re 303 [ 303 replica jaja

Dis toch gaaf :-)

Tot op heden gaat het enkel om de PCB's en niet om een complete 303 replica

Maar hij is er iig lekker mee bezig weer Mr.Dinsync ;)

heb zn modulekkes ghoord by patmat; ok hoor ook al sequencer uitgracht
nu doosjhe erom;]
:okdan:

Erg triest wel dat eerst de TT-303 voor de bijl moet voor een voorstelling van zijn replica. Ik had een A B vergelijking verwacht met een TB-303 maar dit. waw kijk dit is SMD, dit is de tt-303, dit is brol. Lullig..

Als de prijs ok,is en de tt zakt dan koop ik een tt 2e hands. Boel gezeur er altijd over...

Erg triest wel dat eerst de TT-303 voor de bijl moet voor een voorstelling van zijn replica. Ik had een A B vergelijking verwacht met een TB-303 maar dit. waw kijk dit is SMD, dit is de tt-303, dit is brol. Lullig..

Ik vind dat persoonlijk wel meevallen, het is toch zijn goedrecht om het te vergelijken. Ik heb zelf ook een TT en die doet gewoon perfect wat die moet doen. Daarnaast zal DinSyncs 303 ook niet goedkoper worden dan de TT dus het zit imho niet eens in elkaars vaarwater.

Iemand toevallig een tb303 eprom van zijn quicksilver mod over, die ik mag kopen?? :engel:

Ik wil hem wel bouwen maar waneer de quicksilver rom mod eprom de enige optie is word het wel een erg dure bouw.

Denk dat veel dit niet helemaal beseffen.

Iemand toevallig een tb303 eprom van zijn quicksilver mod over, die ik mag kopen?? :engel:

Ik wil hem wel bouwen maar waneer de quicksilver rom mod eprom de enige optie is word het wel een erg dure bouw.

Denk dat veel dit niet helemaal beseffen.

quiksilver is meer dan enkel een eprom ;)

ik denk dat veel niet beseffen dat dit project niet meer is dan een clone van de PCB..

case en knoppen wordt ook al niet goedkoop

en wat dacht je van de trafo in het power gedeelte? deze was laatst dat ik checkte ook behoorlijk duur

Ik heb de PCBs voor 2 kits vandaag eindelijk ontvangen. Heb afgelopen maand ook de Avalon binnen gekregen. Het is een behoorlijk intensieve klus om de zeldzame componenten te sourcen. Als je van een avontuur houdt, vooral doen. Houdt er rekening mee dat er enorm veel chinese fake componenten worden aangeboden. Verder is er nog geen case beschikbaar. Dat zal pas gebeuren nadat Paul Barker (de initiator) voldoende kits heeft verkocht.
De Avalon klinkt 100% als een TB-303 + nog veel meer. Ik durf te stellen dat de Avalon in alle opzichten de originele TB-303 overtreft! Dit is de richting die Roland in had moeten slaan!
Aan de andere kant is er niets zo tof als een 100% replica van de TB-303 met eigen handen in elkaar te zetten.
Qua kosten ben je voor een Avalon EUR 1100 kwijt. Een RE-303 kost je (inclusief case) tussen de EUR 800-1000 + een 'enorme' hoeveelheid tijd! Ben heel benieuwd wat de prijs straks zal zijn van een complete RE-303 aangezien het een zeer tijdrovend project is (meeste tijd ben je bezig met sourcen van componenten).

M'n eerste riff op de Avalon moest natuurlijk die van Three-O-Three zijn!! Halverwege VCA depth aanpassing aan en kom de Sub osc er in! Toen ik dit voor het eerstop de Avalon hoorde was ik er even stil van! DAMN!! :D
https://soundcloud.com/user-446070356/zree-0-zree-on-an-avalon

Laatst gewijzigd:
Ik heb ook twee kits :)
Zoeken van componenten viel wel mee, gelukkig veel '"rare"parts via ebay gekocht. Die allemaal nog echt bleken ook nog hehe! Krijg na de Kerst mn Qs cpu binnen :)

Avalon Trekt mij niet...
Mijn tt's gaan nog verder dan een avalon :P
https://soundcloud.com/daan-doeleman-1/sets/cyclone-tt303-midnight

Cool. Heb je de space cadet of de alpha versie? TT is cool maar voor mij een net niet.. ;)

Vergelijkbare discussies

Back