• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

[te ruil] Korg x-911

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Tsja.... da's een goeie.

In ieder geval geen VA of preset dingen.
Ik houd wel van rare dingetjes. Misschien iets klein-modulairs of een analoog fx.
B.v. tl audio Fatman 1 ofzo. Iets van valve compressie kan ik nog wel gebruiken.
Maar geen tape-echo's, want die heb ik al genoeg... Mengtafels ook niet... monitor boxen niet.... een okay audiokaart, daarvoor ben ik misschien nog wel te porren.... of een microfoon uit de MKH serie..... ben ff aan het brainstormen...... of iets van analoge opname spullen.... misschien.... of een andere gekke synth misschien ook wel.... een theremin (cloon) ofzo... of een analoge losse filter....

Make me an offer I can't refuse!

En ruilen voor geld.... hm.. dan wil ik er 300 euro's voor terugzien.

OW trouwens deze heeft een Amerikaanse stekker; maar ik gooi er de adapter bij in!

Origineel geplaatst door dob
of iets van analoge opname spullen....

ik heb nog een hele vette teac A3340S 4-sporen bandrecorder staan... werkt nog helemaal goed behalve dat de koppen wat oud zijn... is iig het apparaat waar ik totnutoe de beste bass uit heb horen komen!... misschien ben je in zoiets geinteresseerd?

en een hoop andere, de 3440 is echt een vette machine, instant automatische mastering en compressie :)

Watr is overigens het verschil tussen een 3440S en een gewone 3440?

Als iemand nog een 3440 heeft, ik heb nog een afstandsbediening voor de 3440 liggen (en dat werkt dus met een hele lange kabel niet met infrarood ofzo :) ) Dan kun je hem aan de andere kant van de kamer besturen (afspelen / laten opnemen etc.). Ook moet ik nog ergens een MIDI to Tape sync converter voor de 3440 hebben liggen...4 extra analoge audio channels voor bij cubase :D

Origineel geplaatst door koediman
ik heb nog een hele vette teac A3340S 4-sporen bandrecorder staan... werkt nog helemaal goed behalve dat de koppen wat oud zijn... is iig het apparaat waar ik totnutoe de beste bass uit heb horen komen!... misschien ben je in zoiets geinteresseerd?

Vertel 's wat meer!!
Hoezo zegt Racheem "instant automatische mastering en compressie" ??

Ik wil nl. wel zo'n ding dan gebruiken als "final tape".
En wat kosten nieuwe koppen (is daar nog aan te komen?) en b.v. een losse nieuwe tape? En hoeveel kan er op 1 tape?
Dit is echt net van VOOR mijn tijd... mijn pa had wel nog zo'n ding!

mmm... veel vragen waar ik ook niet exact het antwoord op weet...

heb ff wat gegoogled en dit kwam ik tegen over het verschil tussen 3440 en 3440s: (van de tascam site)

1) The TEAC A3340 was built specifically as a quadraphonic recorder. However, musicians were instantly attracted to the A3340 because of its low price and ability to record four tracks. This was fortunate for TEAC, as quadraphonic playback never caught on to the degree the consumer audio industry pundits had predicted. Dr. Abe and several TEAC employees in the United States quickly grasped the incredible potential of the A3340 as a multitrack recorder, and developed the Simul-Sync technology for the A3340S. This technology enabled the record head to also act as a play head, thus eliminating the delay time between playback and recorded tracks which occurred when record and play heads were physically separated.

