Proces Verbaal voor postertjes plakken ????

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Kijk, als ik morgen met grote posters kom en die op jouw (mocht je die hebben) huis ga plakken wordt je ook niet vrolijk. Stel dat je er dan nog iets van zou gaan zeggen en ik scheld je uit voor boerenlul dan wil ik nog wel weten hoe relaxed je blijft...

Tuurlijk moet de politie zich bezig gaan houden met echte criminelen, maar dan moeten we ze wel de tijd geven om hun werk uit te voeren. Kort gezegd, jezelf gedragen en de stad schoonhouden. Hoeven ze ook niet meer 24 uur per dag achter C-Code aanhobbelen.:bekdicht:

Origineel geplaatst door C-Code
publieke plakplaatsen werken alsvolgt: ik plak gisteren iets erop, vandaag hangt er alweer iets overheen (openbare plakborden zijn er ook maar 4 of 5 in heel Den Bosch, op plekken waar niemand langskomt)

Op de poster stonden naast het logo alleen een datum en de plek, en onderaan de 2 logotjes van de organisatoren.

op plekken waar niemand langskomt??? wat denk je van bij de diezebrug.....mooie locatie. als je midden in de stad gaat kijken is het niet veel ja, maar je mag ook posters hangen in verscheidene kleding en schoenenzaken.......!!

Het wordt dan toch gewoon een procesverbaal?
Die zijn gewoon 38 euro of zo.

Maar als je iets doet wat niet mag en de wouten snaaien je dan moet je gewoon dokken.
Dan had je maar met die burocratische molen in zee moeten gaan.
Zeker te lui om ff bij het stadhuis langs te gaan. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Zeker te lui om ff bij het stadhuis langs te gaan. ;)

Ik zit al hardstikke vaak in het gemeentehuis omdat ik bezig ben om (samen met een jongerencontactambtenaar van de gemeente) een feest te organiseren in de brabanthallen op 31 oktober waar de gemeente 45.000 euro voor uit heeft getrokken, entree is gratis. Mijn onderdeel in dit feest is de afterparty tussen 0.00 & 3.00.

Maar ik mag niet via die jongerencontactambtenaar dit regelen, en die geeft al aan mij aan hoe lang het duurt om een vergunning voor dit soort zaken aan te vragen. Plus de gemeente geeft geen verguningen weg om te plakken op dingen als electriciteits- en schakelkastjes of prullenbakken. Waarschijnlijk trek ik de boete nog wel van de organisatiekosten van onze avond af.........no problemo.......en volgende keer gewoon 's-nachts plakken.

Greatmuffin: we plakken nooit op huizen

Dextah: das inderdaad wel een goede actie !

Ik hoop dat die lullige posters je contact niet verslechteren met de gemeente.

En uitspraken zoals: "Waarschijnlijk trek ik de boete nog wel van de organisatiekosten van onze avond af.........no problemo.......en volgende keer gewoon 's-nachts plakken." zou ik niet in het openbaar doen als je nog om de tafel moet zitten, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Ik hou er in ieder geval over op.

Mmm je zou eens moeten weten hoe vreemd verhoudingen liggen binnen gemeentes. Die jongerencontactambtenaar moet binnen zijn eigen vakgebied/beroep ook knokken tegen onbegrip mbt de jongerencultuur. Sinds het gemeentebestuur voor het grootste gedeelte uit VVD'ers bestaat verdwijnt veel subsidiegeld in de verkeerde kanalen, en zijn jongeren en de jongerencultuur totaal niet meer belangrijk voor de gemeente. Terwijl er op diverse internetsites als http://www.s-hertogensaai.nl veel kritische geluiden richting de gemeente gemaakt worden. Als je in Den Bosch zou wonen en betrokken zijn met het uitgaansleven dan zou je weten wat voor kutbeleid er door de gemeente gehanteerd word (in de woorden van de vvd'ers een uitsterfbeleid/ontmoedigingsbeleid mbt uitgaansgelegenheden).

En dat van die organisatiekosten kan ik hardopzeggen omdat dat ons eigen budget is (hoef ik niemand voor te verantwoorden)

En dat van die organisatiekosten kan ik hardopzeggen omdat dat ons eigen budget is (hoef ik niemand voor te verantwoorden)
Als jij subsidiegelden gaat gebruiken om boetes af te betalen, denk ik dat het snel stopt.

Plak dan die posters op die plekken waar het wel mag en de rest doe je met flyers of zo.

