Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door dob
of iets van analoge opname spullen....

) Dan kun je hem aan de andere kant van de kamer besturen (afspelen / laten opnemen etc.). Ook moet ik nog ergens een MIDI to Tape sync converter voor de 3440 hebben liggen...4 extra analoge audio channels voor bij cubase 
Origineel geplaatst door koediman
ik heb nog een hele vette teac A3340S 4-sporen bandrecorder staan... werkt nog helemaal goed behalve dat de koppen wat oud zijn... is iig het apparaat waar ik totnutoe de beste bass uit heb horen komen!... misschien ben je in zoiets geinteresseerd?
Origineel geplaatst door koediman
[B
wat racheem bedoeld is dat door het opnemen met deze machine je muziek automatisch "af" klinkt... je kunt vet in't rood opnemen en dan krijg je "tape-compressie" waarvan welke digitale plug-in/mastering-device dan ook alleen maar kan van dromen... [/B]
....het geluid wordt nog net iets fluffier en smudgier...net niet te hifi...en dat is toch wel eigenlijk waarom je op tape overgaat niet?wat racheem bedoeld is dat door het opnemen met deze machine je muziek automatisch "af" klinkt... je kunt vet in't rood opnemen en dan krijg je "tape-compressie" waarvan welke digitale plug-in/mastering-device dan ook alleen maar kan van dromen...
...zeker als je met computers werkt is tape een goede optie om het geluid warmer te laten klinken...alhoewel ik soms wel onder de indruk ben van sommige software tape emulaties hoor.
)Origineel geplaatst door dob
Kijk.... dat is interessant! Ik heb een keer laatst van een oude casette tape een CD gebakken, en iedereen is kapot van de sound van die cd. Ik ben wel steeds enthousiaster geworden over tape-als-master. Het geeft me ook het gevoel, nou al, dat als ik een track op tape heb staan het meteen veel meer betekenis en waarde heeft. Het heeft niet het cheape hap-slik-weg karakter van b.v. mp3.
Dus ik kan 1 spoor opnemen, terug gaan, volgend spoor opnemen, etc.? En kan ik ook een "slecht spoor" weer overvegen met iets anders? Denk het wel, maar ff voor de zekerheid. En kan ik ook na de opname een los spoor afspelen? Ja he? Want uiteindelijk zal ik ook wel weer een keer naar de PC gaan met de tapes. En ik kan ook een spoor afspelen, het bewerken (tape echo of iets, of door de ms-20 filter), en dat op spoor 2 zetten zeker?
Dan kan ik ook wat schetjes maken ermee. En op verschillende snelheden afspelen? Kan dat ook?
Yeah, misschien wordt dat nog wat met deze deal.
17 euro vind ik nog wel te doen voor een tape. Dus die worden nog nieuw verkocht?
Wel denk ik dat ik dus 4 nieuwe koppen moet kopen...
Da's trouwens 50 pond, wat op die site staat, maar de tekst vind ik wel vaag:
"
TEAC 3340 - set of 4-channel heads - new. £50 the set of 3
"
Krijg je 3 koppen, 3 sets van 4 koppen, of is het een typfout; die laatste 3 moet een 4 zijn... denk het laatste he.
Waar woon jij eigenlijk, Koedi?

Origineel geplaatst door dob
Het aanbod staat nog steeds.... ik was niet zeker over de ruil en Koediman ook niet.... heb wel zijn cr-8000 overgenomen.
(thx Koedi, wat een vet ding!! Dit rockt! M'n cr-78 is er een mietje bij!)
Dus uhm.... moderator, gooi eigenlijk ook maar een slotje op deze thread, die X-911 blijft hier bij papa![]()