Even though the TEAC A-3340S was not originally intended for use in a professional environment, its versatility and performance made it a huge success and cemented demand for this affordable multitrack technology. This model was the foundation upon which TASCAM's multitrack business was built.

de koppen die er nu op zitten heb ik er zelf in 92 ofzo, (toen ik 'm kocht) op laten zetten bijaudio wolff in tilburg... is zo'n pro-hifi zaak en die weten wat ze kunnen vragen voor reparaties (ik zou het nu misschien ergens anders proberen) ... kostte toch en aardige duit (iets van 500 gulden?)... er zit nou een klein beetje roest op die koppen, misschien weet iemand hoe je dat weg krijgt?... gewoon met alcohol schoonmaken werkt niet goed genoeg... het zou goed kunnen dat er een soort reparatie van die koppen mogelijk is zodat je ze niet nieuw hoeft te kopen.

deze firma heeft ze trouwens nieuw voor 50 dollar staan zie ik ... is toch wel een heel stuk goedkoper!

en deze firma ziet er ook uit alsof ze wel iets weten van deze machine en evt. het vernieuwen van de koppen.

dan nog je vraagje over tapes... het ligt aan de snelheid van het tape-transport (kun je instellen op de machine) hoe lang ze meegaan... denk aan 90/45/22,5 minuut.... de kosten van tape zijn ook niet bepaald gedaald de afgelopen jaren... ik heb er laatst nog 1 gekocht voor iets van 17 euro ofzo... bedenk wel dat als je'm als final mastering apparaast gebruikt, je de tapes een flink aantal keer kunt hergebruiken zonder kwaliteitsverlies...

wat racheem bedoeld is dat door het opnemen met deze machine je muziek automatisch "af" klinkt... je kunt vet in't rood opnemen en dan krijg je "tape-compressie" waarvan welke digitale plug-in/mastering-device dan ook alleen maar kan van dromen...

Origineel geplaatst door koediman
[B
wat racheem bedoeld is dat door het opnemen met deze machine je muziek automatisch "af" klinkt... je kunt vet in't rood opnemen en dan krijg je "tape-compressie" waarvan welke digitale plug-in/mastering-device dan ook alleen maar kan van dromen... [/B]

Kijk.... dat is interessant! Ik heb een keer laatst van een oude casette tape een CD gebakken, en iedereen is kapot van de sound van die cd. Ik ben wel steeds enthousiaster geworden over tape-als-master. Het geeft me ook het gevoel, nou al, dat als ik een track op tape heb staan het meteen veel meer betekenis en waarde heeft. Het heeft niet het cheape hap-slik-weg karakter van b.v. mp3.

Dus ik kan 1 spoor opnemen, terug gaan, volgend spoor opnemen, etc.? En kan ik ook een "slecht spoor" weer overvegen met iets anders? Denk het wel, maar ff voor de zekerheid. En kan ik ook na de opname een los spoor afspelen? Ja he? Want uiteindelijk zal ik ook wel weer een keer naar de PC gaan met de tapes. En ik kan ook een spoor afspelen, het bewerken (tape echo of iets, of door de ms-20 filter), en dat op spoor 2 zetten zeker?
Dan kan ik ook wat schetjes maken ermee. En op verschillende snelheden afspelen? Kan dat ook?

Yeah, misschien wordt dat nog wat met deze deal.

17 euro vind ik nog wel te doen voor een tape. Dus die worden nog nieuw verkocht?
Wel denk ik dat ik dus 4 nieuwe koppen moet kopen...

Da's trouwens 50 pond, wat op die site staat, maar de tekst vind ik wel vaag:

"
TEAC 3340 - set of 4-channel heads - new. £50 the set of 3
"

Krijg je 3 koppen, 3 sets van 4 koppen, of is het een typfout; die laatste 3 moet een 4 zijn... denk het laatste he.

Waar woon jij eigenlijk, Koedi?

Wellicht wil je eigenlijk wel een beetje oude koppen :) ....het geluid wordt nog net iets fluffier en smudgier...net niet te hifi...en dat is toch wel eigenlijk waarom je op tape overgaat niet?

wat racheem bedoeld is dat door het opnemen met deze machine je muziek automatisch "af" klinkt... je kunt vet in't rood opnemen en dan krijg je "tape-compressie" waarvan welke digitale plug-in/mastering-device dan ook alleen maar kan van dromen...

Yep, het doet al het werk voor je :)...zeker als je met computers werkt is tape een goede optie om het geluid warmer te laten klinken...alhoewel ik soms wel onder de indruk ben van sommige software tape emulaties hoor.