Lijkt me nogal zonde om budgetten aan boetes op te maken terwijl je er andere zinnerige dingen mee kunt doen. ;)

Greatmuffin: we plakken nooit op huizen

Excuses voor het eventuele misverstand C-Code maar had het idee dat je me wel begreep. Wat ik wilde zeggen is dat je niet zelf kunt bepalen of je op andermans eigendom je posters mag plakken. Doe je het wel dan kun je een boete verwachten. Zeur dan ook niet dat de politie een klootzak is of zich met "belangrijkere" zaken moet bezighouden.

Als we met z'n allen zelf gaan bepalen waar de grens ligt, wordt het hier een oerwoud ipv van een bos. ;)

Tipje: Je gaat een briefje met accept giro ontvangen. Dit ziet eruit als een boete. Maar het is een schikking, en die moet je niet betalen. Daarmee beken je nml schuld. Maakt in dit geval geen moer uit maar omdat men het al zo druk heeft duurt het eeuwen voordat het voorkomt.

Dat duurt vaak telang en wordt alles geseponeerd :D Scheelt geld.

Misschien een idee om de posters bij mensen uit te delen die ze achter hun raam oid hangen. Scheelt geouwehoer met de politie.

Verder veel succes met je feesten C-code.

een tijde terug organiseerde wij feesten in Utrecht en toen na wat zou t zijn drie maanden kreeg die tent waar wij die feesten deden een keurig paket met foto's van al onze plaksessie's t waren geloof ik een foto'tje of 500 (wild plakken kost ongeveer 500euro per poster officieel) dus kregen we er een leuke factuur bij van 50,000 euro!! Dus wij niet zo blij maar wat bleek nou dat die tent al waarschuwing had gehad tegen het plakken dus waaren wij officieel niet aansparakkelijk dus na wat dreigende telefoontjes van de eigennaar en veel gezeik hebben we uiteindelijk niks meer van hem vernomen! toch leuk zo iets! kijk wel atijd extra goed uit als ik in utreg ben!

Origineel geplaatst door Cornerman
Tipje: Je gaat een briefje met accept giro ontvangen. Dit ziet eruit als een boete. Maar het is een schikking, en die moet je niet betalen. Daarmee beken je nml schuld. Maakt in dit geval geen moer uit maar omdat men het al zo druk heeft duurt het eeuwen voordat het voorkomt.

Dat duurt vaak telang en wordt alles geseponeerd :D Scheelt geld.
eeh, nee zo werkt het niet. Als ik het goed begrijp dan heeft C-code een KORT-OM zaakje aan zijn broek hangen. Dit houdt in dat de politie het zaakje doorspeelt aan justitie en die er in zijn oneindige wijsheid over laat beslissen. Je moet vast en zeker een briefje op het politiebureau komen ophalen? Daarin staat het bedrag dat je moet betalen om de zaak te schikken. Als je dat niet doet, moet je voorkomen. Datum en tijdstip hiervoor staan al vast en staan op dat briefje. Het heeft dus geen enkele zin om het maar op zijn beloop te laten. De rechter zal toch bepalen dat je schuldig bent...

tis overigens ook geen Lik-Op-Stuk zaakje, zoals door Camiel Toe gezegd werd. Bij Lik op stuk mag je namelijk meteen aan oom agent betalen. Heb je niet zoveel bij je, dan loopt mijnheer diender gezellig mee naar de pinautomaat.

hoe ik dit zoal weet? tjsa, 'k heb zelf bij de politie gewerkt :smeris:
(niet schoppen/slaan)

Origineel geplaatst door ProtoHuman
(niet schoppen/slaan)

450.gif
455.gif
457.gif
441.gif
444.gif
437.gif

1480.gif

1490.gif

1492.gif

..
..hoe ik dit zoal weet? tjsa, 'k heb zelf bij de politie gewerkt :smeris:
(niet schoppen/slaan)

