Alterkraft - Consolation - Deep House

Alterkraft

Stamgast
Gegroet,

Is weer een tijdje geleden ik nog iets heb klaargekregen. Deze keer me een beetje meer op het vocale gebied proberen verdiepen. Heb deze track met 1 softsynth namelijk Synth1 gemaakt en best wel hard verschoten wat dat gratis dingetje kan.

Anyway hier is de plaat, einde is nogal abrupt.

https://soundcloud.com/zpazt/consolation-master-v3

Bedankt voor het luisteren.

Danku, danku. Maar ik ben er niet tevreden over. De mix opzich klinkt tamelijk ok, vind ik zelf. Heb het te druk gemaakt vermoed ik als de track vordert.

dit is serieus goed aan't worden :okdan:
het is maar een idee:
voor de sfeer is het misschien sterker om de (pompende) pads en lead nog dunner / ijler te maken, dus laag eraf, meer sprankel, reverb alleen hoog
graag een nog betere versie!

Dankuwel, dankuwel voor de lovende reacties.

Steekt ondertussen ook al redelijk wat werk en tijd in dus zeker fijn om te horen, zelf ben ik het op de rand van beu gehoord, wat logisch is denk ik. Anyway, ik heb de track wat verfijnd, de mix strakker gemaakt en geëxperimenteerd met de pads. Ik post zeker deze week het uiteindelijke resultaat.

Ben echt verschoten van Synth1, ziet er grafisch uit als iets dat gemaakt is op een Atari, maar geeft de softsynth dan ook weer zijn charme... Het doet wat je eraan vraagt en de sounds zijn enorm voorspelbaar. Ga deze ongetwijfeld meer gebruiken, kan hem ook aanraden. Heeft geen presets (voor zo ver ik weet?) dus ben van nul begonnen. Wat leuk is.

https://soundcloud.com/zpazt/irreversible-demo

Zij projectje vandaag ineengeknutseld... Na het zien van de film Irreversible.

@Dr van Lansberg

Bedankt, apprecieer het, heb nooit met vocals gewerkt. Vind ik het moeilijkste om in de mix te mengen. Maar daar komen Waves plugins dan weer handig bij kijken...

De sound van dat baslijntje is wel echt lekker. Mix is ook prima. Qua opbouw enzo vind ik de breaks wel een beetje te lang t.o.v. de stukken met beats.

Die tweede heeft een nogal irritante en prominente piek ergens in het midlaag (ofzo). In ieder geval is het die sound waar je mee begint.

Back