Ableton 9 met VIRUS TI 2 probleem!

TI en TI2 hebben het bij mij nog nooit goed gedaan. Op geen enkel platfom (Mac, PC) in geen enkele sequencer. Waardeloos ding.

Gisteren nog wat zitten experimenteren. Het lukt wel om de Virus correct in de maat te krijgen met de Live knop aan, maar hij wordt dan heel onnauwkeurig, dat is duidelijk te horen. Access waarschuwt er ook voor dat alleen tijdens het inspelen de Live knop gebruikt moet worden.

Nou ja, andere optie is dan de TI via midi te gebruiken, wat overigens wel goed te doen is. Alleen dan mis je de total recall en de mogelijkheid om de USB outputs te gebruiken en 6 inputs op je soundcard te besparen...

Bij mij loopt 'ie wel goed sync zonder live-mode, alleen bij hogere buffersizes krijg je inderdaad die latency op je andere plugins wat je beschreef. Ik zou dan in mijn geval ook Live mode alleen aanzetten als ik iets in wil pingelen en de last zou hebben met de latency.

Ik heb hem ook getest als een pure hardware synth. Dus geen usb verbinding , enkel via Midi in en de analoge out's. Zowel op de analoge outs als op de headphone output hoor ik dezelfde ruis. Ik ga hem dus moeten opsturen denk ik :(

Back