Midiman Oxygen8

Earcatcherz

Ingeburgerd
Hoe sluit ik de Oxygen8 aan, zodat ik mijn sampler en mijn softsynths kan aansturen in Logic. Ik heb het nu als volgt, maar dit is dus niet goed: (Akai out>pc in /Akai in>Oxygen out /Akai thru>pc out /Oxygen met usb aan pc). Als iemand me stapsgewijs uit zou kunnen leggen hoe je deze set precies aansluit en misschien of je verder nog iets in de instellingen moet veranderen.

nou ja akai thru > pc out klopt in elk geval niet, dan krijg je dat twee "uitzendende" signalen tegen elkaar oplopen, als je me snapt. Ik had iets gedaan als dit (ik neem aan dat je op je pc sequenced?):

PC out --> akai in
oxygen out --> pc in

Ik denk dat op deze manier je pc reageert op je oxygen, en de akai op je pc (en zo dus via je sequencer op je oxygen)

Mijn Oxygen kocht ik nieuw voor 101 Euro. Ik heb hem onlangs wel al aangesloten, maar nog niks er mee gemaakt. hoe krijg je trouwens functies als cutoff, resonantie etc. toegewezen aan de draaiknoppen van de Oxygen? Schijnt te kunnen, maar hoe? Ik wil o.a. de ES1 en FM7 ermee aansturen.

Origineel geplaatst door Earcatcherz
Mijn Oxygen kocht ik nieuw voor 101 Euro.

fijn!

Ik weet niet hoe je die knoppen in cubase ofzo moet aansturen, ik snap namelijk nix van cubase, ik gebruik fruityloops en hoop later nog op cubase over te stappen. Met Fruityloops kun je gewoon alle knoppen een eigen functie geven.

duzz

Ik heb sindskort ook een Midiman Oxygen 8. (2dehands gekocht voor 120 euro).
Moet zeggen dat ik hevig mijn twijfels had over het apparaatje. Maar gosh! In 1 woord: Geweldig!

De Rotary knobs (jammer genoeg niet endless) voelen fijner aan dan die van de Phatboy en Doepfer Drehbank die ik nu had. Het niet endless zijn is opzich geen probleem, omdat de resolutie van de knopjes gewoon 1 is en de stand van de knop tijdens het draaien keurig wordt weergegeven op het led display van 0-127

Het toetsenbord speelt ook prettig. Vrij aparte feel, heel anders dan de klavieren die ik tot nu bespeeld heb (Yamaha CS2x, Roland XP-30, Roland JP-8080, Korg Triton, Korg Karma, Roland PC200mkII); dus vraag me af waar ze het klavier vandaan hebben :) Jammer genoeg is maar 2 octaven. Had het liefst 3 octaven gehad, maarja kan niet alles willen voor zo'n leuke gadget. ;)

Het geheel wordt supercompleet geleverd: inclusief handleiding, USB kabel, losse voeding en drivers.
Heb de Oxygen 8 gewoon met de USB kabel op mijn computer aangesloten en werd meteen herkend door Win2k, drivers geinstalleerd (Alles zonder restarten van computer) en kon direct aan de slag. Externe voeding is niet nodig, omdat Oxygen8 door USB poort gevoed wordt.
Oxygen8 kan als losse midi controller gebruikt worden; daarvoor zijn zowel midi in als out aanwezig ... en dan komt de externe voedingsadapter natuurlijk van pas.

Het enige wat ik nog moet uitvinden is hoe ik de knoppen, sliders en modulation wielen kan programmeren. Ik neem tenminste aan dat dit kan. Iemand tips? of software waarmee ik dat kan doen?

Laatst gewijzigd:
Programmeeren kan je gewoon met je eigen sequencer opje pc. Ik raad Quartz Audio Master Freeware aan. Dat heb ik ook (alleen wat uitgebreider). Dat werkt heel goed.
Groetjes

Origineel geplaatst door Rhy
Het enige wat ik nog moet uitvinden is hoe ik de knoppen, sliders en modulation wielen kan programmeren. Ik neem tenminste aan dat dit kan. Iemand tips? of software waarmee ik dat kan doen?

volgens mij kan je zowel de manual als software downloaden op www.midiman.de

Olaf

Ja dat mag ik hopen van wel. MAar dit heet zoiets als technical support en er zijn mensen die die dingen 2e hands hebben zonder handleiding. Die dingen verdwijnen immers altijd direct in de vuilnisbak of inde doos (die dan weer in de vuilnisbak verdwijnt).

ewww als je een synth of zubehör koopt bewaar je de manual toch zeker!
Als je eens iets na moet slaan al is t maar wat controller nr-tjes

"Wij IT'ers" lezen geen handleidingen. Had alleen nog maar gepielt met het apparaatje.

JA er zit een handleiding bij hoor ;) Ik koop al mijn 2dehands spul wel compleet uiteraard.
En het staat in de handleiding inderdaad duidelijk uitgelegd.

Was niet als flame bedoeld, dus niet gelijk zo'n superissue ervan maken luitjes ;)

Maarehm in de handleiding staat dus beschreven dat het met de hand moet en ik was benieuwd naar een proggie waarom ik het via software kon doen.
Maar ik red me wel met de handmatige programmering.

Back