gezocht: Sequentix Cirklon liefste met Breakout Box

Status
Please reply by conversation.
Zaterdag zijn er drie a vier... ;)

Heb je je wel eens afgevraagd waarom ze nooit tweedehands worden aangeboden?

Nee hoor, dan doe je het heel goed......jij redeneert anders dan dat zij doen...

Nee hoor, dan doe je het heel goed......jij redeneert anders dan dat zij doen...

Dat ding is al jaren op markt, natuurlijk doen zij wat fout als je dan nog steeds je productielijn niet op orde hebt. Het is een niche apparaat, ze zijn geen Apple waar het om miljoenen apparaten gaat. Ze maken de keus om alles in-house te doen. Niks mis mee, bewuste keus maar niet echt consument vriendelijk. Ik weet gewoon zeker (of denk te weten ;) )dat meer dan 50% van de potentiƫle kopers echt niet van plan is om maanden te gaan wachten op een sequencer.

Ach er zat een frietzaak op de Boschdijk in Eindhoven, piepklein zaakje met op een gemiddelde dag een rij met een man of tien buiten. Zijn ze na jaren gaan verbouwen, extra mannetje aangenomen en nou staat die rij er niet meer, en ik heb zelfs het idee dat er nu minder mensen komen dan voorheen.

Heb het idee dat het er altijd zo druk was omdat er altijd een rij stond.

Ach er zat een frietzaak op de Boschdijk in Eindhoven, piepklein zaakje met op een gemiddelde dag een rij met een man of tien buiten. Zijn ze na jaren gaan verbouwen, extra mannetje aangenomen en nou staat die rij er niet meer, en ik heb zelfs het idee dat er nu minder mensen komen dan voorheen.

Heb het idee dat het er altijd zo druk was omdat er altijd een rij stond.

Prachtig :halleluja

Dat ding is al jaren op markt, natuurlijk doen zij wat fout als je dan nog steeds je productielijn niet op orde hebt. Het is een niche apparaat, ze zijn geen Apple waar het om miljoenen apparaten gaat. Ze maken de keus om alles in-house te doen. Niks mis mee, bewuste keus maar niet echt consument vriendelijk. Ik weet gewoon zeker (of denk te weten ;) )dat meer dan 50% van de potentiƫle kopers echt niet van plan is om maanden te gaan wachten op een sequencer.

Als zij nou blij zijn met hoe het gaat, wie is "de consument" dan om te roepen dat het niet goed is....
Ik ben blij dat als ik dingen uitbreng dat "de consument" niet in mijn nek loopt te hijgen dat het sneller moet, omdat er zo nodig gecomsumeerd moet worden. Het is fijn als het ook gewoon leuk blijft en je de kwaliteit kan leveren die je leveren wilt.

Ik snap het wel, eigenlijk. op reisafstand ook nog... En daarbij komt Collin op mij over als iemand die niet graag zijn werk uit handen geeft. En dat is misschien niet eens zo gek: stel dat je nieuwe stagiair of personeelslid een enkele of zelfs een seriematige fout maakt in de assemblage, wat dan? Je moet dat ook maar willen en kunnen, werkgever zijn... Daar komt ineens een hoop meer bij kijken. Dan toch liever een wachtrij met alleen maar begripvolle mensen, lijkt mij.

Als je product al een paar jaar beschikbaar is, je hebt nog steeds een wachtlijst met bestellingen en je afnemers zijn bereid om die tijd te wachten, dan doe je het volgens mij juist erg goed in deze weggooi maatschappij en tijden van massaconsumptie.
Niche producten zijn niet voor de massa en worden ook niet op een dergelijke manier geproduceerd.

Daarentegen begrijp ik wat je zegt en is door de wachttijd de kans redelijk aanwezig dat mensen zich gaan bedenken of simpelweg het geld aan iets anders uitgeven.

Ik denk dat ze het prima doen, en als je zo'n sequencer maakt heb je ook niet het plan om de wereld te veroveren maar wel te verbeteren.... Begrijp me niet verkeerd ik waardeer echt wel wat ze doen en ik heb begrip voor hun manier van werken. Alleen vind ik het vanuit een een consument perspectief geen goede zaak om heel veel redenen.

Status
Please reply by conversation.
Back