Korg Polysix doet raar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik snap dat het geen droge opname is, maar het geluid wat er bij mij uit komt is helemaal niet bepaald identiek als ik de effecten in het filmpje weg zou denken. Ik zal eens wat posten...

Sorry voor mijn eerdere conclusie dat er Unison gebruikt zou worden waar niet vermeld..

Ben dan benieuwd hoe jouw opname klinkt.. kan de mijne er anders ook bijpakken voor vergelijk. :)

Laatst gewijzigd:
Ik bespeel hem voornamelijk alleen maar via de koptelefoon omdat ik nu niet thuis ben bij mijn interface / installatie. Daar zit hem het probleem ook in :erm: hopen dat er niets aan de hand is.
Ik zal eens een geluidsfragment posten van mijn eindresultaat als ik de waardes precies zo invoer als in onderstaande tutorial. Ik krijg dan een lelijke sound die er totaal niet op lijkt.

https://www.youtube.com/watch?v=aRtkeVXy3Z4

Heb je hem nou al met hoofdtelefoon beluisterd :?

Jaaahaaa dus.

Al dat gekraak en geplop hoort in ieder geval niet thuis in de Polysix.
De effecten (Phasing, Chorus en Ensemble) zijn bij de de P6 nou net niet gruizig t.o.v. vele andere analoge synth's. Dit i.v.m. de Compressie & expansie die toegepast wordt.

Al dat gekraak en geplop hoort in ieder geval niet thuis in de Polysix.
De effecten (Phasing, Chorus en Ensemble) zijn bij de de P6 nou net niet gruizig t.o.v. vele andere analoge synth's. Dit i.v.m. de Compressie & expansie die toegepast wordt.

mee eens. die kraakjes en tikjes klinken naar (nog aanwezige) batterij schade. ik herken dat geluid wel.
ik moet zeggen dat het voorbeeld idd vrij mager klinkt als ik het vergelijk met mn eigen p6.
het gekke is dat ik altijd het idee heb gehad dat mn huidige p6 voller klinkt dan mn vorige p6..
maar wellicht is het psychisch :P

Staat inderdaad in de advertentie van verkoper, heeft batterij-schade gehad. Overige schade stond er niet in trouwens(zie ander topic), dus al met al...

Nog een keer....

De schade van de batterij was best wel heel erg waardoor de hele PCB is vervangen door een NOS versie (New Old Stock) Dus dat is het probleem niet. Die plopjes die je hoort komen door de digitale oversturing van zijn geluidskaart (zie openings post)

Ik snap eigenlijk niet waarom de polysix nog niet bij een goed service punt ligt zoals marcmarc ofzo? er was al een probleem met 2 toetsen die niet goed werkte en daar is ook al een vraag over gepost hier en ruimschoots beantwoord.

Servicebeurt is wel verstandig idd, is meteen alles helder, prettig voor koper en verkoper lijkt me.

inderdaad ;) zelf gaat hij het niet oplossen want geeft zelf aan al moeite te hebben met het schoonmaken van de toetscontacten. Ik kijk uit naar de bevindingen van een erkend reparateur. (graag tot die tijd)

Nog een keer....

De schade van de batterij was best wel heel erg waardoor de hele PCB is vervangen door een NOS versie (New Old Stock) Dus dat is het probleem niet. Die plopjes die je hoort komen door de digitale oversturing van zijn geluidskaart (zie openings post)

Ik snap eigenlijk niet waarom de polysix nog niet bij een goed service punt ligt zoals marcmarc ofzo? er was al een probleem met 2 toetsen die niet goed werkte en daar is ook al een vraag over gepost hier en ruimschoots beantwoord.

Ik dacht dat je 'm "voor een maatje" van je verkocht? Je lijkt anders behoorlijk de indruk te wekken dat je je persoonlijk aangevallen voelt?... Begint hier een beetje naar smeulende transistoren te ruiken, zit er geen luchtje aan?

Laatst gewijzigd:
Ik dacht dat je 'm "voor een maatje" van je verkocht? Je lijkt anders behoorlijk de indruk te wekken dat je je persoonlijk aangevallen voelt?... Begint hier een beetje naar smeulende transistoren te ruiken, zit er geen luchtje aan?

Er word wel heel erg lang over doorgezaagd.....

Lijkt mij ook, kan dat maatje z'n spul niet zelf verkopen :?
Beetje geval "dubbele agenda" :engel:
Verkoop geen spul wat niet naar behoren werkt, zoals je maar weer ziet krijg je er vroeg of laat gedonder mee.
En vooral een slechte naam ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back