil iemand alpha juno golfvormen opnemen ?

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Zou iemand voor mij de alpha juno golfvormen kunnen opnemen ?
Ik kan mijn eigen opnames niet meer terugvinden helaas sinds de hdd swap.
Is voor het verder perfectioneren van onderstaande virtuele kloon.

Het gaat erom dat ik de exacte onderlinge levels kan meten, dus 5 seconden per osc en golfvorm is al prima.
Ook wil ik de exacte noise vorm eens nader checken, dus die mag wel 10 seconden of langer duren.

Voorstel van opname:
1. droge alpha juno patch zonder chorus, lfo of filter (vol open, geen resonatie)
2. keys c1, c2 & c3, los van elkaar, niet tegelijkertijd :D
3. geen attack, decay, sustain en releasetijd (alle T's en L's staan dan op 0 denk ik) alles volgas open dus, vca env mode op gate (zie init afbeelding)

attachment.php

4. 3 x pulse, 5 x saw, 6x sub (x 3 levels), 3 x noise
5. de hardste noise x 4 hpf settings (voor het exact opmeten van de filtercurve)
6. bij voorkeur 44.1 khz, stereo, 24 bit wave.
7. alles in 1 take, geen normalisatie. Piek ergens rond -6 dbfs is al prima, als het maar zeker onder de 0 is.

Mijn (en uiteindelijk onze) dank is groot :halleluja

Attachments

• kloon.jpg
    kloon.jpg
    75,9 KB · Bekeken: 141
Misschien eens contact opnemen met Smackos (Legowelt)? Een tijd geleden had hij al eens een heleboel samples van een Roland Juno 106 beschikbaar gesteld. Ik zie op zijn website dat hij ook een Juno Alpha 2 heeft. Wellicht kan hij je de nodige samples bezorgen.

Mag dus ook een MKS50 zijn?
Heb komende week wel tijd.

T-CM11: dat is bovenstaande plugin. Volgens mij werkte Niel samen/betatester met de ontwikkelaar.

Ik zou gewoon een Alpha Juno kopen en 'm na gebruik weer verkopen voor dezelfde prijs. Lijkt me dat je dan betere analyses kunt doen.

De sub bij de Juno-60 is 90 graden uit fase; dat is iets dat in bijv. Strobe niet gemodelleerd was.

Hey Niel,

Heb je al een oplossing? Zou je in een software editor patches kunnen maken voor de MKS50? Ik wil ze inladen en je audio "op de mail zetten". Welke editor gebruik je dan? Ik heb zelf Panels / Ctrlr. Ctrlr.org

Laat maar weten

ik gebruik geen editor en heb zelf geen roland staan, vandaar.

Volgens mij werkt ie ook stand alone, zodat je wel settings kan maken.

Ik wil je best helpen met m'n mks50, maar dan heb ik support van jou nodig. :)

ik ben waarschijnlijk 10x zo lang bezig om losse patches te maken die ik niet kan checken dan dat iemand stuk voor de stuk de losse osc's record met het apparaat voor zijn neus. Ik spreek uit ervaring, want zo deed ik dat ook eerder, alleen die opnames kan ik niet meer vinden.

En de patch settings staan in het eerste plaatje, enige verschil is steeds het veranderen van de osc die klinkt volgens de settings die ik erin vraag :)

Na check, duidelijke uitleg idd. Ik ga komende week m'n best doen. MKS50 dus, hè?

Dat ctrl panel wil niet installen hier.
Probeer mss de nieuwste Ctrlr versie ?? Het PG300 panel lijkt hier toch te werken,,,

't is dat ikzelf een trage wifi verbinding heb,, Da's ni te doen om te uploaden in .wav

En ik weet ni echt wat allemaal te samplen,, En of dat dan als referentie kan gebruikt worden,,

Back