..alsof een agent alles weet zeker. in mijn ervaringen weten die ..smurfen 8 van de 10 keer zelf niet waar ze mee bezig zijn en hebben ze een lekkere 'befehl-ist-befehl' mentaliteit en doen ze dus gewoon wat de opperhoofd-smurf ze opdraagt. spreekt wel voor je dat je d'r niet meer werkt; you've grown a brain.
maar verder kan je als je bezwaar aantekent een heel eind komen. veel mensen hebben geen zin om moeilijk te doen of hebben geen zin om lang met zoiets bezig te zijn dus laat men 't maar zo. terwijl er vaak wel iets te vinden is waar je je gelijk mee kan halen. je kan op http://wetten.overheid.nl wel een boel te weten komen; 's wel lastig zoeken en allemaal wetboek-taal maar wel nuttig.
en persoonljk vind ik 't een beetje triest om over posters plakken te gaan janken als er zoveel ergere shit gebeurt. maar ja de politie heeft voor mij zowiezo al afgedaan. die gasten zijn er nooit als je ze kan gebruiken en altijd als je ze niet wil zien; ga ik aangifte doen van m'n gejatte fiets, waarbij ik met aan-zekerheid-grenzende-waarschijnlijkheid de daders kan aanwijzen, en vraag ik of ze er nog iets aan gaan doen, krijg ik als antwoord 'nee meneer dat heeft geen prioriteit'...posterplakkers bekeuren zeker wel dan. assholes.

ff verduidelijken: 'k was zelf geen juut maar was baliemedewerker (vakantiebaan). Hoe andere korpsen functioneren weet ik niet, maar waar waar ik werkte (terschelling) moet ik zeggen dat ze aardig hun best deden er wat van te maken.

Origineel geplaatst door oozi
en persoonljk vind ik 't een beetje triest om over posters plakken te gaan janken als er zoveel ergere shit gebeurt. [/B]

Dat kan, maar jij bent waarschijnlijk iemand die het ook niet erg vind als anderen jouw bezittingen gaan beplakken. Verschil in mentaliteit misschien.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Dat kan, maar jij bent waarschijnlijk iemand die het ook niet erg vind als anderen jouw bezittingen gaan beplakken. Verschil in mentaliteit misschien.

nee eerder een kwestie van je prioriteiten in de juiste volgorde hebben. ik zou niet zo'n problemen met oom agents antiposterplakaanpak hebben als ik wist dat de echte criminaliteit ook aangepakt werd. en dat is gewoon niet 't geval. gisteren nog op 't rtl-nieuws: er wordt meer van onze (zuurverdiende) belastingcenten uitgegeven aan politie inzet bij voetbalwedstrijden dan aan politie inzet voor de oplossing van verkrachtingen en roofmoorden. onafhankelijk van 't feit dat voetbal mij persoonlijk geen reet interesseert vind ik dat belachelijk; laat die clubs z'n eigen rommel regelen en als ze dat niet lukt gewoon geen publiek meer bij de wedstrijden.

eeh, nee zo werkt het niet. Als ik het goed begrijp dan heeft C-code een KORT-OM zaakje aan zijn broek hangen. Dit houdt in dat de politie het zaakje doorspeelt aan justitie en die er in zijn oneindige wijsheid over laat beslissen. Je moet vast en zeker een briefje op het politiebureau komen ophalen? Daarin staat het bedrag dat je moet betalen om de zaak te schikken. Als je dat niet doet, moet je voorkomen. Datum en tijdstip hiervoor staan al vast en staan op dat briefje. Het heeft dus geen enkele zin om het maar op zijn beloop te laten. De rechter zal toch bepalen dat je schuldig bent...

tis overigens ook geen Lik-Op-Stuk zaakje, zoals door Camiel Toe gezegd werd. Bij Lik op stuk mag je namelijk meteen aan oom agent betalen. Heb je niet zoveel bij je, dan loopt mijnheer diender gezellig mee naar de pinautomaat.

(niet schoppen/slaan)

Ik bedoelde met het lik op stuk beleid het wild plassen.

Ach ja ik zie het gewoon zo..
Als ik een massale knokpartij in m'n tent heb en ik bel die mannen
straan er altijd binnen ee npaar minuten een paar busjes voor de deur.
Vriendelijke jonge mannen met een gulle lach.
Errug behulpzaam.:okdan:

Als er ingebroken is en ik ga aangifte ervan doen krijg ik zo'n
chagarijnige balie zeug (die over de telefoon wel geil klinkt)
Kunt u daar even plaats nemen dan wordt u zo geholpen.
vervolgens 3 uuuuuuuuuuuurrrrr.r.rrrr laterrrr.r.rrr
komt er een uniform herstel...analfabetisch blauw uniform
geen tik ervaring..ik tik ook met 2 wijsvingers maar ik raak elke toets die
ik raken wil. Ik heb in mijn tijdschrijf registratie form een xtra code aanmoeten maken
voor de xen dat ik aangifte moet doen.
:r
En vervolgens moet je weer langs dat stuk balie gedrocht...

moraal vh verhaal.
je hebt goede en slechte marokanen ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back