Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kapot of vanwege geld ?
tja, want een andere reden zou ik ook niet kunnen bedenken .Wat skeletum zegt... Als je een goed idee hebt en het goed uitvoert maakt het niet zoveel uit met welke gear je dit doet... Kan zelfs met gratis vst's... Tis de kok, niet de keuken die het hem doet...
Anderzijds is het ook de workflow... Om een of andere reden kan ik sneller/beter beats maken op mijn AR dan dat ik blokjes aanklik op een VST... Sommige mensen zweren bvb bij de workflow van een MPC...
Qua sound is er volgens mij ook nog een verschil: een sample is meestal statisch. Zie het als een snapshot/foto nemen van het geluid (bvb drumhit). En als je die opneemt/afspeelt onder ideale omstandigheden zal die vrij identiek klinken als het origineel. Maar om het boeiend te houden wil je dat die klanken een beetje dynamisch veranderen in de tijd. Iedere synth/drumdoos heeft een aantal klankparameters die je kan veranderen (bvb de kleine knopjes op je TRxox of AR) die verschillen per synth/drumdoos en die hem uniek maken. Dit is natuurlijk quasi onmogelijk om te emuleren met een sampler. Een sampler heeft natuurlijk wel andere parameters die je kan tweaken (bvb filters) maar die klinken dan natuurlijk anders dan het origineel (die de parameters van de sampler misschien zelfs niet heeft). Daarom is het niet slechter of beter maar wel anders... Ik doe dit vaak opzettelijk: neem een sample en gooi hem door mijn analoge drumdoos (AR)...