Ik heb sindskort ook een Midiman Oxygen 8. (2dehands gekocht voor 120 euro).
Moet zeggen dat ik hevig mijn twijfels had over het apparaatje. Maar gosh! In 1 woord: Geweldig!
De Rotary knobs (jammer genoeg niet endless) voelen fijner aan dan die van de Phatboy en Doepfer Drehbank die ik nu had. Het niet endless zijn is opzich geen probleem, omdat de resolutie van de knopjes gewoon 1 is en de stand van de knop tijdens het draaien keurig wordt weergegeven op het led display van 0-127
Het toetsenbord speelt ook prettig. Vrij aparte feel, heel anders dan de klavieren die ik tot nu bespeeld heb (Yamaha CS2x, Roland XP-30, Roland JP-8080, Korg Triton, Korg Karma, Roland PC200mkII); dus vraag me af waar ze het klavier vandaan hebben

Jammer genoeg is maar 2 octaven. Had het liefst 3 octaven gehad, maarja kan niet alles willen voor zo'n leuke gadget.
Het geheel wordt supercompleet geleverd: inclusief handleiding, USB kabel, losse voeding en drivers.
Heb de Oxygen 8 gewoon met de USB kabel op mijn computer aangesloten en werd meteen herkend door Win2k, drivers geinstalleerd (Alles zonder restarten van computer) en kon direct aan de slag. Externe voeding is niet nodig, omdat Oxygen8 door USB poort gevoed wordt.
Oxygen8 kan als losse midi controller gebruikt worden; daarvoor zijn zowel midi in als out aanwezig ... en dan komt de externe voedingsadapter natuurlijk van pas.
Het enige wat ik nog moet uitvinden is hoe ik de knoppen, sliders en modulation wielen kan programmeren. Ik neem tenminste aan dat dit kan. Iemand tips? of software waarmee ik dat kan doen?