Koediman, bij de betere hifi audio zaak kun je schoonmaak spul krijgen voor de koppen. (errr..de hele betere hifi audio zaak dan :) )

Kijk.... dat is interessant! Ik heb een keer laatst van een oude casette tape een CD gebakken, en iedereen is kapot van de sound van die cd. Ik ben wel steeds enthousiaster geworden over tape-als-master. Het geeft me ook het gevoel, nou al, dat als ik een track op tape heb staan het meteen veel meer betekenis en waarde heeft. Het heeft niet het cheape hap-slik-weg karakter van b.v. mp3.

Dus ik kan 1 spoor opnemen, terug gaan, volgend spoor opnemen, etc.? En kan ik ook een "slecht spoor" weer overvegen met iets anders? Denk het wel, maar ff voor de zekerheid. En kan ik ook na de opname een los spoor afspelen? Ja he? Want uiteindelijk zal ik ook wel weer een keer naar de PC gaan met de tapes. En ik kan ook een spoor afspelen, het bewerken (tape echo of iets, of door de ms-20 filter), en dat op spoor 2 zetten zeker?
Dan kan ik ook wat schetjes maken ermee. En op verschillende snelheden afspelen? Kan dat ook?

Yeah, misschien wordt dat nog wat met deze deal.

17 euro vind ik nog wel te doen voor een tape. Dus die worden nog nieuw verkocht?
Wel denk ik dat ik dus 4 nieuwe koppen moet kopen...

Da's trouwens 50 pond, wat op die site staat, maar de tekst vind ik wel vaag:

"
TEAC 3340 - set of 4-channel heads - new. £50 the set of 3
"

Krijg je 3 koppen, 3 sets van 4 koppen, of is het een typfout; die laatste 3 moet een 4 zijn... denk het laatste he.

Waar woon jij eigenlijk, Koedi?

er zitten drie koppen op dat ding... als ik het goed heb 1 voor afspelen, 1 voor opnemen en 1 voor wissen... al deze koppen zijn viersporenkoppen.

het is een echte vier-sporenrecorder, dus je kunt inderdaad doen wat je voorstelt ...

en ik woon trouwens in r'dam

enne... die koppen zien er zeker niet echt slecht uit... misschien dat raheem's advies voor schoonmaakspullen een hoop geld en moeite kan schelen!

Jaaaaahh Raheem, Thnx! Jij snapt idd. precies waarom ik dit ding wil hebben. En volgens mij doet het precies waar ik naar op zoek ben.

Dus die koppen dat is gewoon vet zo. Da's ook met 1 v. die tape-echos van mij, een oude Dynachord, dat ding klinkt me toch een partijtje ranzig, heerlijk! Die kop zal ook wel half weggeroest zijn onderhand. Maar dat is weer over de top, niet goed als master...

Dus die koppen kunnen op zich wel blijven/schoongemaakt worden. Hoef ik alleen nog een paar tape's gaan halen. Voor nu. Hmmm. Nice!
Koedi, misschien moeten we maar 's op mail/pb'en gaan overstappen!

En daarnaast; niks evenaart de geur van olie en smeer van electromotors en oude mechanica als je de studio in loopt... natural high.

Het aanbod staat nog steeds.... ik was niet zeker over de ruil en Koediman ook niet.... heb wel zijn cr-8000 overgenomen.
(thx Koedi, wat een vet ding!! Dit rockt! M'n cr-78 is er een mietje bij!)

Dus uhm.... moderator, gooi eigenlijk ook maar een slotje op deze thread, die X-911 blijft hier bij papa :)

Het aanbod staat nog steeds.... ik was niet zeker over de ruil en Koediman ook niet.... heb wel zijn cr-8000 overgenomen.
(thx Koedi, wat een vet ding!! Dit rockt! M'n cr-78 is er een mietje bij!)

Dus uhm.... moderator, gooi eigenlijk ook maar een slotje op deze thread, die X-911 blijft hier bij papa :)

ja shit, je kan hier niks wijzigen... nouja als iemand nog interesse heeft pb't ie maar, en gooi een slot op deze draad svp.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back