Internet : wat is beter, kabel/ISDN/ADSL??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Sinds ik een PC heb, zit ik op Internet via een telefoonmodem en dat is voor downloaden natuurlijk fokking traag...

Surfen enzo op het synthforum bv is nog wel te doen maar ik zit eraan te denken om een keer een snellere verbinding te nemen..
Nu is mijn vraag, wat is het beste/snelste/veiligste/makkelijkste (en goedkoopste) om voor thuis te nemen,
Internet via kabel, ISDN of ADSL ??
en is een USB modem het beste of moet er een netwerkkaart in mn PC...

en welke provider is het betrouwbaarste ?

Thankxx

:biertje: :peukie:

Goedkoop is het niet, maar volgens mij is kabel wel het snelst.
Het vervelende is alleen dat je haast niet meer terug kunt naar iets anders, want je ergert je meteen dood aan de snelheid.

Origineel geplaatst door Richard
want je ergert je meteen dood aan de snelheid.

eeeh hoe bedoel je :confused:

Kabel gaat zo snel. Op mijn werk heb ik ADSL en daar stoor ik mij al hoe traag dat gaat, terwijl toen ik een telefoon verbinding had ik het vreselijk snel vond gaan.
Ik heb Chello met pci kaartje en een externe modem en ik heb nooit klachten

Re: Internet : wat is beter, kabel/ISDN/ADSL??

Origineel geplaatst door Bass
Hallo,

Sinds ik een PC heb, zit ik op Internet via een telefoonmodem en dat is voor downloaden natuurlijk fokking traag...

Surfen enzo op het synthforum bv is nog wel te doen maar ik zit eraan te denken om een keer een snellere verbinding te nemen..
Nu is mijn vraag, wat is het beste/snelste/veiligste/makkelijkste (en goedkoopste) om voor thuis te nemen,
Internet via kabel, ISDN of ADSL ??
en is een USB modem het beste of moet er een netwerkkaart in mn PC...

en welke provider is het betrouwbaarste ?

Thankxx

:biertje: :peukie:

Kabel - ISDN - ADSL: ISDN zou ik zeker niet nemen. Je steeds met een time out. Als je je verbinding 20 minuten niet gebruikt, wordt deze automatisch verbroken en moet je ze opnieuw activeren. ADSL is iets trager dan Telenet, maar heeft wel als voordeel dat het kan werken op de standaard telefoniebekabeling. Bij ADSL moet je wel even nagaan of je kort genoeg bij een hub woont. Woon je daar te ver van af, dan werkt ADSL gewoon niet. Als je via de kabel wil gaan, moet je rekening houden dat er nog wat extra materiaal in je garage of zo geïnstalleerd moet worden (reken op ongeveer één vierkante meter). Je kan best bij de kabelmaatschappij ook even nagaan of er in jouw straat al kan aangesloten worden. Tegenwoordig is dit niet zo'n probleem meer, maar enkele jaren geleden was de nodige infrastructuur nog niet in alle gemeenten aangebracht.

USB of netwerkkaart kan ik weinig over zeggen: netwerkkaart zit in je PC en hebt minder plaats nodig, maar een USB-modem werkt net zo vlot, dacht ik.

Over providers kan ik weinig kwijt.

Ik hoop dat je'r iets aan hebt.

;)

:doei:

ADSL heb ik prima ervaringen mee....nooit gezeik met instellingen ....alles werkt prima.....
Kabel heb ik jarenlang gedonder mee gehad en veel gezeik gehad met instellingen.....met kabel heb je of geluk (omdat het goed en snel is), of je hebt pech !

Ik hoop dat je genoeg geholpen bent.

Wellicht zijn er andere plekken op het internet waar je sneller een antwoord kunt vinden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back