Het antwoord op die laatste vraag is overigens: allemaal. In ieder geval via Parallels. Ik gebruik zelf XP binnen Parallels 11 op El Capitan. Bootcamp gaat zeker weten niet werken voor XP.
En voordat men het vraagt: in mijn geval omdat ik een oude applicatie moet onderhouden in Visual Studio 6, en VS6 draait op (maximaal) XP. Die applicatie wordt herschreven, maar tot die tijd is er nog sporadisch onderhoud aan de huidige versie. Best legitiem gebruik van XP toch?
En voordat men het vraagt: in mijn geval omdat ik een oude applicatie moet onderhouden in Visual Studio 6, en VS6 draait op (maximaal) XP. Die applicatie wordt herschreven, maar tot die tijd is er nog sporadisch onderhoud aan de huidige versie. Best legitiem gebruik van XP toch?

Overigens drive ik dit 21:9 scherm vanaf m'n early 2011 Macbook pro. Doorgelinkt via m'n UAD Apollo Thunderbolt. Works like a charm. Wel gaat de Macbook een beetje loeien als er veel UAD UI's op het 21:9 scherm tegelijk gerenderd moeten worden. Dan heeft de Macbook het duidelijk ietsje zwaarder.

hoewel sommigen het uiteraard zo willen zien.