synthe-sizer
Ingeburgerd
Ik heb nu sinds kort een Korg Polysix in mijn bezit, mooi apparaat om te zien maar de geluiden vallen me wat tegen. Ik vraag me af of het aan dit apparaat ligt, of dat het gewoon een ruizige en slappe synth is. Ik heb verschillende tutorials op youtube gekeken om bepaalde sounds na te maken met de P6, maar ook al programmeer ik alle waarden precies hetzelfde in, het klinkt niet zoals het zou moeten klinken in het filmpje.
Heb de polysix nu niet thuis staan, maar heb snel even wat random notes gespeeld en opgenomen via m'n mini laptop. Wellicht clipt hij soms een beetje omdat de sounds veel verschillen van volume.
Vooral de fluit factory preset 0:55 komt er erg zacht door. Als ik een sound programmer en de MOD MG VCA gebruik dan klinkt het ook zo raar en "diffuus".
Heb de polysix nu niet thuis staan, maar heb snel even wat random notes gespeeld en opgenomen via m'n mini laptop. Wellicht clipt hij soms een beetje omdat de sounds veel verschillen van volume.
Vooral de fluit factory preset 0:55 komt er erg zacht door. Als ik een sound programmer en de MOD MG VCA gebruik dan klinkt het ook zo raar en "diffuus".
Attachments
Laatst gewijzigd:

hij heeft in iedergeval wel een referentie, hij vindt hem "een ruizige en slappe synth" dus bedenk ik mij dat hij een memorymoog lame heeft als hij geen mono synth bezit.

hopen dat er niets aan de hand is.
Dit videootje is ook duidelijk weer zo'n gevalletje... bol van de FX en er niets over vermelden..